Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Het zal vast raar voelen dat Crutchlow nu de testcoureur is en Jorge bedankt werd voor zijn diensten.
Afgelopen jaar zou Jorge kans hebben op een aantal wildcards.
Maar door Corona werd die mogelijkheid geschrapt, evenals de nodige testen.
De ene test was ook voor Jorge een verrassing, en daar was hij inderdaad niet fit. :P
Maar je mag van een test piloot wel verwachten dat hij altijd fit is. Ok hij is klaar met motogp maar laat een ander dan zijn werk doen en laat ze ook met rust dan.
 
Miller valt al jaren op, positief en negatief, maar heeft in een verder matig Ducati jaar toch wel het nodige laten zien.
Dit jaar krijgt hij echt de kans van zijn leven.
In de toekomst met twee jaar of langer bij het fabrieksteam moet de erelijst natuurlijk wel een stuk groter zijn. :)
Dan vergeet je dat hij bij pramac op een fabrieks fiets zat.
 
JLo dacht...'mijn topic op MF bloedt een beetje dood laat ik eens wat twitteren om weer leven in de brouwerij te brengen' 8-)

Ev50BG3WQAU_The
 
Dan kijk jij even het seizoen terug hoe vaak Miller in beeld was. En hoe vaak Dovi.. laat staan Petrucci.
Het is toch komkommertijd. :+
Ik heb van Petrucci al geen hoge pet op, ik heb nooit begrepen dat die Lorenzo moest vervangen. Maar die heeft zelfs het dubbel aantal overwinningen in de motogp tov Miller :+ Aantal podia is hetzelfde.
 
Dan mag je wel erg goede vrienden zijn om dat bij elkaar te doen :P
JLo en Miller, die gaan elkaar nooit vinden. Maar tussen Aleix en Lorenzo is volgens mij wel een zekere mate van respect. Dat Aleix nog geen podium zou kunnen vinden in een trappenhuis, is ondertussen best wel een running gag in de MotoGP.
 
Volgens mij is Jorge nu vooral aan het geinen. Da's altijd wat lastig in te schatten bij de Spaanse coureurs onderling, en bij Jorge vooral.
In mijn beleving heeft hoerghe de humor van een duitser (ook dat kan bij een spanjool), dus dat hij hier aan het "geinen" is lijkt me sterk.
 
je kent het verschil niet tussen een fabrieksfiets en een fabrieksteam ?
Hij reed in '19 met een '19 model, in '20 met een '20 model. Aan het begin van het seizoen zullen deze fietsen niet zoveel verschillen, gedurende het seizoen zal het fabrieksteam updates eerder krijgen dan de door de fabriek ondersteunde piloot. Maar aangezien er in '20 een ontwikkelingsstop was zal het ook verwaarloosbaar zijn.
 
je bekijkt alweer alleen de fiets en niet het team.
Dus jij denkt dat ze Miller vorig jaar aan zijn lot hebben overgelaten wetende dat hij dit jaar voor hun ging rijden. Als zij een probleem hebben dan zal de fabriek wel helpen waar nodig is. Maar we zullen het zien of hij dit jaar nog een behoorlijke stap kan zetten.
 
Dus jij denkt dat ze Miller vorig jaar aan zijn lot hebben overgelaten wetende dat hij dit jaar voor hun ging rijden. Als zij een probleem hebben dan zal de fabriek wel helpen waar nodig is. Maar we zullen het zien of hij dit jaar nog een behoorlijke stap kan zetten.
Miller werd ook gebruikt als test-mule tijdens de trainingen.
Een 2020 fiets wil niet zeggen dat je alle update direct krijgt.
En ook heb je minder ondersteuning en engineers vanuit de fabriek als sateliet-team.
 
JL kan zuur zijn, ik vond hem ook vaak chagrijnig over komen, hij was wel degene die VR en MM versloeg in zijn hoogtij dagen.
Dus voorlopig heeft hij een stuk beter gepresteerd dan Miller.
Al ons psychologische geneuzel zie je niet terug in de ranglijsten
 
Miller werd ook gebruikt als test-mule tijdens de trainingen.
Een 2020 fiets wil niet zeggen dat je alle update direct krijgt.
En ook heb je minder ondersteuning en engineers vanuit de fabriek als sateliet-team.

Het zou voor '19 zo kunnen geweest zijn, maar voor '20 was er ontwikkelingsstop. Dus was er niks te testen. Als hij bepaalde dingen moest testen dan zullen er wel engineers van de fabriek rond hebben gelopen om bijstand te leveren.
 
Stilstand is achteruitgang.
Er zijn altijd wel dingen te testen en te verbeteren.
Frame, swingarm, vering, elektronica enz.
Motorblok en aero pakket vast.
En van de aero mogen ze 1 update doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan