Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Zijn onvergetelijke wereldtitels op de Yamaha en de laatste races op de Ducati zullen de geschiedenisboeken ingaan. Zoals Vincent van Gogh en Rembrandt ook pas later erkenning kregen voor hun genialiteit. :P
Jij probeert alleen maar de waarde van je JLo spulletjes omhoog te praten :P

Ik zou het erg jammer vinden als hij nu zou stoppen...hopelijk neemt hij een sabbatical en komt in 2021 terug (op KTM zou ik heel gaaf vinden maar gaat niet gebeuren)
 
Wat een ophef.

Heeft die jonge man niet zijn eigen bocht in Valencia?
Zal mij niets verbazen wanneer diet compleet iets anders is en niets met Honda te maken heeft. Lorenzo en Valencia zijn een goede combinatie. Dat weet ene Valentino als geen ander.

Waarom zit er anders iemand van Dorna bij en niet van Honda?
Da's Jerez ;)

Zo'n persconferentie aan het einde van het seizoen is wel opmerkelijk. En dat net voor de reguliere persconferentie, zodat alle andere coureurs er op kunnen reageren; goeie televisie zo.

Zou het wel heel jammer vinden mocht hij besluiten te stoppen, maar als het lichaam niet meer wil of als het geestelijk niet meer goed zit, dan lekker stoppen.
 
Da's Jerez ;)

Zo'n persconferentie aan het einde van het seizoen is wel opmerkelijk. En dat net voor de reguliere persconferentie, zodat alle andere coureurs er op kunnen reageren; goeie televisie zo.

Zou het wel heel jammer vinden mocht hij besluiten te stoppen, maar als het lichaam niet meer wil of als het geestelijk niet meer goed zit, dan lekker stoppen.
Aw :o
 
:^

Helemaal mee eens!

Lorenzo was zeker niet mijn favoriet maar hij kon echt wel een aardig stukje sturen!

Zonde om zo je carrière te moeten eindigen -O-
 
Jammer dat zijn carriere nu als een nachtkaars uitgaat. Had hem nog wel een paar overwinningen op de Honda gegund.
 
EJVx-4rWsAATXl7
 
Zijn onvergetelijke wereldtitels op de Yamaha en de laatste races op de Ducati zullen de geschiedenisboeken in gaan.
Zoals Vincent van Gogh en Rembrandt ook pas later erkenning kregen voor hun genialiteit. :P

Je had het over een collecters item, niet over z’n rijstijl. Ik weet niet of je in Assen zijn merchandise stand gezien hebt, maar de gemiddelde leprozen-kolonie heeft meer aanloop
 
Erg jammer dat zn carriere roemloos ten onder gaat.

Ergens heb ik een gevoel dat er heel veel druk op hem gezet is om er maar mee te kappen ofzo
 
Toch ook even stilstaan bij hoe ongelooflijk dominant hij in 2006 en 2007 de 250cc domineerde met een prachtige rijstijl, en hoe hij in 2008 met gestrekt been de MotoGP klasse binnenkwam, ondertussen alweer bijna een generatie geleden.

Jorge, bedankt!
 
Je had het over een collecters item, niet over z’n rijstijl. Ik weet niet of je in Assen zijn merchandise stand gezien hebt, maar de gemiddelde leprozen-kolonie heeft meer aanloop
Exact wat ik zeg dus. Erkenning en waardering komt later. :z
Hij viel minder op dan Simoncelli, maar op papier spreken de resultaten wel.
En nou een beetje positiviteit daar. :P
 
Ook ik vind het jammer dat Jorge zo z'n carriere moet eindigen.
Ik weet dat ik wat te laat ben, maar hier een linkje.

Misschien is het een wijze keuze gezien zijn blessures en de gevolgen ervan.
Bedankt Jorge, ik heb jaren van je rijkunsten mogen genieten.
 
"Na Assen wist ik: 'Ik ben er klaar mee'"

Zijn overstap naar Honda luidde echter het begin van het einde in, getekend door blessureleed. "Jammer genoeg begonnen blessures al snel een rol te spelen in mijn resultaten en prestaties", vervolgde Lorenzo. "Ik was fysiek niet in staat om snel en competitief te zijn. Het was ook een motor die voor mij nooit natuurlijk aanvoelde en me veel problemen bezorgde om competitief te zijn. Ik verloor nooit mijn geduld en bleef hard werken. Toen ik eindelijk het licht aan het einde van de tunnel zag volgde die crash in Montmelo en enkele dagen later de lelijke val in Assen met alle gevolgen van dien."

"Toen ik door de grindbak rolde en weer opstond, vroeg ik mezelf af: 'Is dit het allemaal waard, Jorge? Om zoveel af te zien? Ik ben er klaar mee.’ Toen ik weer thuiskwam besliste ik om het nog een keer te proberen omdat ik geen overhaaste beslissingen wilde nemen. Maar de waarheid is dat ik vanaf dat moment de motivatie niet meer kon opbrengen om die berg te beklimmen. Ik hou van het racen, maar boven alles hou ik van winnen. En ik realiseerde me dat dat niet mogelijk was met Honda. Op dit punt was het onmogelijk voor me om gemotiveerd te blijven."
 
Geen verrassing, verstandige beslissing! Genoten van de combi Jorge- Wilco, hoe hij vanaf ronde 1 iedereen een moordend tempo kon opleggen.
Gelukkig zijn er weer nieuwe helden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan