Jonge motorrijders gezocht voor artikel

Beste Marloes,

Voorstellen kan in het forum voor nieuwe gebruikers.
Gooi er dan een Piccie bij van jezelf en ik denk dat ze komen als bijen op de honingpot ;)

bovenstaande ligt natuurlijk wel aan het piccie ;)

Effe gezocht voor jullie... O-)
ts-Marloes.jpg


Voor de complete pagina: KLIK!
Linker kolom, tweede artikel. })
 
Denk dat er wel veel zijn van die lui.

ben gelijk begonnen met motorrijbewijs had al een motor klaarstaan.
wil absoluut geen auto, zoek wel een meid die zo'n ding heeft.
rij verder elke dag wel motor, ook in de winter ik hoef niks anders.
 
volgens mij is ze een paar jaar te laat... ik ben geen 18 meer B|
(waarom was dat vroegah er niet)
 
Wat zeuren jullie nu op markTT. Snappen jullie niet dat hij bedoeld te zeggen dat iemand van 18 wel 300 zou willen rijden maar dat er juist daarom een 25 kw regeling is? ;)

Marloes is te lui om even bij een rijschool langs te gaan :P
 
Is het misschien handdiger om een artikel te wijden aan het feit dat men beter eerst ervaring in het verkeer opdoet (anticiperen etc) alvorens men op een kanon kruipt?

:X

Natuurlijk wil je als 18 jarige los en 300 km/h rijden. Of het verstandig is is een tweede. Zelfs als je al 20 jaar motor rijdt blijft het een hele klus om dit enigzins verantwoord te doen (voor zover je nog van verantwoord kan spreken O-) )

Het verstand moet wel prevaleren (mooi woord) boven de passie en de uitdaging van op twee wielen rijden.

Moraal van het verhaal zou moeten zijn dat motorrijden geen brommerrijden is en dat motorrijden NIET logisch is. Bijna elke handeling vergt een on-natuurlijke handeling, anders dan wat ons instinct/gevoel ons ingeeft. Daarom gaan er ook zoveel rijders op hun plaat!!

EERST OEFENEN (jaaaaarenlang) en dan pas beginnen aan het zware en snellere werk. DUS, EEEEEEEEEERST een VRO cursus of 3 alvorens die basis verder uit te gaan bouwen.

Maar weinigen hebben meteen feeling met hoe het WEL moet. IK heb ze nog NIET gezien :X
Nou, ik heb mijn 25kw anders echt niet onder controle hoor.... :X

Hij schiet steeds maar omhoog, dan draai ik als een gek het gas dicht en probeer ik te remmen komt die achterkant weer omhoog :?

Levensgevaarlijk die jongeren op motoren |(

membres.lycos.fr/blorn2/page/gallery :+
 
van die site afgehaald, een stukje van marloes zelf:


10.Zorg ervoor dat je het voor jezelf leuk houdt. Het gebeurt wel eens dat je moet schrijven over een onderwerp dat je eigenlijk niet zo aanspreekt en toch moet je erover schrijven. Zoek daarom altijd iets dat de lezer, maar ook jou boeit.


Ik geloof voor marloes dat dit hier het geval is, want ze heeft zich niet emer laten zien :X :+
 
Denk dat er wel veel zijn van die lui.

ben gelijk begonnen met motorrijbewijs had al een motor klaarstaan.
wil absoluut geen auto, zoek wel een meid die zo'n ding heeft.
rij verder elke dag wel motor, ook in de winter ik hoef niks anders.


:^ Met jou valt te praten! *D
 
Daarom ben ik op zoek naar jongeren die als ze 18 zijn niet meteen auto willen rijden, maar zo snel mogelijk op een motor klimmen om een ritje te maken.

Waarom zoek je niet naar 'ouderen' onder ons die dit hebben gedaan? Vraag naar hun redenering destijds en hoe ze er nu over nadenken.

Aangezien je niet aangeeft welke richting je met je artikel op wilt gaan, ben ik bang dat de 'jongeren' onder ons in hun enthousiasme dingen gaan roepen die verkeerd worden opgenomen.

Ik neem aan dat het artikel informatief is bedoeld. Dan lijkt het me verstandig of 'before' en 'after' met elkaar te 'vergelijken'.

Maar goed, ik ben ook geen journalist.

Suc6 met je artikel en ik hoop dat het niet het zoveelste artikel wordt, waarin de 'sterotype' motorrijder naar voren wordt geschoven.

[ edit: spelfouten etc.. ]
 
van die site afgehaald, een stukje van marloes zelf:


10.Zorg ervoor dat je het voor jezelf leuk houdt. Het gebeurt wel eens dat je moet schrijven over een onderwerp dat je eigenlijk niet zo aanspreekt en toch moet je erover schrijven. Zoek daarom altijd iets dat de lezer, maar ook jou boeit.


Ik geloof voor marloes dat dit hier het geval is, want ze heeft zich niet emer laten zien :X :+
[me]Orpheus denkt dat dit voor haar werk is en dat je dus buiten kantooruren geen reactie van haar hoeft te verwachten. ;)
[/me]


Als ze nog reageert, zal dat wel ergens in kantooruren zijn.
 
ja ja ik ben nu 42........ :) enne reed al motor toen ik nog geen rijbewijs had ....gehaald op de dag dat ik 18 werd ...en gelijk gaan racen *D ....

Overtuigend genoeg ?? :}

En nog steeds prettig gestoord op mn brommer ;)

greets FF
 
Guys, guys, guys, relax...

Wat ik bedoel is het volgende; ik zeg echt niet dat alle jonge rijders doorgeslagen idioten zijn, maar ik ken ze wel ;)

Probleem is dat de berichtgeving over motorrijders doorgaans nou niet echt postief is. Terecht en onterecht.

Het accent zou MOETEN liggen op het feit dat een motorrijder bereid is te investeren in zijn rijkunsten. De meesten menen dat ze het wel kunnnen, maar OOK een 25KW motor is vaak even zwaar als een gemiddelde 600 motor, en OOK een 25 KW motor loopt al gauw 160....Als ik jullie nu vertel dat het gros van de rijders, beginnend en gevorderden iets simpels als de remproef bij 50 km/h al niet eens beheersen, lats staan wat ze er van bakken als ze harder rijden.

HET grote probleem is dat een motorrijder zichzelf voortdurend FOUTEN aanleert, maar dit niet opmerkt omdat deze fouten vergeeflijk zijn bij lage snelheden. Maar zodra de snelheden toenemen, dan gelden er ineens andere regels. Dan dien je dus wel de BASIS te begrijpen.

Mijn ervaringen hiermee zijn dat weinig motorrijders niet eens begrijpen hoe ze een motorfiets besturen. Vrij essentieel dacht ik.

IK ga NIET de moraalridder uithangen, integendeel, ik haat moraalridders, ik zou graag willen dat een artikel de boodschap meegeeft dat motorrijden het mooiste is wat er bestaat, echter dat je wel zal moeten investeren in een stuk techniek. RIJtechniek wel te verstaan. Niet in (eerst) een sportuitlaat :z :Z a

IEDEREEN die meent goed te kunnen rijden met nul ervaring of slechts een jaartje ervaring, die fopt zichzelf. En jij je straks straks afvragen in het ziekenhuis waarom je bij het zien van die auto die van rechts kwam, waar jij recht op af reed ipv ervandaan :X Terwijl je er toch echt vandaan stuurde :z :z DIT voorbeeldje geft dus al aan dat een rijder de werking van een motorfiets NIET begrepen heeft. Een klassieke fout overigens.

IS OOK NIET ERG DAMES!! Want want je niet geleerd is KAN je niet weten. IK zeik dan ook NIEMAND af!!

Ik probeer alleen rijders tegen zichzelf te beschermen en IETS mee te geven over rijtechnieken waardoor je het spelletje WEL gaat begrijpen.

Als zo'n artikel DAAR over gaat, graag. Maar niet die wilde verhalen over hoe machtig dat raggen wel niet is. Alhoewel met raggen niets mis is :X (mits je er maar mee weet om te gaan)

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met je eens (heeft ff weinig met het artikel te maken)
Door goed te leren rijden moet je het veel doen, eerlijk zijn tegen jezelf en durven toegeven dat je bepaalde dingen nog niet machtig bent (geldt zeker ook voor mij hoor :P )
Pas als je weet wat je niet kunt kun je jezel verbeteren :)

Zo kan ik nog heel wat verbeteren 8-)
 
Pcies!

Maar zelfs rijders met 10, wat, zelfs 20 jaar ervaring bakken er soms niets van omdat ze het nooit goed aangeleerd hebben.

ENIGE boodschap die meegegeven moet worden; investeer in jezelf ipv in de motor alleen!

Heeft wel degelijk met het artikel te maken, want motorrijden onder de jeugd is redelijk stoer en dan heb je geen adviezen van anderen nodig en al helemaaaaal niet van een ouwe lul als TT 8-)

})
 
Heeft wel degelijk met het artikel te maken, want motorrijden onder de jeugd is redelijk stoer en dan heb je geen adviezen van anderen nodig en al helemaaaaal niet van een ouwe lul als TT 8-)

})
mijn reactie (net als deze }) ) heeft niks met het artikel te maken.

ps. ik leer graag van oude lullen, zeker als ze het weten waar ze het over hebben O-)

Maar een vro/rmt cursus is nooit verkeerd denk ik
 
Van mij mogen ze zo'n cursus verplicht maken, en wel meerdere keren ook!!


Je motorrijden wordt er vele malen veiliger op en leuker!!! Je rijdt namelijk veel meer ontspannen en bent op alles voorbereid!


Zo zou het moeten dames ;)

Maar niets is zo lastig als tegen jezelf zeggen; kom, NU inschrijven. Vaak wordt het op de lange baan geschoven, terwijl je na zo'n cursus denkt....dat had ik veel eerder moeten doen :z

Ik predik NIET voor eigen parochie, want ik ben geen instructeur meer :X

Ik wil dat motorrijders veiliger met hun kanon kunnen omgaan *D

En zeg nou zelf, hoe zou JIJ het voelen om je remweg te HALVEREN en harder te remmen dan je OOIT hebt gedaan, en dat toch op een hele veilige manier te doen? Je doet het echt allemaal ZELF :}
 
VRO verplicht? Prima, maar liefst wel betaalbaarder dan. Heb vorig jaar VRO1 gedaan, wil proberen aankomend jaar VRO2 en/of 3 te doen, maar....200 euri?!? :(
Weet heel goed dat het voor je eigen veiligheid is, en dat het de investering waard is, maar ik ben niet 1 van die mensen die zo maar even 200 euri op tafel kan leggen, daar moet ik echt hard voor sparen.

Daarom: GRATIS VRO1 voor iedereen die zijn motorrijbewijs heeft gehaald? :} :} :}
 
VRO verplicht? Prima, maar liefst wel betaalbaarder dan. Heb vorig jaar VRO1 gedaan, wil proberen aankomend jaar VRO2 en/of 3 te doen, maar....200 euri?!? :(
Weet heel goed dat het voor je eigen veiligheid is, en dat het de investering waard is, maar ik ben niet 1 van die mensen die zo maar even 200 euri op tafel kan leggen, daar moet ik echt hard voor sparen.

Daarom: GRATIS VRO1 voor iedereen die zijn motorrijbewijs heeft gehaald? :} :} :}

Kuch, ahum...

JIj vind 200 euro te duur voor een cursus die je een KEER je leven gaat redden? Wat is je leven je dan WEL waard? O-)

Maar een sportuitlaat van 400 euri, dan is de portemonnaie snel getrokken :X (vind ik overigens OOK mooi hoor :P )

Bekijk het eens in dat licht !

Enne, WAT betaalde jij voor een UURTJE les waar je eigenlijk niets leerde, behalve wat vaardigheden om om een fiets in gang te zetten en tot stoppen te brengen? :z :z

Voor 200 euri ben je een DAG met een instructeur op pad en leer je echte zinnige zaken, die je je leven niet meer vergeet.

Zeg JIJ het maar ........ ;)

Ps, TT vraagt zich wel af waar de heren rijders de centjes voor die dure fiets dan vandaan halen als 200 euri een wereldinvestering blijkt te zijn :X
 
Enne, WAT betaalde jij voor een UURTJE les waar je eigenlijk niets leerde, behalve wat vaardigheden om om een fiets in gang te zetten en tot stoppen te brengen? :z :z
prijs weetik niet meer, maar wat ik wel weet is dat ik niet alleen les kreeg om te kunnen slagen, maar iets meer. Was ook van een instructeur die vro cursussen geeft. :) :}
 
PS Overheden zijn vreemd genoeg NIET echt geinteresseerd in aanbieden van VRO cursussen aan burgers, tenminste tot voor kort.

De Gemeente Harderwijk heeft nu als eerste gemeente een plan ontwikkeld, waarbij de Gemeente de helft bijlegt bij een VRO cursus (bv bij de LCVM) :} :} .

Woon je in Harderwijk en wil je VRO op de motor? Dan kost dat dus nog maar de helft!!



Waarom investeerd de Overheid niet in een dergelijk plan van aanpak. Preventief leren rijden ipv repressief boets uitdelen (ow, TT realiseert zich zojuist dat het ene geld KOST en het andere geld oplevert :z :Z :z :X :X )

Tsja, ik zou niet wachten hierop en zelf maar initiatief nemen en een leuke leerzame dag beleven. Kost je bijna evenveel als een dagje Efteling met eten en drinken erbij 8-)
 
Zoals ik al zei en me bij mark tt moet aansluiten, zoeen cursis is de moeite waard.En je ziet inderdaad daar ook mensen die al 10 jaar ervaring op de moto hebben en ik met me toen jaartje ervaring nog vatsoenlijker bochten kon nemen dan hun.
Ik denk dat verplichten niet goed is.Het is zo als jij het wilt ga je zo'n cursis doen en anders niet.Ik wacht nu tot dat ik van licht af mag en zwaar mag gaan rijden, heb de vro-1 met de kawa gedaan en vro-2 gaat dus met een andere moto waarschijnlijk.
Ik vind wel dat de rijscholen het er ook een beetje over moeten hebben als iemand z'n rijbewijs heb gehaald, teminste mij instructeur zei dat dat de moeite waard was om zoeen cursis te doen en hij had gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan