Jonge motorrijders gezocht voor artikel

ik heb les gehad van een instructeur die ook aan VRO mee had gedaan
(hij geeft niet, maar heeft ze wel allemaal)
en ik heb met hem ook de motorgymnastiek gedaan :)
verder wil ik met wat beter weer en een beetje meer ervaring VRO gaan doen omdat het leerzaam is, voor iedereen
(ik ben 18 en beschikbaar voor dat artikel van Marloes)
van een VRO leer je volgens mij gewoon ontspannender en toch oplettender rijden
(correct me if I'm wrong)
maar das mijn mening :)
grtz, een onervaren broekie :+
 
Als ik een fatsoenlijke studiefinanciering had gekregen had ik graag een of ander cursusje gevolgd. Nu is dat helaas niet te betalen. Als ik er echter wel in zou gaan investering houd ik geen geld meer over om motor te rijden. Keus is snel gemaakt dus...

Maar leerzaam zal het zeker zijn... Toen ik 16 werd en (schakel)brommer ging rijden heb ik ook een praktijkcursus gedaan (aangeboden door gemeente, uitgevoerd door motorinstructeur) wat dus zeer leerzaam was. Nu ik 22 jaar ben en 4,5 jaar motorervaring heb denk ik nog wel eens terug aan die brommercursus... ben blij dat ik het toen gedaan heb!
Als de gemeente een cursus voor jonge motorrijders zou aanbieden dan twijfelde ik geen moment. Helaas doen ze dit alleen voor jongeren in hun pokke-gti-tjes.
 
kan niet wachte om 18 te worde, snelcursus en dan de motor op.... heb al alles, zelfs de motor... alleen nog 18 worde en dat verdomde papiertje krijge

dan ga ik dus ook zekers te wete meedoen met die cursuse die er zijn, ik bedoel... over een band rijden met losse hande! dat wil ik ook kunne...

en dan nog niet gepraat over op het circuit rijde... ga ik ook zekers een keer doen... maar dan moet ik wel ff wachte.... ff 18 worde B|
 
Hallo daar,

Met GBV (gezond boeren verstand) kom je een heel eind.
Maar de VRO's zijn echt aan te raden.
VB wie oefent gewoon wel eens een bermvlucht?
Ikke niet, al dat gras op mijn zx-je, maar op de VRO leer je wel dat je in de berm vaak pas valt in de laatste meters voordat je weer het asfalt op wilt sturen!
Rijden door gras stelt niets voor dus, totdat je er weer af wilt; remmen sturen boem. Als je een beetje pech hebt glij je zo de weg weer op.

Aniewee Marloes mag contact opnemen hoor!
 
Als ik een fatsoenlijke studiefinanciering had gekregen had ik graag een of ander cursusje gevolgd. Nu is dat helaas niet te betalen. Als ik er echter wel in zou gaan investering houd ik geen geld meer over om motor te rijden. Keus is snel gemaakt dus...

Maar leerzaam zal het zeker zijn... Toen ik 16 werd en (schakel)brommer ging rijden heb ik ook een praktijkcursus gedaan (aangeboden door gemeente, uitgevoerd door motorinstructeur) wat dus zeer leerzaam was. Nu ik 22 jaar ben en 4,5 jaar motorervaring heb denk ik nog wel eens terug aan die brommercursus... ben blij dat ik het toen gedaan heb!
Als de gemeente een cursus voor jonge motorrijders zou aanbieden dan twijfelde ik geen moment. Helaas doen ze dit alleen voor jongeren in hun pokke-gti-tjes.

HET dilemma van velen denk ik.......eerst de motor (en zo snel mogelijk rijden), maar nog geen fatsoenlijke instructie rijker.

Nu is DAAR niets op tegen als je je in het begin een beetje gedeist houdt en jezelf op die fiets leert kennen. Maar het komt helaas maar al te vaak voor dat men eerst de limieten wil opzoeken zonder enige gedegen voorkennis (met alle respect voor motor-instructeurs, maar VRO is heeeeeel wat anders!!).

Wellicht een ideetje voor de motorbranche, een cursus cadeau bij een kanon ;)
 
Hallo daar,

Met GBV (gezond boeren verstand) kom je een heel eind.
Maar de VRO's zijn echt aan te raden.
VB wie oefent gewoon wel eens een bermvlucht?
Ikke niet, al dat gras op mijn zx-je, maar op de VRO leer je wel dat je in de berm vaak pas valt in de laatste meters voordat je weer het asfalt op wilt sturen!
Rijden door gras stelt niets voor dus, totdat je er weer af wilt; remmen sturen boem. Als je een beetje pech hebt glij je zo de weg weer op.

Aniewee Marloes mag contact opnemen hoor!

Zo'n bermvlucht ene tijdje geleden nog gedaan, toen ik naar de sbk in assen gong.
Was niet de bedoeling maar me bike had te weinig power om dat slapebochie uit te trekken.Dus hopa het gras in kpeling in en effe laten uit rollen, vond me wel voor lul staan dara in de berm |(
Maar dan blijf je rustig en denk je na wat je moet doen en dat leer je op vro onderandere.
Maar eigenlijk wou ik achter die racers aan met em 25kw :X
Das heel fout , ik weet het maar was zo door die machines geopsideerd.
 
Ik ben 2x 18 (en een beetje) mag ik dan ook meedoen Marloes??? Mag jij een xtje op de koffie komen op circuitpark Zandvoort
 
Ik heb op mijn 18e mijn motorrijbewijs gehaald, nu ben ik 20 en rijdt ik (onbegrensd dus, mag ik ook) op een R6. 29 Augustus heb ik een VRO3 gedaan met m'n R6 (die ik toen zo'n 1,5 maand had) en heb er zeker veel van geleerd. Voor herhaling vatbaar :)
 
Zijn er ook statistieken van motorrijders met VRO ervaring mbt het aantal ongelukken/claims/schuivers? Dan kunnen we zien of ze echt beter zijn dan niet-VRO rijders. Klinkt misschien erg politiek....

Leren ze je ook hoe je moet vallen of wat je moet doen als je door een (bv) dronken lul bijna de dood bent ingejaagd?

Ik vind dat ik het niet nodig heb, maar het lijkt me wel leuk om te doen!
 
Kuch, ahum...

JIj vind 200 euro te duur voor een cursus die je een KEER je leven gaat redden? Wat is je leven je dan WEL waard? O-)

Maar een sportuitlaat van 400 euri, dan is de portemonnaie snel getrokken :X (vind ik overigens OOK mooi hoor :P )

Bekijk het eens in dat licht !

Enne, WAT betaalde jij voor een UURTJE les waar je eigenlijk niets leerde, behalve wat vaardigheden om om een fiets in gang te zetten en tot stoppen te brengen? :z :z

Voor 200 euri ben je een DAG met een instructeur op pad en leer je echte zinnige zaken, die je je leven niet meer vergeet.

Zeg JIJ het maar ........ ;)

Ps, TT vraagt zich wel af waar de heren rijders de centjes voor die dure fiets dan vandaan halen als 200 euri een wereldinvestering blijkt te zijn :X

Ik rij op een bike uit 1988, die ik gratis over kon nemen van mijn vriend, had alleen veel kosten in rijklaar maken...
Ik zou graag een sportuitlaat willen, maar het er geen geld voor, daarom ook (vergeefse) oproepen gedaan tot een tweedehandse...
Ik HEB een VRO1 gedaan en vind de cursussen ook zeer zinvol, zou het liefst 2 en 3 ook doen, of in ieder geval minstens 1 per jaar...
Heb nooit brommer oid gereden (zelfs mijn fiets had geen versnellingen :+ ) en had mijn lessen hard nodig. Heb hier heel hard voor gespaard...

Ik weet dat het een zeer zinvolle cursus is, en ik zou er het liefst meerdere per jaar doen, maar ik heb dat geld dus echt gewoon niet. Heb net een grote beurt gehad, met nieuwe remschijven en koppelingsplaten (motor heeft een ton gelopen, moest echt vervangen worden in belang van de veiligheid) en ik vraag me af hoe ik het moet betalen.

Wees gerust, ik ben niet beledigd, maar ik probeer hiermee wel aan te geven dat 200 euri voor sommigen onder ons echt een drempel kan zijn om deze supernoodzakelijke cursussen te volgen *D
 
Ik schrijf voor de jongerenpagina's van verschillende regionale dagbladen en ben bezig met een artikel over jongeren en motoren. Daarom ben ik op zoek naar jongeren die als ze 18 zijn niet meteen auto willen rijden, maar zo snel mogelijk op een motor klimmen om een ritje te maken.

Heb jij dat gevoel of ken je iemand die dat heeft? Ik ben te bereiken op marloes.orij@wegenermultmedia.nl.

Groetjes, Marloes Orij


Dag Marloes,

Ik kan je helaas niet helpen met je artikel maar wil je wel even de groeten doen aan martin ;)

gr. Roel (die stagiair ja...)
 
Ik ben Randy W, ik ben nog geen 18 maar 16 en ik heb dit jaar gereden in de juniorcup op een Yamaha TZR125

Dus misschien is dit wat voor je ?

Groeten Randy
ps :Ik heb een fotootje van mezelf bijgevoegd
 
Zou het niet blabla@wegenermultimedia zijn?

:X

Inderdaad, het is marloes.orij@wegenermultimedia.nl. En, in tegenstelling tot wat ik hierboven heb gelezen, het is absoluut niet mijn bedoeling om een negatief stuk te schrijven. Waarom zou ik dat doen, daar ben ik helemaal niet bij gebaat. Ik vind het een interessant onderwerp en wil er graag een mooi verhaal over schrijven. Ik heb al een paar replys gehad (bedankt daarvoor!) en ben nu bezig contact op te nemen met wat 'motorfreaks'.

Groet, Marloes
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het is marloes.orij@wegenermultimedia.nl. En, in tegenstelling tot wat ik hierboven heb gelezen, het is absoluut niet mijn bedoeling om een negatief stuk te schrijven. Waarom zou ik dat doen, daar ben ik helemaal niet bij gebaat. Ik vind het een interessant onderwerp en wil er graag een mooi verhaal over schrijven.

Groet, Marloes


Omdat het nogal makkelijk is negatief commentaar te 'verzinnen' dan een mooi goed en positief stuk....naar alle ervaring leert ;)

suc6 Marloes
 
Terug
Bovenaan Onderaan