jonge mensen

Status
Niet open voor verdere reacties.

honda x-adv

MF'er
21 mei 2002
184
1
amsterdam
Hallo makkers

Ik lees hier steeds vaker trieste berichten van mooie jonge mensen die verongelukken op de motor en ik moet zeggen dat ik mij dat zeer aantrek ondanks het feit dat ik die gasten niet eens heb gekend.Ik ben er erg mee bezig en lees alles , zit soms met tranen in mijn ogen achter de pc.(zal mijn leeftijd wel zijn) Dan denk ik godverdomme die had nog een heeeeel lang leven voor zich. Als er dan een of andere god , allah of andere supermacht is dan wil ik wel even praten met dat menneke en zal dan mijn mening niet onder stoelen of banken steken. Want al die kampbeulen uit de oorlog laat hij 98 jaar oud worden en jonge mensen met een goed hart rukt hij weg uit het leven.Maar goed ik draaf weer door dat is weer een andere discussie. Wat ik mij nu afvraag ....hebben dit soort berichten nu invloed op jouw rijgedrag of sta je er niet bij stil en denk je dat gebeurd mij niet. Zit het in je achterhoofd als je die schuiven opendraait ? Ik wil niemand beinvloeden anders of voorzichtiger te gaan rijden hoor begrijp mij goed maar ik vraag mij dat wel eens af.Ik denk wel eens tja ik rijd al 26 jaar motor en heb ook gek gedaan....heb ik dan altijd mazzel gehad en zo ja waarom dan ???????

Toch maar een adviesje van deze ouwe lul.
Pas goed op jezelf en wees voorzichtig ............A.U.B.

Ik ben van nature erg positief en vrolijk maar ben soms wat emotioneel ...sorry.
 
Ik ben ook jong en ook al eens op m'n bek gegaan. Hoewel ik nog geen motor heb, denk ik niet dat mijn rijstijl zou veranderen door dit soort ongelukken. Het is en blijft altijd een samenloop van omstandigheden. Sommige zijn direct aan de bestuurder te wijten, en andere zijn puur toeval. Ik denk eigenlijk dat ik pas van rijstijl zou veranderen als ikzelf daadwerkelijk een keer flink de lul ben en de nodige tijd in gips en dergelijke moet zitten. Wel zal ik op plekken waarvan ik weet dat er veel ongelukken gebeuren of waar het gewoon gevaarlijk is beter opletten, maar dat lijkt me voor zich spreken.

Enne, wat god betreft. Als ie bestaat dan is het gewoon een enorme schijnheilige.
 
Enne, wat god betreft. Als ie bestaat dan is het gewoon een enorme schijnheilige.
Toch vermoed ik dat je met deze uitspraak een groot aantal mensen, die ook motorrijden en op MF zitten, misschien onbewust, kwetst. En dat is niet nodig.

Ik voel mij niet geroepen om het leed van de wereld op mijn schouders te torsen. Ook niet als er een mede motorrijder verongelukt. Over het waarom dat vooral jonge mensen bij een ongeval zijn berokken is op dit forum al genoeg geschreven. Wellicht is juist de leeftijd met het bijpassende leeftijdsgedrag de oorzaak.
 
Op donderdag 05 juni 2003 01:56 schreef diversionlover het volgende:
Hallo makkers..

Hee, ik neem het wel mee, in me achterhoofd, door al die ongevallen de laatste tijd, hoorde ik af en toe, toch een stemmetje in mijn hoofd. Vooral als ik op een klaverblad rij.. Ik heb ook net een kleine gekregen, speelt allemaal mee. Maar ja, je moet je beeld ook niet laten vertroebelen door angst, want dan ga je fouten maken! Dan kan je beter niet rijden.

Groetjes,

Wouter
 
Soortgelijk topic denk ik...

het houdt nooit op!

Anyway...ik ga alleen van mijn eigen crashes (tijdelijk) voorzichtiger rijden denk ik. En voor de rest zaken als ABS (had ook al enkele MF-crashes gescheeld) en goede banden.
 
Slotje dus...

Anders hebben we dalijk allemaal om ons af te reageren een topic geopend

:Z
 
Ja al die ongevallen zijn triest en het doet me wel wat ;( . Toch is het in mijn situatie zo dat als mensen zeggen van "rijd niet zoals een idioot" dat ik me er niks van aantrek }) totdat het fout gaat, dan weet je je plekje weer |( . (voor even ;) )
 
Ik reed al niet als een idioot, komt misschien ook door het beperkte vermogen dat ik heb. Als ik merk dat ik onverantwoord ga doen straks met meer vermogen verkoop ik m'n motor misschien wel en koop weer wat lichters. Helemaal na die ongelukken hier op MF speel ik alleen nog maar op plekken waar geen vangrails e.d. zijn. Dit deed ik daarvoor ook al amper overigens, maar ik ben nu nog minder gehaast op klaverbladen en bochten met vangrail en lantaarnpalen.
Je hebt het alleen niet altijd zelf in de hand. Zo reed ik gisteren opeens in noodweer met windhozen op de a10. Ik had zelfs m'n zonnebril nog op.. nou ik was tot op m'n onderbroek nat en ik was blij dat er file stond zodat het niet zo hard ging
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan