Johann Zarco

"Het tekenen van een contract kwam voor velen in het paddock als een verrassing, dit mede vanwege het feit dat Zarco ook een aanbod van het Repsol Honda Team op zak zou hebben en dat ook Yamaha een langer verblijf van de Fransman binnen hun gelederen op prijs stelde."

Dit stukje betekend dat Pedrosa dus nu al zonder zitje had gezeten als Zarco had getekend? En waarom heeft hij dat aanbod niet geaccepteerd, moet hij toch wel een monstersalaris bij KTm krijgen?

Omdat hij dan heel anders moet gaan rijden. Zarco is een van de meest vloeiende rijders uit het veld en de Honda vraagt om veel meer een dirttrack stijl. Hij zou veel te veel aanpassingen moeten doen.
 
Had Zarco erg graag bij Yamaha zien blijven rijden. Erg jammer. Maar wie weet hoe KTM en Zarco nog gaan verrassen.
:^

Zarco en KTM we zullen het zien ,ik heb twijfels.

Met zijn salaris zal het wel oké zijn.
 
Omdat hij dan heel anders moet gaan rijden. Zarco is een van de meest vloeiende rijders uit het veld en de Honda vraagt om veel meer een dirttrack stijl. Hij zou veel te veel aanpassingen moeten doen.

De kans is groter dat het contract gewoon niet wenselijk zou zijn. Zarco wil graag een eerste rijder zijn, en dat ga je naast Marquez echt niet worden. De motor, het team, alles is op Marquez gericht, en of het salaris nou heel hoog geweest zou zijn is ook maar de vraag. Plus, wil HRC Zarco echt graag binnenhalen?

Bij KTM is-ie dé man. Ik denk dat dat aantrekkelijker was dan min of meer Pedrosa's plaats, maar ook Pedrosa's rol over te nemen.
 
De kans is groter dat het contract gewoon niet wenselijk zou zijn. Zarco wil graag een eerste rijder zijn, en dat ga je naast Marquez echt niet worden. De motor, het team, alles is op Marquez gericht, en of het salaris nou heel hoog geweest zou zijn is ook maar de vraag. Plus, wil HRC Zarco echt graag binnenhalen?

Bij KTM is-ie dé man. Ik denk dat dat aantrekkelijker was dan min of meer Pedrosa's plaats, maar ook Pedrosa's rol over te nemen.
Dat denk ik ook, en daarnaast heb ik ergens het gevoel dat HRC Alex Marquez zou gaan binnenhalen als tweede man naast Marc. Marketingwaarde van beide broertjes Marquez binnen HRC Repsol is natuurlijk enorm. Ik vermoed dat Pedrosa dan stopt, ik zie hem echt niet bij een ander team doorgaan.
 
Dat denk ik ook, en daarnaast heb ik ergens het gevoel dat HRC Alex Marquez zou gaan binnenhalen als tweede man naast Marc. Marketingwaarde van beide broertjes Marquez binnen HRC Repsol is natuurlijk enorm. Ik vermoed dat Pedrosa dan stopt, ik zie hem echt niet bij een ander team doorgaan.

Dat zou inderdaad zomaar eens kunnen gebeuren.
 
Ik vraag me af of de Japanners wel zo gevoelig zijn voor de marketingwaarde van Marquez2. Alex maakt het in de Moto2 niet waar, Pedrosa is nog steeds razendsnel terwijl hij niet eens topfit is. Mir lijkt wel op het wensenlijstje van HRC te staan. Misschien een eenjarig contract voor Pedrosa, een tweede jaar voor Mir in de Moto2 en daarna overstappen?
 
Plus, wil HRC Zarco echt graag binnenhalen?

Denk eerder dat HRC haar grootste bedreiging qua talent, Johann Zarco dus, wil neutraliseren door hem binnen het team te halen. Dan moet hij zich schikken naar teamorders, en die zullen voorlopig niet in zijn voordeel zijn.
 
Ik vraag me af of de Japanners wel zo gevoelig zijn voor de marketingwaarde van Marquez2. Alex maakt het in de Moto2 niet waar, Pedrosa is nog steeds razendsnel terwijl hij niet eens topfit is. Mir lijkt wel op het wensenlijstje van HRC te staan. Misschien een eenjarig contract voor Pedrosa, een tweede jaar voor Mir in de Moto2 en daarna overstappen?
Ik dacht dat Mir al had aangegeven maar een jaar in de Moto2 te willen blijven, a la Rins. Maar goed, kan hij wel aangeven natuurlijk, maar dan moet er ook een team zijn in de GP's dat haar deur openzet voor Mir. :)
 
Vergelijk met Crutchlow vind ik niet terecht. Vind Zarco veel beter.
Crutchlow gaat er morgen vanaf.

Volgende keer dus toch maar ff naar bwin.com als ik een opmerking van je zie :o

Crutchlow is/was iemand die het de toppers heel lastig kan maken, winnen/podium lukt incidenteel... in dat opzicht vind ik zarco vergelijkbaar, echt een kampioen moet ik nog zien.
 
Volgende keer dus toch maar ff naar bwin.com als ik een opmerking van je zie :o

Crutchlow is/was iemand die het de toppers heel lastig kan maken, winnen/podium lukt incidenteel... in dat opzicht vind ik zarco vergelijkbaar, echt een kampioen moet ik nog zien.

Geen hogere wiskunde. Die engelen gaan ontzettend hard, maar altijd net over het randje, op Rea na.
 
Het was blijkbaar een goed jaar die Yamaha uit 2016. ;)

full
 
Het was blijkbaar een goed jaar die Yamaha uit 2016. ;)

[afbeelding]

Tja, wat is er gebeurd met Zarco :? Rijder die alleen presteert als er een contract op het spel staat..? of leek hij zo goed omdat de fabrieksrijders zoveel problemen hadden?

Zie weer de bekende geluiden voorbijkomen dat Yamaha geen updates meer zou geven... maar dan vraag ik me af, wat voor updates, waarom blijft een fabrikant uberhaupt een oude motor doorontwikkelen/onderdelen fabriceren, is het niet veel makkelijk/goedkoper om het klantenteam te voorzien van dezelfde motor als het fabrieksteam zodat ze zich maar op de ontwikkeling van 1 motor hoeven te concentreren en terugkoppeling krijgen van het dubbele aantal rijders?
 
Ja jammer hoor. Paar maanden geleden dacht ik nog, die haalt dit jaar zijn eerste overwinning binnen. Wat er aan de hand is, geen idee. Maar weet zeker dat het niet aan Zarco ligt.
 
Ja jammer hoor. Paar maanden geleden dacht ik nog, die haalt dit jaar zijn eerste overwinning binnen. Wat er aan de hand is, geen idee. Maar weet zeker dat het niet aan Zarco ligt.
Misschien de verbeteringen van de 2018 types?

Zarco op een KTM het is wat te voorbarig maar voorin :N
 
Hij had toch problemen met een medewerker binnen zijn team. Daardoor ging het niet helemaal lekker volgens de verslaggever
 
Jammer om te horen dat hij dergelijke problemen heeft. Hoop voor hem (en stiekem een beetje egoïstisch ook voor ons) dat hij het snel kan oplossen.

Wat ik zo stom vind bij de motogp tv productie is dat ze altijd alleen de racers voorin volgen. Zarco is op deze manier al een aantal races nagenoeg onzichtbaar.
 
Niet alleen Zarco...

Helaas volgen ze meestal alleen de kopgroep, ook wanneer die niet in gevecht zijn met elkaar.

Een spannend gevecht tussen meerdere rijders om plaats 8 bijvoorbeeld, krijg je dan helaas niets van mee.
 
Even dit topic uit de krochten van MF opvissen: Na al het mooie wat hij op de Tech3 gepresteerd heeft, is hij door omstandigheden al door menigeen afgeschreven. En wat flikt hij vandaag? Hij pakt de pole op een Avintia Ducati!! Wat een karakter :} *O*
 
Onwijs kicken. :}
En waar is het fabrieksteam van Ducati?
Lijkt wel een nieuwe trend die Petronas heeft ingezet. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan