Joehoe, tweede brik gekocht!

Ja, klopt Rommelrijder, mijn donkerblauwe XS loopt inderdaad ook niet harder dan zo'n 140 km/u. Maar als je de mensen mag geloven van bikez.com, dan bestaat er een "reduced effect" versie met 20kW (27 pk) en een van 33 kW(45 pk). Op het kenteken staat bij mijn net gekochte XS ook 33 kW.
Overigens is er ook een Duitse site met XS400-fanaten, www.xs400.de, met een eraan vastgeplakt forum. Op die site worden ook beide types aangegeven (http://www.xs400.de/xsdaten.htm). In Duitsland is dat overigens logisch omdat ze daar motoren in geloof ik 3 categorieën verdelen op basis van motorvermogen, waarvan de meest beperkte categorie op 20 kW wordt begrensd. Volgens de lieden van die site bestaat er dus wel een "onbeperkte" versie van de XS400! Trouwens, op die site kun je ook het (duitstalige) werkplaatshandboek van de XS vinden... :}
De andere versie waar je het over had is vlgs mij de voorloper van de XS400 DOHC die tot 1980(?) werd gemaakt, die had idd 36 pk max vanwege zijn enkele nokkenas.

Trouwens, zo'n XS400 stuurt wel lekker he! :9~ Ik ben nog nooit een motor tegengekomen die zo makkelijk en vergevingsgezind was. Dat zegt ook niks, ik heb maar ervaring met 4 types, dusseeeh.... :+
 
Hij stuurt lekker trilt weinig zit comfortabel en schakelt wel lekker.
Tank van 20l geeft grote actie radius.
Benzine verbruik is ongeveer 1 op 22 bij 110km/u.
Min punten zijn slechte voorrem bescheiden prestaties veel machanisch lawaai.
Elke dag brengt hij me naar mij werk en dat is 80km per dag.
Bij mij is het dus geen verzamel object maar een werk paard })
 
Zegguh..."Sterregas": mocht je nog interesse hebben in een Triple,ik kan er eentje in Noord-Holland ophalen voor €tientjeswerk.
Is er een uit '78 (dus een 'C',met electronische ontsteking ;) ),maar met een "knikker-blok".
Mmm,bigend lagers dus.
Als je denkt dat dat wel wat voor jou is (de handige zelfsleutelende student) dan wil ik je wel in contact brengen met de aflatende partij...scheelt mij weer een rit naar N-Olland. :+
Zoniet,haal ik d'r op en sloop ik haar voor de onderdelen (blok,carb's etc)
 
Zegguh..."Sterregas": mocht je nog interesse hebben in een Triple,ik kan er eentje in Noord-Holland ophalen voor €tientjeswerk.
Is er een uit '78 (dus een 'C',met electronische ontsteking ;) ),maar met een "knikker-blok".
Mmm,bigend lagers dus.
Als je denkt dat dat wel wat voor jou is (de handige zelfsleutelende student) dan wil ik je wel in contact brengen met de aflatende partij...scheelt mij weer een rit naar N-Olland. :+
Zoniet,haal ik d'r op en sloop ik haar voor de onderdelen (blok,carb's etc)

heeft die een achterbrug met cardan en schijfrem? en goeie voorvork? ik ben een beetje aan het zoeken naar onderdelen voor mijn motor.
dit voor als "Sterregas" hem niet hoeft en jij die delen ook niet hoeft.
 
Het was, zoals ik begrepen heb, op de missende koplamp en dito achterlicht en nog wat kleins, een complete motorfiets.
En ja: jouw XJ-tje heeft heeeel wat onderdelen in "bruikleen" van de XStriple,dus ook die cardan-achtervork met schijfrem en wat al niet meer zij.
Goed,doe me je mail'dres effe (de mijne in m'n profiel) en mocht SG niet reageren hoor je van me.
Greets
 
Het was, zoals ik begrepen heb, op de missende koplamp en dito achterlicht en nog wat kleins, een complete motorfiets.
En ja: jouw XJ-tje heeft heeeel wat onderdelen in "bruikleen" van de XStriple,dus ook die cardan-achtervork met schijfrem en wat al niet meer zij.
Goed,doe me je mail'dres effe (de mijne in m'n profiel) en mocht SG niet reageren hoor je van me.
Greets

ik heb je een mailtje gestuurd en een xj heeft geen schijfrem achter, daarom wil ik die van de xs graag :)
 
Zegguh..."Sterregas": mocht je nog interesse hebben in een Triple,ik kan er eentje in Noord-Holland ophalen voor €tientjeswerk.
Is er een uit '78 (dus een 'C',met electronische ontsteking ;) ),maar met een "knikker-blok".
Mmm,bigend lagers dus.
Als je denkt dat dat wel wat voor jou is (de handige zelfsleutelende student) dan wil ik je wel in contact brengen met de aflatende partij...scheelt mij weer een rit naar N-Olland. :+
Zoniet,haal ik d'r op en sloop ik haar voor de onderdelen (blok,carb's etc)

Tjee TripleXS... "You're making me an offer I can't refuse"! Ik kan dit soort aanboden natuurlijk niet weigeren... een motor voor slechts eurotientjes. Probleem is wel dat ik het een en ander moet regelen, zoals stalling, als ik dit wil doen want ik vind het namelijk niet vertrouwd om hem bij mij voor de flat te zetten, en mijn schuur is al vol. Mijn huisgenoten zouden me lynchen als ik er nog een motor bij in zet. En toch wil ik hem wel hebben...
Ik begrijp dat Clithopias me snel aan het inhalen is qua posts! Ik zou het niet eerlijk vinden als ik hem die motor niet gun terwijl ik hem zelf buiten laat verroesten, dus ik ga er zeer snel een beslissing over nemen. Tell you what, het is op mijn horloge nu 20:40, ik ga even wat mensen platbellen, en dan beslis ik binnen het uur.
Heb je nog wat meer info over de brik ondertussen? Bigend lagers dus niet goed begrijp ik? Ik hoor het graag.
 
Hmmm, heb even wat nagedacht, mensen gebeld enzo.. Technisch kan het, maar ik denk toch dat ik deze aan mij voorbij moet laten gaan. Ik weet dat ik hier spijt van ga hebben ;( maarruh, 3 motoren opknappen & onderhouden is toch een beetje veel van 't goede. (Motor die ik net gekocht heb is echt niet best hoor. Het zijn wazige foto's waardoor je dat niet kunt zien. En ben op het moment zonder studiefinanciering of bijbaan :X )
Vind het echt superrrrjammer trouwens! |( Was het iets eerder geweest, dan had ik geen moment geaarzeld. In ieder geval echt bedankt voor 't aanbod.
 
Hmmm, heb even wat nagedacht, mensen gebeld enzo.. Technisch kan het, maar ik denk toch dat ik deze aan mij voorbij moet laten gaan. Ik weet dat ik hier spijt van ga hebben ;( maarruh, 3 motoren opknappen & onderhouden is toch een beetje veel van 't goede. (Motor die ik net gekocht heb is echt niet best hoor. Het zijn wazige foto's waardoor je dat niet kunt zien. En ben op het moment zonder studiefinanciering of bijbaan :X )
Vind het echt superrrrjammer trouwens! |( Was het iets eerder geweest, dan had ik geen moment geaarzeld. In ieder geval echt bedankt voor 't aanbod.

jammer (voor jou natuurlijk) maar ook wel logisch.
triplexs: zullen wij de rest maar via email afhandelen?
 
Doen we,ik zal je de verkopende partij doormailen,zodat je contact met hem kunt opnemen.
Wordt vrijdag,hij wilde de motor voor woensdag as. weg hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan