johnson cd25c loopt niet help

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimvogelzang

Rookie
24 sep 2019
1
0
ik heb onlangs een Johnson cd25c 6pk 2takt buitenboordmotor gekocht uit 1968 op marktplaats.
deze liep toen ik hem kocht maar had alleen 1 kuur. Namelijk als je hem zou starten op vol gas en de choke uit, dan startte hij gewoon en ging op vol gas (volle toeren) lopen. het probleem was dat als je dit 2-3 seconden aan hield dat de motor in kakt en gaat lopen op ik gok zo'n 20% van zen snelheid terwijl je gashendel op vol gas staat. als hij eenmaal ingekakt is dan blijft hij gewoon lopen maar komt nooit terug in zijn hoge toeren alsof hij net genoeg brandstof krijgt om te blijven lopen. dus hebben wij de brandstof pomp vervangen en de carburateur helemaal schoon gemaakt. geen effect! ook zuigt de tank geen vacuüm en doet de ontsteking van de 2 cilinders het top. ondanks dit nog even de bougiekabels en bougies vervangen maar geen effect. nu liep deze motor altijd op een mengsmering verhouding van een andere motor en hier rookte hij aardig op dus hebben we dit verlaagd naar de verhouding die op de aanmaak fles staat van Sthil en hier liep hij even op maar daarna kregen we heb niet meer aan de praat. hij is niet stuk gelopen want hij bouwt nog voldoende compressie op. al met al we hebben nu een motor die helemaal niet loopt kan iemand ons alsjeblieft verder helpen hiermee.

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan