Jonge motorliefhebber die advies nodig heeft!

Een cb is nu ook niet echt gemaakt om sportief te rijden of te ogen!
Wrong :j Ogen misschien niet, maar is echt een gooi en smijt fietsje. Ligt ook een blok onder van de cbr400rr ;) Menig mens met motoren met meer vermogen kunnen een cbtje in de bochten niet bijhouden :) Alleen het rechte stuk wil ie niet zo hard _O-
 
Ehh, we hebben het over een honda cb400 toch?
..
Dat je er sportief mee kunt rijden betekent niet dat ie ervoor gemaakt is!:)
En wat je onder een gooi- en smijtfiets verstaat is redelijk persoonlijk.. Als je ooit op een sm hebt gereden dan weet je wat ik bedoel! :)
 
Ehh, we hebben het over een honda cb400 toch?
..
Dat je er sportief mee kunt rijden betekent niet dat ie ervoor gemaakt is!:)
En wat je onder een gooi- en smijtfiets verstaat is redelijk persoonlijk.. Als je ooit op een sm hebt gereden dan weet je wat ik bedoel! :)

Cb-1 ;) Anders dan de cb400. De sportievere uitvoering dus. Bijna 't zelfde als de cbr400rr, maar dan een naked bike uitvoering ervan.
 
:Y O-) Lekker undercover, kun je mensen nog eens verbazen :+

Das dan weer net omgekeerd als ik met een 11 KW motor aankom zetten.

Menig sportief auto rijder denkt, hé, een motorrijder, eens even laten zien dat ik ook snel ben.
En binnen no time is ie weg. |(
Ach ja, hij krijgt de bon, ik niet. Niks aan de hand O-)
 
Das dan weer net omgekeerd als ik met een 11 KW motor aankom zetten.

Menig sportief auto rijder denkt, hé, een motorrijder, eens even laten zien dat ik ook snel ben.
En binnen no time is ie weg. |(
Ach ja, hij krijgt de bon, ik niet. Niks aan de hand O-)

_O- Lekker laten gaan :] Bij de eerste de beste bocht ben je alweer bij _O-
 
_O- Lekker laten gaan :] Bij de eerste de beste bocht ben je alweer bij _O-

ik vind rotondes altijd mooi. auto's die willen plakken. raak je daar altijd kwijt.
Zelfs met een 11kw-er.

oh. en de meeste normale niet extreem sport auto's trek ik er nog wel uit hoor.
maar een GTI weet ik nog niet. een Nissan Skyline in ieder geval niet :')
 
Om even terug te komen op het onderwerp,
ik zou vooral voor een enduro of sm gaan met dit vermogen! :)
2 of 4 takt is een kwestie van smaak en afwegingen maken!
 
ik vind rotondes altijd mooi. auto's die willen plakken. raak je daar altijd kwijt.
Zelfs met een 11kw-er.

oh. en de meeste normale niet extreem sport auto's trek ik er nog wel uit hoor.
maar een GTI weet ik nog niet. een Nissan Skyline in ieder geval niet :')

Niet om lullig te doen.., maar mijn oude volkswagen golf 1.4 die zit nog sneller op de 100 dan een 11 kW'er... Ik zie tijden staan van 12 seconden en meer... :N
 
Om even terug te komen op het onderwerp,
ik zou vooral voor een enduro of sm gaan met dit vermogen! :)
2 of 4 takt is een kwestie van smaak en afwegingen maken!

Ook wel deels mee eens, toch een paar minpunten
11KW heeft weinig vermogen, heeft het dus vooral van aerodynamica.

4 takt SM zorgt dus voor 100-110km/h max. Ook niet echt een feest.

2 takt SM, zeer leuk vermogen, als ie ontgrenst is. Echter vind ik het risico toch wel groot en is de kans dat ik hem ga ontgrenzen ook niet heel groot. 2 takt 125 is alleen leuk wanneer ie ook echt ontgrenst is, lijkt mij. anders heb je de nadelen van een 2 takt maar niet meer vermogen ten opzichte van een 4 takt bij hetzelfde cc.
 
ik vind rotondes altijd mooi. auto's die willen plakken. raak je daar altijd kwijt.
Zelfs met een 11kw-er.

oh. en de meeste normale niet extreem sport auto's trek ik er nog wel uit hoor.
maar een GTI weet ik nog niet. een Nissan Skyline in ieder geval niet :')

Inderdaad :') Of bij een chicane in de weg, zitten ze de hele tijd te duwen en dan zijn ze nergens meer te bekennen :]
 
Laatst bewerkt:
11KW heeft weinig vermogen, heeft het dus vooral van aerodynamica.

Met 125km/h plat op je tank liggen ziet er ook niet uit :P Ik zou echt voor een SM gaan, lekker hoog en speels en meer snelheidsbeleving :]

Je zal voornamelijk binnendoor rijden op een 11kW en een racer is dan niet praktisch.
Maarja ik zou zeggen allebij eens uitproberen. Dan merk je het vanzelf :D
 
Heb nog even het KNMV gemaild, deze meldde dat (zoals verwacht) als je de 2takt 11KW ontgrenst dat je onverzekerd rondrijd.

Echter is het dan toch wel weer zo, waarom staan ze dan zo vaak op 11 KW? Waarom komen ze uit de fabriek met 30-40pk en staan ze op 11 KW? Kan ik niet gewoon de ''domme'' spelen en zeggen dat ik dacht dat het 11 KW was, want ja, dat staat op het papiertje.

Enig advies?
Begin toch wel meer naar een 4 takt te kijken though.

Ik hoor graag van jullie.
 
Ik heb meteen een zwaar rijbewijs gehaald en jaren zwaar (500cc +) gereden. Nu heb ik voor in de stad een 125cc-tje er bij en ik kan mijn lol niet op, echt dikke pret met zo'n wendbaar fietsje :]
 
Heb nog even het KNMV gemaild, deze meldde dat (zoals verwacht) als je de 2takt 11KW ontgrenst dat je onverzekerd rondrijd.

Echter is het dan toch wel weer zo, waarom staan ze dan zo vaak op 11 KW? Waarom komen ze uit de fabriek met 30-40pk en staan ze op 11 KW? Kan ik niet gewoon de ''domme'' spelen en zeggen dat ik dacht dat het 11 KW was, want ja, dat staat op het papiertje.

Enig advies?
Begin toch wel meer naar een 4 takt te kijken though.

Ik hoor graag van jullie.
je spreekt jezelf tegen in deze. Je zegt nu je boetes en illegaal snel rijden beu te zijn, om het vervolgens op grotere schaal te doen. Als je een ongelukje maakt met je onbegrensde 11kw en iemand anders gaat daarbij het hoekje om of houdt er blijvend letsel aan over is het feest en weet je waar je de rest van je leven voor werkt. ;) Haal je A1, rijd 2 jaar 11kw (legaal, op kenteken, begrensd) of wacht tot je 20 bent, en dan waarschijnlijk 35 kw mag instromen. :) Mag je zelfs m'n Divje overnemen :D
 
je spreekt jezelf tegen in deze. Je zegt nu je boetes en illegaal snel rijden beu te zijn, om het vervolgens op grotere schaal te doen. Als je een ongelukje maakt met je onbegrensde 11kw en iemand anders gaat daarbij het hoekje om of houdt er blijvend letsel aan over is het feest en weet je waar je de rest van je leven voor werkt. ;) Haal je A1, rijd 2 jaar 11kw (legaal, op kenteken, begrensd) of wacht tot je 20 bent, en dan waarschijnlijk 35 kw mag instromen. :) Mag je zelfs m'n Divje overnemen :D


Daar heb je ook helemaal gelijk in!

Daar zit het hem ook net in.

Ik ben van mening dat het verstandig is om verstandig bezig te zijn (Huhhhhh :o )
Natuurlijk door mijn brommer verleden hou ik ook wel van ''iets'' sneller.

Toch denk ik dat ik uiteindelijk voor safe ga spelen en een 125 4 taktje neem.
Lekker oefenen op knee-downs, veel en veel oefenen, wie weet ooit eens mee doen aan de YZF-125 cup. Lijkt me toch wel het betere werk. ;)

Bedankt voor je reactie!
 
Daar heb je ook helemaal gelijk in!

Daar zit het hem ook net in.

Ik ben van mening dat het verstandig is om verstandig bezig te zijn (Huhhhhh :o )
Natuurlijk door mijn brommer verleden hou ik ook wel van ''iets'' sneller.

Toch denk ik dat ik uiteindelijk voor safe ga spelen en een 125 4 taktje neem.
Lekker oefenen op knee-downs, veel en veel oefenen, wie weet ooit eens mee doen aan de YZF-125 cup. Lijkt me toch wel het betere werk. ;)

Bedankt voor je reactie!
Graag gedaan! Het is maar mijn visie op het verhaal, je moet doen waar je je goed bij voelt :) Komt wel goed vermoed ik ;)

veel oefenen is altijd goed! Knee-downs en racen zijn niet zo mijn cup of tea (en niet helemaal mijn idee van motorrijden), maar ben benieuwd naar je keuzes! Succes :)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan! Het is maar mijn visie op het verhaal, je moet doen waar je je goed bij voelt :) Komt wel goed vermoed ik ;)

veel oefenen is altijd goed! Knee-downs en racen zijn niet zo mijn cup of tea (en niet helemaal mijn idee van motorrijden), maar ben benieuwd naar je keuzes! Succes :)

Het komt vast goed! :)

Ik vind het allemaal wel leuk, racen vind ik leuk maar geniet toch ook wel het meest van lekker touren met vrienden. Racen op het circuit, dat wel, niet op de weg :)

Snel optrekken op de weg, dat mag dan opzich weer wel in mijn ogen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan