Joehoe! Een Husky!

Link

Die hard MF'er
10 mrt 2004
590
0
Amsterdam
Hallo allemaal, vandaag mijn nieuwe speelgoedje opgehaald: een Husqvarna TE610 van 2000. Hij ziet er behoorlijk afgeragt uit, de vorige eigenaar heeft er vooral het westelijk havengebied mee onveilig gemaakt, maar loopt als een speer. Er staat 7200 km op de teller en er zitten leuke goodies op als Ohlins shock achter , Reiger vering voor (niet dat ik dat nodig heb maar toch leuk), mooi stuurtje en handkappen om het af te maken.

Vandaag lekker door de stad wezen rijden maar dat valt allemaal nog niet mee in de regen met nopjes. Veel meer power dan mijn XT-tje zullen we maar zeggen. Ben ook al staande gehouden door oom motoragent. Die vond het maar niets dat ik over de busbaan ging. Jammer hoor, ik dacht dat die enduro's daar prima voor geschikt waren. Gelukkig geen commentaar gekregen op het ontbreken van spiegels en knippertjes, dus ook weer beetje meevaller.

Alleen dat aantrappen... Eek! Daar moet ik nog flink op oeffenen ben ik bang. Het ziet er natuurlijk niet uit als je dik 10 minuten nodig hebt om je brommer aan de praat te krijgen. Mijn duffe XT loopt altijd na twee keer trappen.

Eerst maar eens wat nieuwe olie erin en wat kleine zaken nalopen, dan lekker verder rijden. Misschien van de winter verder opknappen, 17"-jes en wat nieuwe stickers ofzo. Naja ik zie wel, afgeragt is ook een look zullen we maar zeggen.

Al met al ben ik vreselijk gelukkig :)

En natuurlijk een fotootje:

full
 
edit wheheheheh die nummerplaat....die zit wel erg gebogen :}

Ohja, die nummerplaat... moest ik terugbuigen van ome agent :(

Nog een vraagje trouwens: om de hoeveel km moet de olie worden ververst? Ik heb al vanalles gehoord, van 500 km tot 2000 km. Lijkt me een beetje veel marge.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe meestal tussen de 1000 en 1500 km, als er een keer circuit rijden bij zit een keer extra, gewoon afhankelijk van het gebruik.
 
Ik doe meestal tussen de 1000 en 1500 km, als er een keer circuit rijden bij zit een keer extra, gewoon afhankelijk van het gebruik.

Op het circuit zal ik voorlopig nog niet komen denk ik. Nieuwe olie zit er ondertussen wel in en als ik de nieuwe kilometertellerkabel (woordwaarde) heb aangesloten zal ik kijken of ie met 1500km weer een oliebadje krijgt. Misschien moet er wel meer aan gebeuren want het blok rammelt als een gek. Geen iedee hoeveel herrie normaal is overigens, zo technisch ben ik nou ook weer niet.

Ook maar een nieuw achterlicht grhaald want die erop zat ben ik onderweg verloren. Daarna kijken of ik knippertjes kan aansluiten. Er zitten wel stekkers bij de lampen en een schakelijk op het stuur maar volgens mij kun je die niet zomaar gebruiken. Er staat in ieder geval geen stroom op. Eens kijken hoever ik kom.
 
Ook maar een nieuw achterlicht grhaald want die erop zat ben ik onderweg verloren. Daarna kijken of ik knippertjes kan aansluiten. Er zitten wel stekkers bij de lampen en een schakelijk op het stuur maar volgens mij kun je die niet zomaar gebruiken. Er staat in ieder geval geen stroom op. Eens kijken hoever ik kom.

Iedereen haalt die overbodige dingen er zo snel mogelijk af en jij monteerd ze weer. :)
 
Precies, zo laten en je klauw uitsteken.
Wat er niet op zit, kan er ook niet afbreken als je tegen de vlakte gaat :)
Hehe, klauw uitsteken gaat wat mij betreft links wel maar rechts minder. Ik had eigenlijk gehoopt met knippers wat beter zichtbaar te zijn ook. Kan natuurlijk ook me klauw uitsteken en an passant wat autospiegels plat slaan. Hebben ze me ook wel in de gaten denk ik ;)
 
Waarom kan je je rechterpoot niet uitsteken dan , zit toch niet voor niks een koppeling op :)
 
Waarom kan je je rechterpoot niet uitsteken dan , zit toch niet voor niks een koppeling op :)
Das waar... weet je dat ik daar niet eens bij stilgestaan heb |(
Tja, is dus wel even wennen dat pootje uisteken. Rijstijl maar een beetje aanpassen.
 
Iedereen verklaart me vast voor gek maar ik heb toch een setje knippers gescored en gemonteerd. Erg handig voor in de stad en ziet er niet eens zo beroerd uit al zeg ik het zelf.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan