Joehoe, tweede brik gekocht!

StarGaze

MF'er
16 apr 2003
82
0
Kollum
Een tijdje geleden meldde ik al dat ik een XS400 Seca (Amerikaans model)had gekocht. Je moet wel origineel blijven he, met al die Honda CB-400jes :9 Laatst ff over het internet aan het surfen, kwam ik een tweede XS400 DOHC tegen! Dit keer een Europees model met het volle vermogen. Die van mij lijkt minder vermogen te hebben en een korter gegearde versnellingsbak (8000 toeren bij 120! Lijkt/voelt alsof je vliegt...) Dus ik bel die kerel, en verwacht dat hij een of andere oude rat heeft staan voordie prijs van 150 e'tjes. (Niets mis met ratbikes hoor :+ )Maar, hij zegt dat de motor in orde is, 35 000 km heeft gedraaid en alleen een forse poetsbeurt nodig heeft en nieuwe olie na een jaar lang stilstaan. Niets dat je niet in een uurtje oplost dus. (behalve poetsen dan ;) ) En daarnaast heeft hij van een sloper genoeg onderdelen erbij om bijna een hele nieuwe XS400 van te bouwen! Nou ja, da's overdreven, maar wel in ieder geval een nieuwe set koppelingsplaten, andere spiegels, ander stuurtje, andere achterbrug, monoshock, tandwielen, tellerset, knipperlichtjes, remklauw, en nog veel meer dat ik niet meer kan herinneren. En nu hopen dat 'ie als ik hem thuis heb net zo goed is als ik dacht dat 'ie was...
Dus ik ga hem zaterdag ophalen! Jammer genoeg wel in die Europese lichtblauwe kleur, misschien ga ik hem nog wel overspuiten, wie weet.
 
Nou gefeliciteerd dan maar! :) Een XS400 DOHC heeft toch een dikke 46 pk dacht ik? Ik had er ook bijna eens een gekocht, maar toen toch nog even bij mijn XS 360 gebleven...
Heb je nog een piccie?
 
Yep, een "dikke" 46 pk idd. Dus moet ik de CB-400'jes wel redelijk kunnen bijhouden dacht ik zo }) . Had trouwens wel een ploadje van mijn andere XS, die voeg ik wel ff bij.

Nog ideeën voor een nieuwe kleur, iemand? Handige photoshoppers? Knal-oranje leek me ook wel grappig, je weet wel, de kleur van die nieuwe Kawa Z1000 *D

full
 
Yep, een "dikke" 46 pk idd. Dus moet ik de CB-400'jes wel redelijk kunnen bijhouden dacht ik zo }) . Had trouwens wel een ploadje van mijn andere XS, die voeg ik wel ff bij.

Nog ideeën voor een nieuwe kleur, iemand? Handige photoshoppers? Knal-oranje leek me ook wel grappig, je weet wel, de kleur van die nieuwe Kawa Z1000 *D

(Afbeelding)


Ach ja... bijhouden moet nét lukken op het rechte eind...tót je bochies tegenkomt })

Nee, hoor, gefeliciteerd! Dit soort aanschafprijsjes maken het nou nét zo leuk om een brikkie te blijven rijden :)
 
Die CB400-tjes hebben maar 37 pk volgens mij, koekie dus! 8-)
Toch lijkt ie een beetje op een XZ 550:
YamXZ550small.jpg

Als je nog eens een tweede remschijf in het voorwiel wilt, weet je naar welke onderdelen je op zoek kunt! :) Het zou me niet verbazen als er nog meer onderdelen uitwisselbaar zijn.
 
Inderdaad, nou je het zegt. Lijkt veel op een XZ550. Vooral die buddy, die is op mijn huidige XS niet origineel, en zo te zien komt die dus van dat type motor af. Een extra remschijf in het voorwiel zou ook niet vervelend zijn.. want remkracht, daar is 'ie niet echt sterk in. Daar krijg je van die interessante situaties van }) Gelukkig is 'ie erg smal en pas je dus overal langs, al is het soms even fietspad erbij pakken *D
 
Hé stoer; de XS-gang groeit en groeit maar ;)
Een beetje Yamma-tegengas tegen al dat Honda CB-brik-geweld doet wonderen...
 
Het gaat volgens mij minder om het geweldenaarskarakter van CB-rijders dan om de grote aantallen brikkers die ermee rondrijden ; Wat er natuurlijk weer voor zorgt dat XS-rijders véél bijzonderder zijn! :P

Misschien koop ik ooit nog wel eens zo'n mooie XS triple, moet alleen het banksaldo boven het terminaal lage niveau komen, hehe 8-)
 
Misschien koop ik ooit nog wel eens zo'n mooie XS triple, moet alleen het banksaldo boven het terminaal lage niveau komen, hehe 8-)

Dat hoeft echt niet zoveel te kosten: ik heb de tweede (de '77-er "Caféracert") voor €100,- gekocht,en laatst zag ik op www.marktplaats.nl er nog eentje staan voor €75,-.
En daar rij je dan wel een Triple voor! :+
Trouwens: met CB-geweld doelde ik niet op het "geweld" van de CB,da's niet bijzonder voor een Triple-laar... ;) ,meer op de zeer grote aanwezigheid van die vierpitters hier in't forum.

Bij de weg: die €75-er is al verkocht :( (ach,drie XS-triples was ook wel iets teveel van het GOEDE geweest...)
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 05 december 2003 19:25 schreef TripleXS het volgende:Dat hoeft echt niet zoveel te kosten: ik heb de tweede (de '77-er "Caféracert") voor €100,- gekocht,en laatst zag ik op www.marktplaats.nl er nog eentje staan voor €75,-.

[droommodus] Jaah, tripelen! :9~ Ik wil ook een coole driecylinder! Ik ga gelijk een kopen.... [/droommodus] Hmmm... laat ik nou net die XS 400 DOHC opgehaald hebben, en daar had ik al geen geld/schuurruimte/tijd voor.. laat ik nou eerst dit project afmaken, dan kan daarna die triple komen :) Staat op mijn verlanglijstje!

Morgen maak ik bij daglicht ff wat piccies van de huidige brik. En het is echt wel een brik hoor. Tieribs en olievlekken standaard bijgeleverd. Roestplekken trouwens ook. En ik heb het donkerbruine vermoeden dat die tank al es gesealed is, en dat het misschien ook nog es over moet... Maareh, morgen ff de carbs schoonmaken, andere opgeladen accu erin, een beetje peut, en dan kijken of hij nog wil starten.

En inderdaad, XS twins/triples zijn gewoon veel exclusiever in de brikwereld. Kan geen Honda tegenop :+ Enneh, apartere vormgeving...

Niets ten nadele van die CeeBeetjes natuurlijk! :+ Ik begon gewoon bij toeval eigenlijk op een Yam en niet een Honda, da's alles.
 
En dan een paar ploadjes! Fototoestel was een beetje irritant, maar je krijgt er toch een indruk van. Je mist alleen de tie-ribs en roestplekjes... Die dempers zien er bijvoorbeeld niet uit. En de kleur is in het echt ietsjes lichter... en ook niet zo netjes als op de foto. Betere foto's komen morgen!
full
 
Kan dat ook andersom :?

;)

Je begeeft je op gevaarlijk terrein... B|

:+

Zeg eh, heeft iemand hier ervaring met het monteren van andersoortige dempers op motoren? Deze zijn nogal aan vervanging toe... Kun je bijvoorbeeld van een 2-in-2 ook een 2-in-1 maken door een uitlaat af te zagen en het balanspijpje te gebruiken als doorlaat (plus grotere einddemper natuurlijk)? Of is dat toch echt te origineel, en moet er dan een enkele pijp met grotere diameter op?
 
Foto van zusje, medeknutselaar en aspirant-motorrijdster, bij gedeeltelijk gestripte motor.
(Afbeelding)

Ziet er zo goed hoor StarGaze, ook op de vorige foto. Volgens mij zul je er bewust een paar t-raps aan moeten doen om het brik status te verkrijgen :+
proficiat ermee hoor. Trouwens leuk dat je zus(je) ook al enthousiast is over
"brikken"
 
Lees effe mijn topicje over megaton/megafoondempers...
Denk wel aan je carburatie...
 
Gefeliciteerd met je brik.
Je hebt er nu dus twee en kan ze mooi vergelijken qua prestatie.
Volgens mij is die 44PK wat aan de hoge kant.
Ik heb er zelf een die komt niet verder dan 27PK en dat klopt aardig met de door mij gemeten topsnelheid van 143KM/U.(met geijkte fiets computer)
Gegevens staan in Bikez.
Ik weet wel dat er een versie bestaat met een andere nokkenas maar die zou dan iets van 36PK leveren.
Ik heb er al ongeveer 12000KM mee gereden en hij staat nu op ongeveer 30000KM.
Ik ben beniewd naar jouw ervaring. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan