Jippie-A-jo

supergave bike....maar wat doe je nu met al die tanks....???verkopen??

nee...
aan de meeste die er liggen kom je niet zo snel meer, dus voorlopig hou ik ze!
en als ik wat meer tijd + ruimte heb wil ik wat gaan oefenen met airbrush, flake en candy en dat soort gelul, daar heb ik wat tankjes voor nodig...
de prismatank is de eerste die met een paar kameraden zo gespoten is
 
nu nog een grote garage en een stuk of wat projecten waar alle tanks op passen!
manne bedankt voor de lovende woorden!
(kom eens op met de kritiek, dat lieve gedoe de hele tijd, we zijn toch geen hippies!)
 
O.k. na de lovende woorden ( ook van mij ) dan maar de kritiek. Ik vind de voorvork iets te lang. En ik zou er een chromen achterspatbord op knallen. Het stuurtje, de tank en dingen als de witte handles en pegs blijven fökkin cool.
 
Is je blok nou zo lelijk...Spuiten die hap.

blok was zwart gespoten, heb het er lomp van af geschuurd en een beetje gepolijst
(waar ik bij kon, ben nl. LUI!) Heeft iemand nog een idee hoe dat het beste gaat zonder het alu te beschadigen?
de midden carters kan ik beter weer zwart spuiten...
 
O.k. na de lovende woorden ( ook van mij ) dan maar de kritiek. Ik vind de voorvork iets te lang. En ik zou er een chromen achterspatbord op knallen. Het stuurtje, de tank en dingen als de witte handles en pegs blijven fökkin cool.

Ha, precies de dingen waar ik nog mee zit!
zat ook te denken, met een chromen ribbed fender kan ik er elk tankje opgooien die k heb, want nu zou het mooier worden als t spatbordje hetzelfde gespoten zou zijn als de tank, maar dat krijg ik nooooit voor mekaar natuurlijk!
en de voorvork inkorten wilde ik eigl. een nieuw topic aan wijden...
 
thanks bugs, maar met afbijt gaat dat niet zo makkelijk, zeg maar gerust helemaal niet! het lijkt wel of de carters gepoedercoat is, zo hard is het
 
Koel fietske !
Welke maat voorwiel heb je derin zitten?(dat vanwege je trillen.. en, prop niet je hele stuur vol met lood, alleen de uiteindes van je stuur, een centimeter of 15, 20, expirementeren is de truuk hier.)

Dat blok krijg je helemaal strak glimmend, kost je wel wat uurtjes werk.
meeste jappen(niet oneerbiedig bedoeld)blokken hebben alleen de zijdeksels gepolijst en het carter tussen de deksels in in gespoten, soms met een een hele vervelende laksoort, een enkele met wrinkle finish, omdat die vlakken vaak niet heel erg glad zijn voor ze gespoten (of behandeld) is het erg lastig om met schuren alleen alle lak te verwijderen. Glasparelstralen is de snelste en efficiënste oplossing.Ga in ieder geval niet met roterende staalborstels aan de gang, door de snelhied van de borstel heb je kans dat je het aluminium gaat "uitsmeren" omdat het simpelweg te heet wordt door de warmte die optreedt.
De zijdeksels (en elk ander aluminium onderdeel) kun je op hun beurt weer polijsten en ja, dat is veel werk (waterproof schuren in stappen van P400, P800, P1000 steeds in dezelfde richting, daarna polijsten met belgom alu of een polijstschijf,zón lappenborstel, als je dat goed doet en de tijd neemt is het resultaat echt heel erg gaaf.)
Wil daar best de tijd voor nemen om je dat eens te laten zien.

Misstaat trouwens niet naast dat überkoele busje van je ! *D

GM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan