Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

De tijd zal het leren...

Hoop voor Lorenzo dat het niet zo lang gaat duren als dat muurtje waar Gerrit het vorig jaar over had... O-)

Anders maar terug op het merk waar hij zijn eerste wereldtitel in de GP's mee won, als hij er dan ook zijn laatste mee pakt word ik alsnog lid van zijn fanclub :P
 
Ondanks verre een fan van Lorenzo zou ik het jammer vinden als hij afhaakt.

Zijn rijstijl is :} :} :} :}
 
Nou.
Dat dan ook weer niet.
Ik weet zeker dat die het nog kan.
En zelfs op de duc.
Maar dat heb ik bij Rossi ook volgehouden..
En dat had ik ook mis :+


Dat van die duc dan he

Jup had ook nog de illusie dat hij dit seizoen ervoor zou gaan. Maar ik zie het niet meer gebeuren.
 
Dear George op BikemeTV weet al wat er gaat gebeuren

“Team VR46 offers Lorenzo race contract.” “George given career lifeline by old rival” “Rossi saves stupid Spanish fail-stronzo!” “Rossi now boss of Lorenzo!”

Ciao George,

We live in the interesting times, yes? Ha ha! And by we, I mean you. And because we come now to the Mugello track, everything has become even more interesting for you.

I saw your proposal for new rules for racing. Carmelo sent them to me after Le Mans.

“Look what this enorme fica di Maiorca wants now!” he said. I laugh when I read this. Is good idea only for you. So I do not think Carmelo will agree even if you send him more German money. You want to put the soft tyres on your bike and make very good race for five laps. Then you want everybody to pull over to the side of the track and wait while you go and get new soft tyres and then the race starts again. And so every five laps everybody must stop while you go and get new tyres, yes? Ha ha ha! You think you make the sneaky racing like the Gibernau, yes? Ha ha ha!

There are some big problems for you in Ducati.

Last week after Le Mans, Gigi and Paolo came to my place in Tavullia for dinner.

They always come to my house for some good Italian mangiare after they have mangiare the French garden merda of snails and worms and the how you say…il bruco, the caterpillar, yes?

I do not know how Zarco swallows these filthy things. The scoreggia he makes from his culo is a disaster, truly!

So we mangiare and then Paolo he says to me: “Vale, please what is to be done about George? We cannot go on like this! The Germans, they will come for me in the night with dogs and tanks and leather clothes, and they will beat me with the legs of the chairs they have broken when they have searched my villa.”

But Gigi he just cries. His eyes they fill with tears and he cries like a bambino. “Vale…” he says to me, and he kisses my hand. “Vale, I beg you. At every race, it is like I am being brutally raped by a bull. But I am not a cow. So I am not made for this kind of thing.

“The bull he hurts me. He makes my life like the culo-ulcer of the street-beggar. I do nothing but weep and cause suffering and look terrible. Please, Vale…you must help me.”

I tell them to be calm. But they cannot be calm.

Then Paolo says: “Cazzo di Madonna! First I think I can sell him to those criminali at Marc VDS. I know those stupid Belgians will buy cardboard if I tell them it is pasta. But that crazy pig Bartholemy, the one who buys all the putanas with the company credit cards, he says his accounts are all frozen at the moment. Then he says he will buy George if I shave him and make him slippery with olive oil. Then he gives me a cheque for 200,000,000 Euros and says not to cash it until after Mugello.”

I give Paolo some more ravioli to make him calm. He eat two of them, then he start again. “I make the call to the Suzuki,” he says. “Pazzo Giapponese! They tell me they have already bought the Joan Mir!”

This is when Gigi starts to sob. I have to hold him like a mother to make him calm.

Then I say to them, “I know what you want. Because I know it was always coming to this momento.”

“Please, Don Vale,” they say to me again, their eyes now shining with tears of hope. “You must do this.”

“OK,” I say. “I will call Yamaha tomorrow. And then I will make the VR46 MotoGP satellite team. I know Lin will forgive me.”

And then I think maybe you and I should talk, George. I will make you the number one rider in my VR46 not-really-the-Yamaha-factory-team-but-close! It will make the headlines all over the world!

“Team VR46 offers Lorenzo race contract.”

“George given career lifeline by old rival”

“Rossi saves stupid Spanish fail-stronzo!”

“Rossi now boss of Lorenzo!” will be my favourite one, of course. Ha ha!

I will come to visit you in the garage before the race to wish you luck and give you some tips – I am a good boss like that, you will see – the cameras will take the pictures of us making the collaboration. And everyone will see you wear my race numbers, ha ha! So you will be 469946.

Then Paolo and Gigi they kiss my hands many times. They drink toasts to my name. It is embarrassing how much love they have.

Then after we catch the taxi to Andrea’s villa, because we are a little bit drunk. We tell him what the new plan is. Andrea is so happy. He now only cries from one eye, ha ha!

So OK then. I will call you after Mugello and I will make you the offer. Do not hang up the phone like you always do when I call, OK?

Ciao,

Vale
 
Hoop voor Lorenzo dat het niet zo lang gaat duren als dat muurtje waar Gerrit het vorig jaar over had... O-)

Anders maar terug op het merk waar hij zijn eerste wereldtitel in de GP's mee won, als hij er dan ook zijn laatste mee pakt word ik alsnog lid van zijn fanclub :P

Alstublieft niet :/
 
Ondanks verre een fan van Lorenzo zou ik het jammer vinden als hij afhaakt.

Same here, ik hoop dat ze een oplossing vinden om hem weer op een Yamaha te zetten in een of ander team. Volgens mij heeft hij de afgelopen 2 jaar bij Ducati geld genoeg verdient om dit zelf te betalen eventueel. 8-)
 
Alstublieft niet :/

Als Aprilia een motor weet te leveren die het kampioenschap kan winnen in combinatie met Lorenzo zou ik het zeker wel mooi vinden... maar als Lorenzo niet op een perfect afgestelde Yamaha zit gaat het hem blijkbaar gewoon niet worden...
 
Laatst bewerkt:
An sich is het niet eens vreemd dat je als mens (motorcoureur) niet past bij een motor(merk).

Wellicht zou een Aprilia heel goed bij Jorge kunnen passen :t
 
Als Aprilia een motor weet te leveren die het kampioenschap kan winnen in combinatie met Lorenzo zou ik het zeker wel mooi vinden... maar als Lorenzo niet op een perfect afgestelde Yamaha zit gaat het hem blijkbaar gewoon niet worden...

Aah, zo. Ik begreep je verkeerd. Je doelde op de Aprilia overwinningen :)

Denk niet dat Lorenzo in staat is om de Aprilia tot een hoger niveau te tillen.
Mij lijkt technisch gezien de Suzuki het meeste bij zijn rijstijl passen echter zijn ze er met die motor ook nog niet. (helaas) En dat ontwikkelen is nou net het probleem met Lorenzo.

Als team zul je dan van alles moeten proberen en daar zit ook tegenslag bij. Daar moet je als rijder ook mee om kunnen gaan en ik denk dat Lorenzo wel heeft bewezen dat hij er moeite mee heeft om de motivatie er dan in te houden. En dat werkt averechts op de samenwerking/sfeer met je technische mensen.

Ik zie hem gewoon liever niet terugkomen bij Yamaha :X
 
ZIjn toch echt een boel mensen die beweren dat Lorenzo wel kan ontwikkelen etc etc..

dat zou ook de achteruit gang zijn bij Yamaha sinds hij weg is, nou verklaar me dan waarom hij op die Duc niet presteert ?

Hoop dat hij voor volgend seizoen een team weet te vinden maar als dat ten koste gaat van andere talenten dan mag hij wat mij betreft vertrekken ( JL vind ik enorm snel maar ook enorm saai, daarbij een verschrikkelijke persoonlijkheid zoals ik hem "ken ")
 
Sinds het vertrek van JL bij Yamaha is het daar op zijn zachtst gezegd ook niet echt beter gegaan :N

Is niet toe te schrijven aan JL.
Standaard elektronica en Michelin banden.
Yamaha heeft daar niet goed op ingespeeld.
Viñales reed alles op een hoop tijdens de eerste testen en de eerste wedstrijden.
Daar heeft Yamaha op door ontwikkeld en heeft nu 2stappen terug gezet om er weer voor te kunnen zetten.
Alleen de elektronica krijgen ze niet meester.
Ze hebben de slag gemist qua Magnetti Marelli mensen.
En er zijn er 2 naar Repsol Honda gegaan.
 
ZIjn toch echt een boel mensen die beweren dat Lorenzo wel kan ontwikkelen etc etc..

dat zou ook de achteruit gang zijn bij Yamaha sinds hij weg is, nou verklaar me dan waarom hij op die Duc niet presteert ?
Dovi en Lorenzo zijn ook totaal verschillende rijders.
Eigenlijk een vreemde combinatie. :)

Net zo als Viñales een hele andere rijstijl heeft dan Iannone.
Viñales stelt teleur bij Yamaha, ging als een speer op Suzuki. ( remt niet de bocht in )
Iannone reed Dovi constant in de op de Duc, en was zelfs enkel races de snelste man van de paddock.
Op de Suzuki kon hij de eerste races helemaal niets. ( Wordt nu interessanter )

Als de motor bij de man past, dan rijden de aliens toch +/- een seconde sneller dan mindere goden.
Dus als Aprilia één seconde te kort komt voor de top, dan is Jorge de man.
Mits de motor past en het om een seconde gaat. :')
 
Laatst bewerkt:
Dovi en Lorenzo zijn ook totaal verschillende rijders.
Eigenlijk een vreemde combinatie. :)

Net zo als Viñales een hele andere rijstijl heeft dan Iannone.
Viñales stelt teleur bij Yamaha, ging als een speer op Suzuki. ( remt niet de bocht in )
Iannone reed Dovi constant in de op de Duc, en was zelfs enkel races de snelste man van de paddock.
Op de Suzuki kon hij de eerste races helemaal niets. ( Wordt nu interessanter )

Als de motor bij de man past, dan rijden de aliens toch +/- een seconde sneller dan mindere goden.
Dus als Aprilia één seconde te kort komt voor de top, dan is Jorge de man.
Mits de motor past en het om een seconde gaat. :')

Begin 2017 stond er geen maat op Vinales in combinatie met de Yamaha, je gaat mij niet vertellen dat Vinales ineens niet meer kan rijden, er is gewoon iets gebeurd in de combinatie banden/motor/elektronica waar Yamaha geen oplossing voor weet te vinden... Rossi kan er niks mee en denk dat ook Lorenzo er op het moment problemen mee zou hebben.
 
Laatst bewerkt:
Begin 2017 stond er geen maat op Vinales in combinatie met de Yamaha, je gaat mij niet vertellen dat Vinales ineens niet meer kan rijden, er is gewoon iets gebeurd in de combinatie banden/motor/elektronica waar Yamaha geen oplossing voor weet te vinden... Rossi kan er niks mee en denk dat ook Lorenzo er op het moment problemen mee zou hebben.
Dus de motor past nu niet bij de man. ;)

Je kan er een detail uithalen, maar het ging in dit geval om een verschil in rijstijlen aan te geven.
Elke motor verandert elk seizoen, maar toch wordt er steeds vergeleken met andere jaren.
 
Dovi en Lorenzo zijn ook totaal verschillende rijders.
Eigenlijk een vreemde combinatie. :)

Net zo als Viñales een hele andere rijstijl heeft dan Iannone.
Viñales stelt teleur bij Yamaha, ging als een speer op Suzuki. ( remt niet de bocht in )
Iannone reed Dovi constant in de op de Duc, en was zelfs enkel races de snelste man van de paddock.
Op de Suzuki kon hij de eerste races helemaal niets. ( Wordt nu interessanter )

Als de motor bij de man past, dan rijden de aliens toch +/- een seconde sneller dan mindere goden.
Dus als Aprilia één seconde te kort komt voor de top, dan is Jorge de man.
Mits de motor past en het om een seconde gaat. :')

Zijn zeker verschillende rijders en heb die keus al vanaf het begin niet gesnapt, al zeiden er velen dat de duc mid corner sneller is geworden en makkelijker te rijden.
Toen JL tijdens de eerste test meteen goed snel was met dat apparaat stond ik daar van te kijken.. verwachtte daarna totale dominantie zoals we nog nooit eerder gezien hadden maar dat blijkt ( gelukkig ) niet waar !

Dat hij tegenwoordig een aardige snelle ronde ( bij warm weer ) er uit kan trappen begint al ergens op te lijken maar als hij tijdens races de 1ste ronde een seconde weg rijd maar daarna makkelijk een sec per ronde verliest zit er echt iets niet goed met de rijder of de afstelling die deze kiest !!
Dovi rijd eigenlijk precies andersom en is daardoor aan het eind heel snel, daarbij heb ik het idee dat Dovi de Duc veel meer snapt dan JL.

Vinales heeft ook zo n valse indruk gemaakt maar heeft toch betere resultaten gezet dan JL, al zal Jl stiekem wel een beetje kunnen lachen als zn vervanger niet presteert zoals verwacht.

Wat mij betreft ;

Ianone terug op een duc of anders lekker op de soes blijven.

Qua aprilia denk ik dat ze met espargaro al een heel gedreven rijder hebben, die zelfs gedreven blijft als het allemaal tegen blijft zitten.. zet JL op zo n fiets en hij hangt zichzelf op
 
Die twee hebben een band opgebouwd en gaan nog steeds goed met elkaar om...wilco kan goed handelen met moeilijke karakters ....is super relaxed en laat zich door niemand op hol jagen.
Die twee hadden samen wel een goede klik :Y
Of hij JORGE in zou willen tegen vinales zal ik nooit van hem vernemen ook al zou het zo zijn.


Dat zal een professional als hij is ook nooit naar buiten brengen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan