Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Dat joch moet echt een mental coach hebben.

Zou me ook niet verbazen als dit een marketing tekstje zou zijn om de druk op hem enigzins te verlichten en in de rol van de underdog te kruipen.

Bij die middenmoot gasten is er geen druk zoals in een fabrieksteam rijden met een hoog salaris.
Slechte vergelijking dus.

Ook niet helemaal waar natuurlijk, als Honda hem dumpt vind die zonder problemen een nieuw zitje. Mannen in de middenmoot moeten zien te presteren om uberhaupt in deze klasse te mogen rijden, een jaartje tijd om te wennen is er bij de meesten echt niet bij.

De andere kant van het kennen van Lorenzo zijn bekendheid zijn natuurlijk ook de hoge verwachtingen, alle ogen staan op hem gericht en gieren cirkelen boven hem om hem als het moeilijk gaat compleet af te branden.
 
Bij die middenmoot gasten is er geen druk zoals in een fabrieksteam rijden met een hoog salaris.
Slechte vergelijking dus.

Daarom wisselen die middenmoot teams zo vaak van rijders, omdat het daar lang leve de lol en het plezier is.
Druk wordt niet bepaald door de hoogte van de beloning. Druk wordt bepaald door de mate waarin je verwachtingen waarmaakt.
Die mannen zitten niet op hun motor te malen over het salaris, die malen over de resultaten.
Slechte argumentatie van je.

Maar goed, wellicht heb jij andere ervaringen. Wellicht ervaar jij wel druk van de hoogte van je salaris maar niet van datgene wat je werkgever van je verlangt.
 
Laatst bewerkt:
Daarom wisselen die middenmoot teams zo vaak van rijders, omdat het daar lang leve de lol en het plezier is.
Druk wordt niet bepaald door de hoogte van de beloning. Druk wordt bepaald door de mate waarin je verwachtingen waarmaakt.
Die mannen zitten niet op hun motor te malen over het salaris, die malen over de resultaten.
Slechte argumentatie van je.

Maar goed, wellicht heb jij andere ervaringen. Wellicht ervaar jij wel druk van de hoogte van je salaris maar niet van datgene wat je werkgever van je verlangt.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat Lorenzo teveel geld krijgt en er te weinig voor doet 🤔
Er zijn in het recente verleden wel meer coureurs geweest die dik betaalt kregen maar niet "leverden",ook ene 46 ,dus dat is nu ook niet zo bijzonder🤗
Niet zo zuur doen,staat je niet🙃
 
Bikefreak doet toch niet zuur?

Hij omschrijft duidelijk waarom de druk van de middenmoot coureurs ook enorm hoog is, met het oog op een MotoGP zitje.

En dat alleen salaris niet de enige reden is om druk te ervaren.

Verwachtingspatroon bestaat in verschillende vormen.

Bij lorenzo zal dat betekenen dat podiumplaatsen verwacht worden.
Voor de middenmoot zal dat betekenen dat punten gehaald worden, top 10 of mss nog wel beter...

De druk van de buitenwacht zal op lorenzo wel hoger zijn, maar dat lijkt me logisch, wanneer je op een fabrieksmotor rijdt die een bewezen kampioensfiets is.
 
Voor Lorenzo is dit heel zuur allemaal, maar ik denk dat het Honda fabrieksteam het 'beste' team is om binnen te bivakkeren gedurende zo'n situatie. Die gaan hem gewoon de tijd geven en helpen waar ze dat kunnen, zo zijn Japanners. Die leggen waarschijnlijk zelf de verantwoordelijkheid bij hen zelf, dat de fiets niet makkelijk is om te rijden (voor Lorenzo).
 
Ja die heeft een paar sessies "Emile Ratelband" nodig.
Kampioenen blijven vechten ? Laat hem eens praten met gasten die al 10 jaar in de middenmoot / achterhoede rijden met minder talent, minder materiaal, minder privileges, minder inkomen etc.... Die zullen hem duidelijk maken wat vechten is.....

Je kunt enorm veel vinden van lorenzo. Maar niet dat het geen knokker is. Hij heeft geracet met gebroken enkels...hij heeft zich tussen 2 trainingen door laten opereren om te kunnen racen. Hij heeft met de duc gewonnen. Hij heeft teammaat rossi verslagen. Denk dat een grotere knokker lastig te vinden is in de paddock.

Daarnaast....wanneer die gasten die al 10 jaar middenmoot rijden een beetje leren vechten, bereiken ze misschien WEL de top 😜
 
Maar goed, wellicht heb jij andere ervaringen. Wellicht ervaar jij wel druk van de hoogte van je salaris maar niet van datgene wat je werkgever van je verlangt.
In mijn vakgebied wordt 1 slecht jaar getolereerd mits je een goed( lees positief)toekomstbeeld kunt schetsen van het volgende jaar.
Collega van mij werd bij zijn jubileum nog geroemd,jaar daarop bijna eruit geflikkerd.
Staat wel wat tegenover maar verwachtingspatroon is hoog dus zodoende voel ik dat wel idd.
 
In mijn vakgebied wordt 1 slecht jaar getolereerd mits je een goed( lees positief)toekomstbeeld kunt schetsen van het volgende jaar.
Collega van mij werd bij zijn jubileum nog geroemd,jaar daarop bijna eruit geflikkerd.
Staat wel wat tegenover maar verwachtingspatroon is hoog dus zodoende voel ik dat wel idd.

pittig vakgebied dan. Welk vak gebied is dat als ik vragen mag? klinkt ook een beetje als een bedrijf met Amerikaanse roots. knap dat je het kunt, ik zou het niet kunnen, maar werk daarom ook niet voor niks in de zorg ;-)
 
pittig vakgebied dan. Welk vak gebied is dat als ik vragen mag? klinkt ook een beetje als een bedrijf met Amerikaanse roots. knap dat je het kunt, ik zou het niet kunnen, maar werk daarom ook niet voor niks in de zorg ;-)
Paul is pakketbezorger. :Y
Oh voetbaltrainer zou ook in het geschetste profiel passen. Hoewel, haalt zo'n trainer ooit een jubileum? :N :+
 
Voor Lorenzo is dit heel zuur allemaal, maar ik denk dat het Honda fabrieksteam het 'beste' team is om binnen te bivakkeren gedurende zo'n situatie. Die gaan hem gewoon de tijd geven en helpen waar ze dat kunnen, zo zijn Japanners. Die leggen waarschijnlijk zelf de verantwoordelijkheid bij hen zelf, dat de fiets niet makkelijk is om te rijden (voor Lorenzo).

Absoluut, zo is Honda!! Vraag maar aan de mannen van Ten Kate... 😬😬😬
 
Ten kate verhaal zit chriskx volgens mij behoorlijk dwars nog steeds ?
Overal steken dat soort opmerkingen de kop op maar feitelijk zijn er nogal wat verschillen..

Btw niemand zou zich er druk om maken als het een franse firma was geweest..
 
Ten kate verhaal zit chriskx volgens mij behoorlijk dwars nog steeds ?
Overal steken dat soort opmerkingen de kop op maar feitelijk zijn er nogal wat verschillen..

Btw niemand zou zich er druk om maken als het een franse firma was geweest..

Absoluut. Ik word er 's nachts schreeuwend wakker van...
En met Fransen heb ik helemaal niks, dus je hebt alweer gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen, dat Lorenzo teveel geld krijgt en er te weinig voor doet 🤔
Er zijn in het recente verleden wel meer coureurs geweest die dik betaalt kregen maar niet "leverden",ook ene 46 ,dus dat is nu ook niet zo bijzonder🤗
Niet zo zuur doen,staat je niet🙃

Er werd gesteld dat de druk enorm is vanwege het salaris/de beloning. Ik zeg dat salaris niet datgene is wat druk veroorzaakt, verwachtingen creëren druk. Nergens heb ik gesteld dat Lorenzo teveel geld krijgt, dat maak jij er van. Niet doen, staat je niet 🙃
 
Je kunt enorm veel vinden van lorenzo. Maar niet dat het geen knokker is. Hij heeft geracet met gebroken enkels...hij heeft zich tussen 2 trainingen door laten opereren om te kunnen racen. Hij heeft met de duc gewonnen. Hij heeft teammaat rossi verslagen. Denk dat een grotere knokker lastig te vinden is in de paddock.

Hij laat zich niet uit het veld slaan door fysieke gebreken. Dat klopt. Hij heeft wel moeite met slechte resultaten. Zodra de successen er zijn stijgt hij boven zichzelf uit, zodra die er niet zijn kakt hij in. Dat heeft hij, voor zover wij dat via de diverse media kunnen beoordelen, al vaker laten zien.
Mentaal een hoge volatiliteit naar boven en beneden zullen we maar zeggen.
 
pittig vakgebied dan. Welk vak gebied is dat als ik vragen mag? klinkt ook een beetje als een bedrijf met Amerikaanse roots. knap dat je het kunt, ik zou het niet kunnen, maar werk daarom ook niet voor niks in de zorg ;-)
Zorg is een zwaar verantwoordelijk beroep waar meer (geldelijke)waardering tegenover moet staan.
Jij zit in de gehandicaptenzorg als ik het me goed herinner,daar neem ik echt m’n petje voor af.
Ik zit in de internationale verkoop voor een groot bedrijf,je moeg targets halen en bent zo goed als je laatste jaar,wat daarvoor was geldt niet meer(op wind van gisteren kun je niet meer zeilen noemen ze dat)
Heb er heel wat af zien fikken die alleen kwamen voor auto/bonus enz.maar niet doorhadden wat daarvoor verwacht werd.

En on topic maar weer
 
"“There was a part of the bike that I chose to have during the preseason that the other Honda riders didn’t have. But, the areas in which we gained from having the part didn’t outweigh what we were losing on corner speed. "

De geruchten uit het paddock zijn dat "the part on the bike" waar Lorenzo het over heeft, de coureur is.

:+
 
"“There was a part of the bike that I chose to have during the preseason that the other Honda riders didn’t have. But, the areas in which we gained from having the part didn’t outweigh what we were losing on corner speed. "

De geruchten uit het paddock zijn dat "the part on the bike" waar Lorenzo het over heeft, de coureur is.

:+
Ghehehe, foei toch Twonha.
<insert plaatje van die zelfrijdende BMW GS>
 
"“There was a part of the bike that I chose to have during the preseason that the other Honda riders didn’t have. But, the areas in which we gained from having the part didn’t outweigh what we were losing on corner speed. "

De geruchten uit het paddock zijn dat "the part on the bike" waar Lorenzo het over heeft, de coureur is.

:+

Dat zijn de boze tongen 8-)
Heb een weekje vakantie dus neem alles op en laat me verrassen.
Kwalificatie MotoGP wordt niet live uitgezonden zie ik,door die fietsmiepen uiteraard,heeft er 1 z’n knie gestoten stapt ie af :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan