Jorge Lorenzo deel 6, back in blue

Volgens “welingelichte bronnen” gaat Jorge Lorenzo zijn contract afgekocht worden zodat hij einde van het seizoen kan wieberen.
Puig ontkent in alle toonaarden.

Tot zover het oude nieuws.

Maar, vorig jaar nog de gevierde winnaar op Mugello en dit jaar geeneens top-10.
Ik vermoed dat hij zomaar volgend jaar wel eens zonder werk kan zitten :/
 
Volgens “welingelichte bronnen” gaat Jorge Lorenzo zijn contract afgekocht worden zodat hij einde van het seizoen kan wieberen.
Puig ontkent in alle toonaarden.

Tot zover het oude nieuws.

Maar, vorig jaar nog de gevierde winnaar op Mugello en dit jaar geeneens top-10.
Ik vermoed dat hij zomaar volgend jaar wel eens zonder werk kan zitten :/

Misschien wel naar Wilco.
 
Vergis je niet....die twee hebben een hele goeie bant.
Kan wel zijn maar Petronas zal niet in zijn om Lorenzo te kontrakteren ipv van een jonge talentvolle rijder en daarbij of Yamaha daar nou blij mee zou zijn .

Wat ik wel met je eens bent dat Lorenzo zonder Zeel een heel stuk minder waard is als rijder dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden .
 
Kan wel zijn maar Petronas zal niet in zijn om Lorenzo te kontrakteren ipv van een jonge talentvolle rijder en daarbij of Yamaha daar nou blij mee zou zijn .

Wat ik wel met je eens bent dat Lorenzo zonder Zeel een heel stuk minder waard is als rijder dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden .

Deze vergelijking kun je slecht maken aangezien Jlo naar een ander merk vertrokken is,heeft meer daarmee te maken dan met de Zeel lijkt me.
Feit blijft dat je (vooral) als topper weinig tijd krijgt om de motor eigen te maken,er worden direct klinkende resultaten verwacht en dat mag ook enigszins omdat dit de eredivisie is met dito salarissen.
Ik heb weinig hoop op het geduld van HRC,heb sowieso niets met HRC maar dit terzijde,hoewel Jlo wel op dit moment in de lucht hangt richting Nippon om daar versnelling van zijn wensenpakket door te drukken.
Hij kan echter niet afgeven op de Honda aangezien de andere 3 het niet slecht doen.
So finally;happy with Honda?
 
Deze vergelijking kun je slecht maken aangezien Jlo naar een ander merk vertrokken is,heeft meer daarmee te maken dan met de Zeel lijkt me.
Feit blijft dat je (vooral) als topper weinig tijd krijgt om de motor eigen te maken,er worden direct klinkende resultaten verwacht en dat mag ook enigszins omdat dit de eredivisie is met dito salarissen.
Ik heb weinig hoop op het geduld van HRC,heb sowieso niets met HRC maar dit terzijde,hoewel Jlo wel op dit moment in de lucht hangt richting Nippon om daar versnelling van zijn wensenpakket door te drukken.
Hij kan echter niet afgeven op de Honda aangezien de andere 3 het niet slecht doen.
So finally;happy with Honda?

Pedrosa heeft er jaren gereden, hebben ze toch wel wat geduld bij HRC als daar ooit een wereldtitel uit moest komen. Geloof er weinig van dat Lorenzo zo snel het veld moet ruimen... al lijkt Puig een rare gast.

Denk dat Lorenzo anders wel bij het Yamaha fabrieksteam terecht kan, Vinalez lijkt zijn verwachtingen helaas ook niet waar te kunnen maken.
 
Kan wel zijn maar Petronas zal niet in zijn om Lorenzo te kontrakteren ipv van een jonge talentvolle rijder en daarbij of Yamaha daar nou blij mee zou zijn .

Wat ik wel met je eens bent dat Lorenzo zonder Zeel een heel stuk minder waard is als rijder dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden .
Denk dat Zarco ook staat te springen.
 
Ik denk dat de afkoopgeruchten pas werkelijk gaan spelen in de tweede helft van het seizoen. Honda is normaliter best trouw aan z'n coureurs. Er zijn uitzonderingen, maar ik zou het heel gek vinden als Lorenzo niet werkelijk de volle twee seizoenen maakt bij Honda. Pas volgend seizoen hoef je echt resultaten te verwachten - laat 'm eerst maar leren. Het is nou ook niet bepaald alsof Lorenzo de enige / eerste / laatste is die moeite heeft met wennen aan de Honda!
 
Ik zou het ook een vreemd gerucht vinden, ook omdat Lorenzo volgens mij fysiek nog steeds niet 100% fit is.

En naar mijn mening is de enige die MM echt kan verslaan in een titelstrijd Lorenzo is.
 
Pedrosa heeft er jaren gereden, hebben ze toch wel wat geduld bij HRC als daar ooit een wereldtitel uit moest komen. Geloof er weinig van dat Lorenzo zo snel het veld moet ruimen... al lijkt Puig een rare gast.

Denk dat Lorenzo anders wel bij het Yamaha fabrieksteam terecht kan, Vinalez lijkt zijn verwachtingen helaas ook niet waar te kunnen maken.
Ik kan mij niet voorstellen dat van Pedrosa de titel verwacht werd. Tussen 2007 en 2010 wellicht, maar daarna kwam Stoner en toen Marquez. Perfecte wingman en goed voor de teams- en constructeurs titel.
 
Ik denk dat Lorenzo er beter "voor kan gaan zitten"bij honda en er iets van moet gaan brouwen.
ik vraag me af welk team,verder,zit te wachten op een,dikbetaalde, rijder die eerst een jaar "zoekende"is alvorens wat te laten zien.🤔
hij verspeelt heel snel,veel goodwill 😏
Vooral hoop ik het voor Lorenzo,want hij kan rijden,dat is zeker💪
 
Het is uiteraard ook een uitgelezen kans voor de Honda engineers om te kijken waar Jlo mee komt.
Hij heeft zijn palmares wel verdiend door de Duc beter rijdbaar te maken,iedereen is er nu snel op :+,en met Yamaha gaat het ook niet lekker sinds zijn vertrek.
 
Lorenzo is een hele goede ontwikkelings rijder het is een kwestie van tijd tot hij de motor makkelijker rijdbaar maakt. Marc kan elke wedstrijd winnen of vechten voor de winst. Maar pederosa en nu lorenzo hebben het toch moeilijk met de Honda en crutslow staat ook niet elk weekend vooraan. 🤣 het wordt toch tijd dat Honda een makkelijkere motor Bouwt
 
Lorenzo is een hele goede ontwikkelings rijder het is een kwestie van tijd tot hij de motor makkelijker rijdbaar maakt. Marc kan elke wedstrijd winnen of vechten voor de winst. Maar pederosa en nu lorenzo hebben het toch moeilijk met de Honda en crutslow staat ook niet elk weekend vooraan. 🤣 het wordt toch tijd dat Honda een makkelijkere motor Bouwt

Het dilemma van Honda; bouw je een fiets die voor iedereen gemakkelijk te berijden is of een fiets waar je toprijder mee blijft winnen?
 
Waarom zou die toprijder er niet mee kunnen winnen?
Misschien had die er dan afgelopen weekend wel mee kunnen winnen. :Y
Juist het blok van Honda hield hem nu in de race voor de tweede plaats, niet het rijwielgedeelte. :t
 
Hij kan rond de problemen heen rijden dus met een beter rijwielgedeelte gaat hij ook kunnen winnen. Slecht nieuws voor de tegenstanders.

en wat als die toprijder vanaf eind 2020 besluit om niet meer voor Honda te rijden?
dan heb je een motor wat voor één rijder is ontwikkeld.
MM krijgt nou gewoon het recht van spreken omdat hij er zo hard mee rond gaat maar dat wil niet zeggen dat het ook het beste ontwikkeling is.
 
en wat als die toprijder vanaf eind 2020 besluit om niet meer voor Honda te rijden?
dan heb je een motor wat voor één rijder is ontwikkeld.
MM krijgt nou gewoon het recht van spreken omdat hij er zo hard mee rond gaat maar dat wil niet zeggen dat het ook het beste ontwikkeling is.
Ik dacht dat het over de ontwikkeling van de honda ging om hem makkelijker rijdbaar te maken. In dit geval zou Lorenzo daar voor moeten zorgen.
Er zijn er niet zoveel die heel goed met de honda, zoals hij nu is, overweg mee kunnen (dan bedoel ik podium). Dus het zou wel eens kunnen helpen als zowel Lorenzo en Marquez hun feedback kunnen geven. Dan zie ik niet wat het probleem in 2020 is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan