Josn90

JosN90

Rookie
27 aug 2019
12
6
Gennep
Hallo forum gebruikers!

Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is jos, kom uit t mooie stadje Gennep (in limburg). 29jaar oud.

Sinds een week of 2 heb ik mijn rijbewijs en sinds afgelopen weekend mijn eerste motor!
Na 4 testritjes op 4 verschillende motoren mannen ik mn keuze kunnen maken.
Het is een Yamaha yzf750r uit 94 (dacht) met 121pk geworden. Omgebouwd tot naked. Met volgens vorige eigenaar ongeveer 55k gelopen. Dit is niet te achterhalen omdat er een andere km-teller op zit.

De motor heeft wel wat dingentjes die nagekeken moeten worden.
Zo verbruikt die olie (weet nog niet hoeveel) en moet ik na 50 tot 90 km al op de reserve gaan rijden. Terwijl er bij t tanken dan maar 6 tot 9 liter bij gaat.
Wel is de reserve wel elektronisch geregele ipv van een draaiknop op de foto zie je de switch zitten boven de km tellen... na berekeningen zou ik ongveer op een volle tank 230 km makkelijk kunnen halen.

Mochten jullie vragen, opmerkingen of tips hebben laat t weten!

Groet Jos

(Meer foto's komen nog)
 

Bijlagen

  • IMG-20190906-WA0016.jpg
    IMG-20190906-WA0016.jpg
    292,2 KB · Weergaven: 9
  • IMG-20190906-WA0015.jpg
    IMG-20190906-WA0015.jpg
    310,1 KB · Weergaven: 7
  • 20190908_164722.jpg
    20190908_164722.jpg
    185,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ha, Jos. Ik rij ook op zo'n motor, alhoewel ze nog d'r originele jurk aanheeft.
200 KM haal je wel op een tank, vreemd dat na zo weinig KM het lampje al aangaat. Het Olieniveaulampje is bij een YZF zo'n beetje het belangrijkste wat er bestaat, ik rij van lampje tot lampje. Als het lampje (langdurig) gaat branden gaat er een kwart liter olie in. Als je smorgens met koud weer van huis de snelweg opgaat en ze heeft stiekum al een paar druppeltjes opgesnoept gaat het lampje ook branden, dat kan je negeren. Gaat vanzelf weer uit. Je Motor ziet er mooi en schoon uit :t
 
Ha, Jos. Ik rij ook op zo'n motor, alhoewel ze nog d'r originele jurk aanheeft.
200 KM haal je wel op een tank, vreemd dat na zo weinig KM het lampje al aangaat. Het Olieniveaulampje is bij een YZF zo'n beetje het belangrijkste wat er bestaat, ik rij van lampje tot lampje. Als het lampje (langdurig) gaat branden gaat er een kwart liter olie in. Als je smorgens met koud weer van huis de snelweg opgaat en ze heeft stiekum al een paar druppeltjes opgesnoept gaat het lampje ook branden, dat kan je negeren. Gaat vanzelf weer uit. Je Motor ziet er mooi en schoon uit :t

Dankje voor je reactie! Ja inderdaad, hij zou naar berekeningen inderdaad ongeveer 240km moeten halen. En ik moet toch maar eens kijken of ik het huidige lampje nog kan aansluiten, of eventueel een ander lampje monteren voor het oliepeil.
 
:t.... Als het mijn fiets was zou het AS-Zaterdag om 1000 uur allemaal werken :Y
dan kan je ook de chronologie die ik bezig aanhouden: Lampie aan, kwart liter erin.
Doen dan het grootlicht, vrijstand en knipperindicatie het wel, Jos? :?
De bouwer heeft wel aan details gedacht maar dan waarschijnlijk alleen optisch
 
Haha ik moet er inderdaad naar kijken. Maar ben nieuw in deze wereld. Knipperlicht doet t wel rest geeft die niet aan, heb zelf al zitten denken gewoon orginele teller erop te zettem 🤦‍♂️
 
Dis best mooi zo, originele tellers heb ik wel een setje voor je, kost gratis...
 
Terug
Bovenaan Onderaan