Joemjam meldt zich...

Joemjam

Rookie
19 jun 2006
26
0
Den Haag
Dag dag!

Hier een nieuw motor-forum lid. Ik ben Joemjam (30) uit Den Haag.

Ik rijd ongeveer 10 jaar motor en sinds een maand op een CB sevenfifty!! 8-)
Tot grote tevredenheid mag ik wel stellen. Tis m'n eerste eigen motor. Heb em van een andere MF-er gekocht, beter bekend onder Reneetje... en er staat inmiddels al 2000 km extra op de teller. (totaal nu 44k en nog wat) :]

Verder heb ik veel km's gemaakt op de Pan European van vaders en zo nu en dan eens een motortje gehuurd.

Voor het onderhoud van het beestje wil ik zoveel mogelijk er zelf aan doen. Ben nog niet echt ervaren met het klussen aan motoren, maar ben verder wel handig en denk dat de meeste dingen niet echt een probleem zullen opleveren. MF is dan uiteraard ook een zeer geschikt medium om adviezen en tips en how-to's op te duiken, dus zal hier wel regelmatig te vinden zijn.

Binnenkort het kettinkje (+ tandwielen uiteraard) vervangen en ws. ook ff nieuwe (stevigere) veren voor de koppeling, want die slipt bij flink doorgassen. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij de sevenfifty (om de rijeigenschappen 'vriendelijk' te houden), heeft iemand toevallig ervaring met stevigere veren. Is het probleem dan daadwerkelijk verholpen. Ik heb al zitten lezen op "Wie o wie rijdt er Sevenfifty!??!", maar daar heb ik nog geen resultaten en ervaringen gevonden. Maar mischien zoek ik wel niet goed?!?!

Groeten uit Den Haag!!

Joemjam
 
Laatst bewerkt:
en succes met je eerste motor
370953
 
Terug
Bovenaan Onderaan