Jinlun125 (6maand later)

Giboia

Rookie
7 dec 2007
9
0
HOOGLEDE
In oktober een eerste 125cc jinlun highlander en in januari een tweede exemplaar voor de vriendin aangeschaft bij de officiele westvlaamse verdeler.

Na 6 maand rijden moet ik zeggen dat dergelijke motorfietsen prima zijn voor een noob als mezelf (edit:mits een goede montage en afstelling voor alle duidelijkheid) alhoewel de meesten toch wss rap zullen uitkijken naar iets zwaarder, want 80km/u is mss toch wel wat weinig als cruise-snelheid. Gebruik je hem echter enkel voor stadsverkeer dan zit je goed, zeker met het zeer zuinige verbruik. Al bij al een leuke motorfiets op de baan voor mn woon-werk verkeer en voor kleine daguitstapjes.

Wat echter wel een struikelblok is gebleken: het onderhoud.
Deze fietsen komen half gemonteerd met O km op de teller in een kartonnen doos over van in china en worden door de groothandel zelf verder (raprap) gemonteerd. Dit levert echter vaak problemen op aangezien de motor op dat punt voor geen meter afgesteld is. ga je er direct de baan mee op, dan mag je toch het één en ander verwachten.

bij onze 2 exemplaren was het onder andere (met wekelijks interval zeg maar)

-losdraaiende spiegel.
-Uiteenvallen van de schakeling. (natuurlijk als je lekker ver van thuis bent)
-choke defect.
-steunvoet + beveiligingscontact defect.
-mysterieus ratelen van de kleppen (officiele hersteldienst had eerst en vooral 2 weken nodig om het probleem te localiseren, en daarmee is het tot op heden na een paar bezoekjes en vrij veel euro's aan telefoonkosten (nee, ze bellen me nooit terug lol) nog steeds niet hersteld in garantie, iets van tijdgebrek en teveel werk werd vermeld, alhoewel de techniekers op de werkvloer zich vooral verbaal nuttig maken lijkt me ;))
-loskomen van stuur/balhoofd
-linker en rechterpedaal niet aangeschroefd
-achterrem geblokkeerd, te wijten aan roest/regenwater? (ondanks een vaste kuisbeurt na iedere rit :? ), leidde tot valpartij in de bocht.
-...

voor een nieuwe moto vind ik dit echt toch wel wat overdreven, ook al gaat het om een goedkoop chinees product. Mensen die overwegen om voor dit merk te gaan en net zoals ik niet in staat zijn om zelf te sleutelen:

laat je nieuwe aankoop onmiddellijk afstellen bij een erkende motozaak alvorens je nek te riskeren en onderdelen van je moto of jezelf te rapen op straat ;)

of koop gewoon een duurder model en bespaar je de ellende van een beginnend merk/firma in uitbreiding met alle groeipijnen vandien.
 
Laatst bewerkt:
In oktober een eerste 125cc jinlun highlander en in januari een tweede exemplaar voor de vriendin aangeschaft bij de officiele westvlaamse verdeler.

Na 6 maand rijden moet ik zeggen dat dergelijke motorfietsen prima zijn voor een noob als mezelf alhoewel de meesten toch wss rap zullen uitkijken naar iets zwaarder, want 80km/u is mss toch wel wat weinig als cruise-snelheid. Gebruik je hem echter enkel voor stadsverkeer dan zit je goed, zeker met het zeer zuinige verbruik. Al bij al een leuke motorfiets op de baan voor mn woon-werk verkeer en voor kleine daguitstapjes.

Wat echter wel een struikelblok is gebleken: het onderhoud.
Deze fietsen komen half gemonteerd met O km op de teller in een kartonnen doos over van in china en worden door de groothandel zelf verder (raprap) gemonteerd. Dit levert echter vaak problemen op aangezien de motor op dat punt voor geen meter afgesteld is. ga je er direct de baan mee op, dan mag je toch het één en ander verwachten.

bij onze 2 exemplaren was het onder andere (met wekelijks interval zeg maar)

-losdraaiende spiegel.
-Uiteenvallen van de schakeling. (natuurlijk als je lekker ver van thuis bent)
-choke defect.
-steunvoet + beveiligingscontact defect.
-mysterieus ratelen van de kleppen (officiele hersteldienst had eerst en vooral 2 weken nodig om het probleem te localiseren, en daarmee is het tot op heden na een paar bezoekjes en vrij veel euro's aan telefoonkosten (nee, ze bellen me nooit terug lol) nog steeds niet hersteld in garantie, iets van tijdgebrek en teveel werk werd vermeld, alhoewel de techniekers op de werkvloer zich vooral verbaal nuttig maken lijkt me ;))
-loskomen van stuur/balhoofd
-linker en rechterpedaal niet aangeschroefd
-achterrem geblokkeerd, te wijten aan roest/regenwater (ondanks een vaste kuisbeurt na iedere rit), leidde tot valpartij in de bocht.

-...

voor een nieuwe moto vind ik dit echt toch wel wat overdreven, ook al gaat het om een goedkoop chinees product. Mensen die overwegen om voor dit merk te gaan en net zoals ik niet in staat zijn om zelf te sleutelen:

laat je nieuwe aankoop onmiddellijk afstellen bij een erkende motozaak alvorens je nek te riskeren en onderdelen van je moto of jezelf te rapen op straat ;)

of koop gewoon een duurder model en bespaar je de ellende van een beginnend merk/firma in uitbreiding met alle groeipijnen vandien.

Prima???????????? :? :? :?
En als noob zit je al helemaal niet te wachten op een blokkerend achterwiel in de bocht, omdat je dan nog niet de ervaring hebt om jezelf te redden |( |( |(

Zoals altijd geldt weer: goedkoop is duurkoop
 
Laatst bewerkt:
Prima???????????? :? :? :?
En als noob zit je al helemaal niet te wachten op een blokkerend achterwiel in de bocht, omdat je dan nog niet de ervaring hebt om jezelf te redden |( |( |(

Zoals altijd geldt weer: goedkoop is duurkoop

Toch nog maar een keer gelezen? :+
 
Lekker dan...

Al kreeg ik hem cadeau zou ik er nog niet op gaan rijden...

Wat een kamikaze ding...!
 
Als zo'n ding zo gammel in elkaar zit zou ik het ook niet vertrouwen ná een beurt eerlijk gezegd. Een motor nakijken voordat je er voor het eerst op plaats neemt is logisch, maar als er dan zo veel mis mee blijkt te zijn zou ik hem lekker laten staan. Dan maar een oude tweedehands motor van een bekend merk. Ik zou er misschien nog net 20km/h mee durven rijden op een fietspad, maar 80km/h terwijl je weet dat er zulke problemen zijn? Dat nooit.
 
Laatst bewerkt:
goedkoop is duurkoop: yep! we live & learn :)
maar ondertussen weet ik nu wel (ondanks de miserie) dat motorrijden op zich mij (en mn vriendin) prima bevalt en wordt een grotere uitgave binnen het gezinsbudget voor 2 degelijke motorfietsen een stuk meer verantwoord.

Als zo'n ding zo gammel in elkaar zit zou ik het ook niet vertrouwen ná een beurt eerlijk gezegd. Een motor nakijken voordat je er voor het eerst op plaats neemt is logisch, maar als er dan zo veel mis mee blijkt te zijn zou ik hem lekker laten staan.

gelijk heb je, maar om iets na te kijken moet je er eerst iets van afweten ook en dat was bij mij niet het geval. met een bullshitverhaaltje kan de verdeler 1 foutje goedpraten, maar de belofte van 'de moto is volledig nagekeken en alles werkt perfect nu' werkt ook niet blijvend lol

dus ja, deze 2 moorddingen gaan héééél binnenkort de deur uit...maar niet zozeer omwille van de gebreken van de moto; ik bekijk het zo: laat mij jullie harley in elkaar steken en jullie willen er ook niet meer de baan mee op ;) en HD is nochtans toch geen slechte moto? ;)
 
Daar zijn de meningen over verdeelt natuurlijk, en het lijkt me niet verstandig om daar een discussie over te beginnen :)

Chinese goedkoop spul is echt troep, meuk, zooi, hoe je het ook wil noemen. Ik koop véél liever een 20 jaar oude Honda, Suzuki, Yamaha oid.
 
goedkoop is duurkoop: yep! we live & learn :)
maar ondertussen weet ik nu wel (ondanks de miserie) dat motorrijden op zich mij (en mn vriendin) prima bevalt en wordt een grotere uitgave binnen het gezinsbudget voor 2 degelijke motorfietsen een stuk meer verantwoord.

Als zo'n ding zo gammel in elkaar zit zou ik het ook niet vertrouwen ná een beurt eerlijk gezegd. Een motor nakijken voordat je er voor het eerst op plaats neemt is logisch, maar als er dan zo veel mis mee blijkt te zijn zou ik hem lekker laten staan.

gelijk heb je, maar om iets na te kijken moet je er eerst iets van afweten ook en dat was bij mij niet het geval. met een bullshitverhaaltje kan de verdeler 1 foutje goedpraten, maar de belofte van 'de moto is volledig nagekeken en alles werkt perfect nu' werkt ook niet blijvend lol

dus ja, deze 2 moorddingen gaan héééél binnenkort de deur uit...maar niet zozeer omwille van de gebreken van de moto; ik bekijk het zo: laat mij jullie harley in elkaar steken en jullie willen er ook niet meer de baan mee op ;) en HD is nochtans toch geen slechte moto? ;)

1: Ik zou jou geen motor in elkaar laten zetten als jij het een prima motor vindt terwijl je achterwiel blokkeert.
2: Ik zou zoiezo niet met een HD de weg op gaan.
3: Een HD valt van zichzelf al wel uit elkaar, hoef je verder niks aan te doen _O-
 
1: Ik zou jou geen motor in elkaar laten zetten als jij het een prima motor vindt terwijl je achterwiel blokkeert.

uhuh, en daar komt het ongeveer op neer ;) ik schat mijn technische kennis even hoog in als die van de techniekers in het verkooppunt. Of het dan chinese rommel is of een amerikaans of japans bekend en degelijk merk, gevaarlijk blijft de moto zowieso als ie uit elkaar valt langs de baan omdat ie slecht ineengestoken is.
 
Doe eens een foto van dat appareil! Weten wat we vast moeten draaien,.. ;) :+
 
ik snap niet dat mensen geld besteden aan zulke chinese namaak dingen. dat snap ik echt niet. en je kan wel zeggen, ja maar niet iedereen heeft geld. die dingen zijn toch ook niet gratis! en voor dat geld, koop je een fatsoenlijke tweedehandse motor. een echte motor, geen tzu hang zisju en andere onbekende goedkope op-een-boot-gemaakte "motoren".

designed in europa en made in china is goed.
designed in china en made in china is een ramp!
 
dus ja, deze 2 moorddingen gaan héééél binnenkort de deur uit...

leuk om dit te lezen....
want ik heb een moordding van je overgekocht.
maarja ik zou het ook niet vertellen als ik zo'n ding verkocht.

een ding is wel zeker ik kan omgaan met sleutels,dus een speigel die los zit zal voor mij geen probs zijn.
als de onderdelen goed zijn zet ik die wel vast.

maar ik weet niet waar ik mij aan vast moet houden.
als het stuur nog eens los komt.
nou jah, ik zal dan al vast een kamikasé rijder worden.
 
Laatst bewerkt:
LOL!

waarom heb je ze niet gewoon teruggebracht en je geld teruggevraagd, had nog een MF'er wat kopzorgen bespaard :)
 
LOL!

waarom heb je ze niet gewoon teruggebracht en je geld teruggevraagd, had nog een MF'er wat kopzorgen bespaard :)

ja waarom breng ik dit niet terug?
omdat dat ook niet meer zal gaan denk ik .

nowjah, ik zal regelmatig kijken naar die fiets dat alles vast staat.
zolang er geen stukken breken ben ik op mijn gemak.

ik heb zelf al vele dingen uit china gekocht,en ben er soms meer tevreden over dan spul uit de usa?
hun naalden prikken toch beter.
 
nou ja, ik zou me persoonlijk niet veilig voelen op een fiets waar van alles afvalt, of los zit, of blokkeert :X
elke keer alles moeten controleren voordat je gaat rijden heb ik er niet voor over, en dat is nog geen garantie natuurlijk
 
maar als je iets koopt twede hands kan je dat altijd hebben.
ik heb mss idd die fiets wat te rap gekocht.
maar mijn scooter was stuk.
de wagen gebruik ik liefst zo min mogelijk.
dus ik wilde al lang een 125cc hebben,maar idd een chopper model.
dit leek mij een mooie fiets,en ja als ik zo'n fiets verkocht zou ik ook gezegd hebben dat het een goede was.
maar dan wel aan een of ander kleurling die hem mee nam naar zambia.

ik lees dat hij goed is voor werk verkeer,dit is ook mijn bedoeling.
die chroom, die blink ik niet elke week.
chroom word te vroeg of laat lelijk.
dus waarom uitstellen haha.
 
nou ja, ik zou me persoonlijk niet veilig voelen op een fiets waar van alles afvalt, of los zit, of blokkeert :X
elke keer alles moeten controleren voordat je gaat rijden heb ik er niet voor over, en dat is nog geen garantie natuurlijk

Ik neem aan dat jij voordat je gaat rijden toch wel je ketting + remmen en stuur test(gewoon wat rukjes geven, kijken of ketting goed is afgesteld, even hard remmen)

ik ga niet een rondje rijden zonder dat ik weet of alles nog wel goed zit :N
 
door mn hele inrit constructie weet ik of alles het doet van remmen enzo... en als de ketting niet klopt heb je het ook wel snel genoeg door ;)
of ik volgens het boekje elke keer alles controleer? no way!
Ik denk dat jij de enige bent in nederland die dat doet :P blijkbaar

maja beetje offtopic ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan