Jouw AVD verhaal? (plus tips)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn examen:
Ik heb de beste man die achter mij zat gewoon als een soort van TomTom gezien. Dan heb je op een gegeven moment gewoon een hele relaxte rit.

Ik moest in leiden afrijden en dan direct richting de snelweg. 1 Tip neem ALTIJD de linkerbaan tenzij de rechter leeg is of net zo lang natuurlijk. Laat zien dat je durft te rijden.
Ik heb op de snelweg de hele tijd 130 gereden :] , kwam ik tegen het einde achter, maar ik kon hierdoor wel lekker vlot inhalen en de ruimte voor mijzelf creeren om het veilig te maken.
Vervolgens een scherpe afslag ik ging er geloof ik ala moto GP in maar wel heel lekker vlotjes.
Daarna even een wijk door gegaan met een 30km zone. Hier moet je wel laten zien dat je in de straatjes kijkt en rekening houd met kinderen en dergelijke.
Toen kreeg ik alweer de instructie om de snelweg op te gaan en lekker ff over de snelweg te toeren :] .
Handje gekregen en wegwezen *O*
 
Heb 2 dagen geleden mn AVD gedaan voor het eerst en ook gelijk gehaald, naar mijn mening was het gewoon een normaal ritje zoals altijd, alleen was ik wel beetje gespannen omdat er natuurlijk een examinator bij zit die bepaald of jij het papiertje wel of niet krijgt :+

Maar gewoon goed de maximum snelheid rijden, goed kijken in de straatjes, goed spiegelen en ver voorruit kijken en reageren op dingen.

Succes!
 
Tips over aparte situaties rondom Zaandam mogen ook! Hou me op de hoogte want ik moet op 10-07 afrijden en ben nu al zenuwachtig, maar dit heb ik altijd voor elk examen. Die ene grote rotonde (Prins Bernhardplein) in Zaandam heb ik af en toe nog steeds moeite mee.

Heel veel succes vandaag! Hopelijk kunnen we je straks feliciteren *O* :Y
 
Heel veel succes vandaag! Hopelijk kunnen we je straks feliciteren *O* :Y
Ja dat kan je *O*

Mijn verhaal over het AVD examen. Examenplaats Zaandam.
Voor het examen hadden we nog een uurtje les en tijdens dat uurtje ging nagenoeg alles goed. Ik was gigantisch nerveus en alles draaide in me buik om. Ook een aantal dagen voor het examen had ik hier last van. Mensen zeiden je moet er niet teveel over nadenken maar dat lukte niet erg.
Mijn examen begon met een aantal geintjes met de examinator maken (dit helpt altijd wel denk ik) Toen we naar buiten liepen vroeg hij naar het 'BRAVOK'-systeem en waar de 'K' voor stond. Nadat ik dit had uitgelegd zei hij stap maar op en let niet op ons. Zo gezegd zo gedaan. Wegrijden van het parkeer terrein ging al niet lekker omdat ik m.i. de bocht veel te ruim nam, dus dat begon lekker. Verder niet over nagedacht en tegen mezelf gezegd van we zien het wel.
Het motregende en later begon het toch wel harder te regenen maar ik had hier niet veel last van. Bij een rotonde moest ik rechtsaf en er kwam een auto van links die net een paar meter voor mij bij de rotonde was dan mij. Ik moest volgens mij eigenlijk stoppen maar ben toch doorgereden. De examinator heeft dit nooit gezien omdat er een vrachtwagen tussen hem en mij inzat. Me instructeur had hem ook niet gezien. Dit was eigenlijk de grootste fout die ik maakte. Voor de rest vond ik het zelf ook prima gaan. Stukkie snelweg, stukkie binnenstad en dat was het wel. Hooguit een half uurtje gereden.
Tips: Eet twee bananen voordat je examen hebt wat je wel vaker hoort hoeft niet. Heb ik ook niet gedaan.
Blikje Red Bull heeft bij mijn theorie, AVB en AVD wel geholpen.
Rij de laatste drie lessen steeds in dezelfde kleding (tussendoor wassen mag wel) Ik heb zomer en winterhandschoenen en heb de laatste 5 keer gelest met zomerhandschoenen zodat ik er goed aan kon wennen hoe dat was.
Vraag aan je instructeur waar de examinator op let en van houd bijv. door rijden, kijkgedrag of zekerheid uitstralen op de motor zodat je dit met je examen kan toepassen.
En als laatste tip trek je absoluut niks aan van die auto achter je met die examinator!!! Rij gewoon lekker door en met een beetje mazzel moet je af en toe zelfs even wachten op hem/haar. Scheelt allemaal minuten waarin je misschien net die ene fout maakt.
 
Gefeliciteerd!! *O* Geniet ervan :Y
Moet zelf over twee weken weer op. Eerste keer gezakt. Helaas :(
Werd na vijf minuten al bijna van de snelweg gereden door een koekblikker die mij niet zag B|
Kon nog net tussendoor slalommen. Dacht toen al dat ik gezakt was en heb daarna zelf een slechte rit gereden. Achteraf bleek mijn oplossing goed. :X Tip: trek je er niets van aan, en let niet op de examinator!! (Doe ik de volgende keer ook niet meer. Al rij ik 'm hardstikke kwijt! :Y )
 
Dag Oma :W , mooie zonnebril 8-) ,

Aangezien ik Oma deze rotschop heb gegeven mijn verhaal er ook maar even bij zetten.

Moest afrijden in Rijswijk, 10:10 uur ( lekker rustig op de weg :} ), droog hier en daar een wolkje. Ideaal dus.
Eerst uurtje inrijden, ging naar mijn gevoel een beetje slordig, volgens mijn instructeur was het netjes maar ja, die gaat je natuurlijk zo vlak voor het examen niet de grond in trappen.
Kwartier van te voren op het CBR, terwijl ik een blikje red bull achter over gooi ( ben niet zo van de koffie ook niet echt een ochtend mens dus moest even wakker worden ) even nog een keer het praatje over de motor, remmen, banden, olie e.d. En dan wachten... ff een peukie, en nog één, en nog één. Ben normaal al niet zo van het wachten en voor een examen zeker niet, dus nog maar één.
Dan wordt er omgeroepen dat iedereen die om 10 over 10 examen heeft naar de examen ruimte mag komen. De hele meute begint zich naar de examen ruimte te begeven. Ik ook, klauwen vol met jassen, handschoenen radio's en papieren troep... Instructeur ' hé lul, je vergeet je helm'. 'Kut' terug helm pakken en richting tafel met nummer 7.
Een iets streng ogende examinator kijkt me is aan, alsof die al aan het bepalen was of ik die dag ging slagen of niet. Wij stellen ons voor en nemen plaats aan tafel. Mijn instructeur wordt aangekeken en gevraagd of zijn motorbroek wel schoon is. Mijn instructeur antwoord daarop:’Hoezo, gaan we zo in een echte auto rijden dan?’ De examinator bevestigt dit en begint met het controleren van de gegevens. AVB gehaald? Check. Theorie? Check. Motor zonder beperkingen bij je? Check. Dan vertelt hij wat er het komende half uur van mij verwacht wordt en begeven wij ons naar de parkeerplaats.
Terwijl de examinator expres bij zijn collega in de weg gaat staan ( die net weg wil rijden voor auto examen ) check ik mijn verlichting. Nadat de examinator klaar is met het neten van zijn collega vraagt hij aan mij of de verlichting in orde is. Ik bevestig dat en we gaan verder met de vragen over de motor. Vragen over de banden, de remmerij hier en daar een vloeistofje. Kennis zat er bij mij goed in. Avond van te voren nog even theorie boek uit het stof trekken. Daar staat namelijk in wat er gevraagd kan worden.
Dan begint de rit. Weinig bijzonderheden hier, zoals eerder vertelt ‘gewoon doen wat je geleerd is’. De rit is voorbij voor je het weet. Ik was 2 uur lessen gewend dus een half uurtje is dan niks. Terug op de parkeerplaats wordt er niets over de rit gezegd. We lopen met zijn drieën weer naar binnen en in de examen ruimte zegt de examinator nogal nors: ‘ ZO, dus jij noemt dat motorrijden?’Gesterkt door de knipoog die ik op de parkeer plaats al kreeg van mijn instructeur, beaam ik dat zonder twijfel. Zo ook de examinator.
Eenmaal thuis restte mij niets anders dan onderstaand bericht te plaatsten.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Lieden,

Sinds de verhalen hier mij ook geholpen hebben zal ik ook mijn AVD met jullie delen :Y

De lessen voor het examen gingen wat minder, mn instructeur vond mn bochten werk opeens wat minder :? , of dat kwam door de zenuwen, ik weet het niet, vond het zelf wel redelijk gaan. Maarja kan hem geen ongelijk geven, als er wat ligt, ben je gewoon de sjaak.

Het was toch eindelijk tijd geworden, 15uur zou mn examen beginnen, wij naar het cbr in Goes. Praatje met de gozert.. eenmaal buiten wat vraagjes. allemaal prima, als laatste vroeg hij; Wat is er zo belangrijk aan het ventiel? Ik zo :? :? :? Hij: Dat het dopje erop zit natuurlijk!!! HAHAHA _O-

De rit zelf ging lekker, weggereden bij cbr richting Zierikzee, stoppen bij stoplichten. Was zo met andere dingen bezig.. sloot gewoon achteraan achter zon dikke vrachtwage, examinator toeteren en wijzen dat ik naar de linker strook moest ;( nou, begint al goed..

Bij groen spetterde ik weg rechtdoor richting zierikzee, harder dan max snelheid, bij stoplichten halverwege linksaf landbouw wegen in. Dit stuk al gelukkig 's ochtend gereden dus bochten en belangrijke kijkpunten zaten er nog vers in. Ging naar mn gevoel wel goed.

Kwamen weer terug op de normale wegen terug richting Goes, stop en go, stoplichten, grote tweebaans rotonde. Geen problemen. Stukje door de binnenstad, reed met een lekker gangetje op een overweg af die opeens dichtgingen :o ik gas bij zodat ik er nog over kon, examinator moest stoppen _O- en ik moest een straatje verder even wachten. vervolgens terug naar cbr.

Wij weer naar binnen, toen ik eenmaal zat kreeg direct een hand met de blije boodschap dat ik geslaagd was. *O* oeff dat voelde goed zeg. Hij vertelde me dat hij moeite had mij bij te houden *D O-), ik had goed gereden, lekker vlot, maar dat ik het wel wat kalmer aan moet doen in bochten. nog wat tips etc.

Tips?
Zelfverzekerd rijden, de auto achter je negeren.
Anticipeer op verkeersituatie's, rij verantwoordelijk en sneller dan max als de situatie het toelaat. Kijk goed, en geniet gewoon van de rit :]

Mijn 2 cent; succes met lessen en examens :W


tijd veur koffie..
 
Laatst bewerkt:
Rijbewijs in the pocket ! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het ging alleen maar net... Ik was totaal niet zenuwachtig tijdens het rijden, en deed alles goed qua kijk gedrag etc... Alleen op het begin had ik een foutje waarbij ik te laat remde in een scherpe bocht volgens de examinator... maar naar mijn gevoel was er niks aan de hand aangezien ik die bocht wel vaker heb gereden. Vervolgens reden we door en ging alles verder goed lekker vlot doorgereden. Daarna was het we gaan terug naar groningen over de snelweg dus. Hier mijn tweede fout, vanaf een rotonde ging je de invoeg strook op op de snelweg ik trekte hem erg snel op omdat ik wist dat de invoeg strook niet zo lang was... Achtermij zag ik een auto rijden die 120 reed ik dus veel gas geven en ik kwam er naast vervolgens dus nog meer gas geven om er voor in te voegen alleen ik deed het maar net ik schoot als het ware voor de auto omdat de invoegstrook ophield. De examinator vond dit wel een beetje gevaarlijk van mij aangezien ik beter achter had kunnen invoegen. Maar het enigste dat ik in mijn bolletje had was gas geven en door rijden haha. Als de invoegstrook langer was had ik ook wat meer afstand kunnen hebben. Dan was het wel goed. Maar uiteindelijk ben ik toch geslaagd afgezien van de twee fouten :).
 
Ik ben zojuist geslaagd voor AVD, alles in 1x gehaald!

Bedankt voor jullie tips, die hebben me zeker geholpen! :}

Mijn tips:
*Rij overal +/- 5 kilometer harder dan maximum snelheid
*Bochten niet te snel nemen en lekker optrekken daar is een motor voor
*Niet zenuwachtig overkomen => -O-
*Als er meer ruimte is op de linkerbaan, dan die pakken.

Dat was het zo'n beetje :)

Greets :W

Dennis
 
Ben dinsdag in een keer geslaagd. En kan zeggen dat je vooral niet te rustig moet rijden... gewoon lekker doorrijden en snel accelereren. Laten zien waar de voordelen liggen van de motor t.o.v. een auto. En de plaats op de weg is natuurlijk heel belangrijk, let op putdeksels etc.

Moet toch even kwijt dat ik echt een super rijschool heb gehad!! Die heeft het me zeer goed aangeleerd en we reden altijd leuke routes. Heb gelest bij Antoine Hagen. Hij heeft een rijschool in Gilze.

Voor de mensen die nog op moeten.... Succes!
 
Ben dinsdag in een keer geslaagd. En kan zeggen dat je vooral niet te rustig moet rijden... gewoon lekker doorrijden en snel accelereren. Laten zien waar de voordelen liggen van de motor t.o.v. een auto. En de plaats op de weg is natuurlijk heel belangrijk, let op putdeksels etc.

Moet toch even kwijt dat ik echt een super rijschool heb gehad!! Die heeft het me zeer goed aangeleerd en we reden altijd leuke routes. Heb gelest bij Antoine Hagen. Hij heeft een rijschool in Gilze.

Voor de mensen die nog op moeten.... Succes!

Gefeliciteerd! :)

Nu lekker :]
 
ik ook dus geslaagd zonder fouten; mijn tips:
-zekerheid uitstralen
-jezelf zijn
-laat duidelijk onderscheid zien in het lekker doorrijden waar het kan en het rustig aan doen waar het moet ivm veligheid.
-40km/h in 30kmh gebied is niet altijd een probleem als het kan ( ik kreeg er geen commentaar op, en toen het wat nouwer werd en veel geparkeerde auto's een rustige 30kmh aangenomen)
-goed kijken
-mocht je in een bepaalde situatie terechtkomen: maak de keus en hou je daar aan, zorg dat je wel na afloop die keus kan onderbouwen
-beter iets teveel afstand dan te weinig
 
Ik ben de eerste keer gezakt.
Een belangrijke tip: als motorrijder wordt je gezien als de zwakkere weggebruiker, ik heb hier niet goed rekening mee gehouden, en te sociaal gereden (ik liet namelijk op de snelweg, op een gecombineerde in-en-uitvoegstrook een automobilist voorgaan). Houdt eerst rekening met jezelf en daarna pas met de ander.

Ik moet komende woensdag opnieuw op, dus ik ben echt benieuwd of ik het ga halen (ik heb er in ieder geval wel veel vertrouwen in).
 
ik heb niet heel veel bijzonder veel nieuws te melden als wat hierboven zo'n beetje staat alleen nog even het volgende:

Probeer (als dit mogelijk is, en als je ook echt nadat je geslaagd bent ook van plan bent om op redelijk korte termijn een motor te gaan kopen) te lessen met je eigen uitrusting (helm, pak, laarzen en handschoenen)
ik heb dat in eerste instantie niet gedaan en heb daar de volgende dingen mee meegemaakt:

1: ik heb met mijn lessen de uitrusting van de rijschool gebruikt, behalve de schoenen, ik deed dat gewoon op mijn nike's (mijn collega ook)
ik had thuis wel kistjes staan maar leek me niet fijn schakelen omdat die nogal stug waren vandaar...
ik heb er nooit iets over gehoord van mijn instructeur totdat:
ik had mijn laatste les gehad en de dag erop zou ik nog 1 uurtje lessen en daarna examen, ik vraag aan de instructeur of ik nog iets bijzonders mee moet nemen, zegt ie: ja je moet schoenen aan die je enkels ook beschermen, want dit wordt niet goedgekeurd...
nou das lekker dan! nooit wat van gehoord en ineens voor het examen komt ie daarmee! (klein foutje en later bleek dat de instructeur het bij mijn eerste rijles niet opgevallen was en vergeten was om dat te vermelden)

maar nu het volgende:

ik vindt dat de uitrusting van de rijschool toch vaak minder, zo zit je altijd in zo'n smerig en stinkend pak. ook passen de pakken, handschoenen en helm niet zo lekker.
ik dacht toendertijd dat ik een goede helm had, deze zat wel strak
nou toen ik bij een vriend achterop de motor zat en een helm van hem ophad kwam ik er achter hoe een goed passende helm hoort te zitten!!

ik ben met mijn eerste examen dus gezakt (door verschillende zaken zoals hevige regen enz) en daarna ben ik gaan kijken voor een pak, ik heb een pak, laarzen, handschoenen en een helm gekocht.
de eerstvolgende les was een wereld van verschil! niet meer zo'n loszittend textiel pak aan maar lekker je eigen leren pak en verder de rest van je spullen. ik voelde me meteen een stuk prettiger op de motor moet ik zeggen.
maar het grootste verschil vondt ik de helm, mijn nieuwe helm (SHOEI XR-1000) zat als gegoten en was ook nogeens lekker stil!, ook heb je dan een vizier dat echt lekker schoon en helemaal krasvrij is en daardoor kijk je toch een heel stuk prettiger om je heen!

die paar extra lesjes tot aan mijn nieuwe examen vondt ik dan ook veel makkelijker mbt het kijken, ik leek ineens veel meer te zien, gewoon doordat de helm lekker zat en dus ook veel comfortabeler op de motor zat!!

Groetjes Joep
 
Ik ben gisteren ook geslaagd, moest afrijden bij de meneer met de blauwe focus die in dit topic op pagina 2 voorbij kwam, goeie vent.
was voor het examen best gespannen maar nadat ik op de motor was gestapt en aan het examen was begonnen ging het allemaal heel soepel en alles perfect.

Mijn tips: lekker doorrijden en de ruimte opzoeken en goed AFSTAND bewaren, 2 mensen met ik heb gerden zijn allebei gezakt door tekort achter de voorganger te rijden, niet bang zijn om 100 te rijden waar je 80 mag of 80 waar je 60 mag,
goed kijken en je knipperlichten gebruiken. als je voor het stoplicht staat te wachten ook om je heen kijken wat er gebeurd (spiegelen etc. ) laat zien dat je het verkeer in de gaten houdt ook als je stilstaat.
Verkeer van tevoren inschatten, stel je rijdt op een 2 baansweg het stoplicht voor je staat op rood en rechterbaan staan 3 auto's en links 1 gewoon links aansluiten.
Als de mogelijkheid er is niet achter bussen/vrachtauto's/caravans rijden.

Voor diegenen die nog moeten ..... Succes *D
 
Ik ben gister ook geslaagd :) Die examinator was volgens mij een golfrijder, 1 hand aan het stuur arm gestrekt en zat wat in het midden hahaha en toen ik weg moest rijden zat ie met zn hoofd te gebaren :P Ik was niet echt zenuwachtig wel een beetje gespannen maar 1 maal op de motor was dat ook weg :]

Maar goed vooruit kijken en alles ging goed alleen 1 keer zat ik iets teveel links voor het afslaan daar moest ik even om denken.

Succes voor iedereen die nog even moet lessen maar dit zal wel goed komen :)
 
Laatst bewerkt:
Gister geslaagd !!!! *O* *O* *O*

Ik heb gelest bij Ben en Bart in Tilburg (www.lezz.nl)

Heb toen een pakket van 16 uur les gehad.

Theorie lekker voordat ik begon al gehaald dan heb je dat alvast maar gehad. (1x 2 foutjes)

Na 4x 2uur (8uur :D) op voor me AVB en voor examen nog een lesje alles geoefend. (alles in 1x gehaald op noodstop na die moest ik wat meer aanzetten 2x ook gewoon voldoende)

Toen 3x 2uur (6uur) op de weggereden. Ik had wel al mijn autorijbewijs en scooter ervaring maar ik zat te twijfelen of dat wel genoeg was. Voor het examen nog ff op de weg gereden maar toch het AVD in 1x gehaald.


De dag van te voren online (traffictrainer.nl) nog even de theorie erop nageslagen hoe ze van je verwachten dat je gaat rijden. Kijkgedrag, voorsorteren en meer van dat soort specifieke dingen. De borden en al was me allang duidelijk. Dit heeft mijn zelfvertrouwen wel een boost gegeven en vond dat ik aardig voorbereid was.

Examinator verwacht van je dat je:
- Goed kijkt (in-/uitvoegstrook, kruispunten) 1x goed kijken 1x diep kijken bij zijstraten. Ook bij kruispunten waar je voorrang hebt.
- Voordelen van de motor naar voren laten komen. Invoegstrook had ik een situatie dat een vrachtwagen iets voor me reed op de snelweg terwijl voor of achter hem moest invoegen. Ik dus gewoon een peut gas gegeven en er netjes voor ingevoegd.
Verder snel optrekken naar de snelheid die er geld en natuurlijk indien mogelijk links van traag verkeer gaan staan zodat je eerder weg bent.
- Ik had wat situaties met vrachtwagens die aan het laden lossen waren en ik heb voldoende afstand tot het obstakel genomen. Goed gekeken toen ik stil stond of ik er langs kon. (wel lullig dat collega vrachtwagen chauffeur ineens zijn wagen voor die van zijn collega zette dus ik had wat minder zicht. ) Spiegels checken, schouder en knipperen maar en de weg indien vrij is voortzetten.
- Bochten lekker nemen dus mooi de motor afschuinen en laten zien wie de baas is.
- Er lagen bij mij buiten de bebouwde kom (80km/h) een spoor in het midden van de weg van bladeren. Ik had er zelf voorgekozen rechts ervan te rijden. Maar de examinator had me aangeraden naderhand links ervan te gaan rijden omdat er geen tegemoed komend verkeerd kwam. Mijn visie was om juist wanneer er tegemoed komend verkeerd (vrachtwagens) kwam ik niet naar rechts hoefde over de vervuilde strook in het midden van de baan. Ach ja was kleinigheidje maar ja.
- Verder bij 2 stroken van rechtdoor als je links staat links van de pijl en sta je rechts rechts van de pijl.
- Zoveel mogelijk putdeksels en slecht wegdek vermijden(of rustig nemen) maar laat dit niet jou helemaal bezighouden want anders kan het zijn dat je rare capriolen gaat uithalen om alles te ontwijken en hij wil een vlotte maar doch gelijdelijke/smooth rit zien.
- Neem echt de tijd om te kijken. Zie je een straatnaambordje neem gas terug en indien nodig de rem erbij om diep in de straat te kijken en als er iets uitkomt je nog kunt stoppen.


Ik ben iig blij want heb mezelf hier en daar wel wat gek gemaakt. Nu is er een last van me schouders. Doorlezen van dit forum heeft me geholpen om andere ervaringen mee ervaringen mee te krijgen en de theorie ook wel om even bepaalde twijfel gevallen uit te sluiten. Ik wens iedereen succes met het behalen van zijn rijbewijs en als je moet wachten neem ff een tijdschrift mee of een nintendo ds/telefoon zodat je een beetje afleiding hebt. Ik had me high-score tetris nog ff verbroken op mijn sony ericsson. :}

Morgen even rijbewijs aanvragen op stadskantoor kost iets van 45 euro en duurt een week. Kan ik volgend mooi wat bochtjes nemen.
 
Laatst bewerkt:
Je eigen keuzes maken en logisch rijden...
Wees jezelf en ga niet voor een ander (de examinator) lopen denken.
Werkt ook niet bij je vriend(in).. :]
 
Ik ben de eerste keer gezakt.
Een belangrijke tip: als motorrijder wordt je gezien als de zwakkere weggebruiker, ik heb hier niet goed rekening mee gehouden, en te sociaal gereden (ik liet namelijk op de snelweg, op een gecombineerde in-en-uitvoegstrook een automobilist voorgaan). Houdt eerst rekening met jezelf en daarna pas met de ander.

Ik moet komende woensdag opnieuw op, dus ik ben echt benieuwd of ik het ga halen (ik heb er in ieder geval wel veel vertrouwen in).
lol, dat slaat ook nergens op, bij je theorie leer je juist dat je op zo'n strook uitvoegend verkeer voor moet laten gaan omdat dat de doorstroming bevordert.
 
Vorige week geslaagd *O*

Er is mij verteld te rijden zoals je tijdens het lessen hebt geleerd. Vooral geen extra rekening houden met de auto waarin de examinator zit. Het is belangrijk zelfverzekerd over te komen en vlot door te rijden.

Oja gebruik de voordelen van een motor en houd rekening met de nadelen. Hiermee bedoel ik op de linker rijbaan gaan rijden als dit de doorstroming van het verkeer bevorderd en wat feller optrekken dan de gemiddelde automobilist. Kijk uit voor wegmarkering en putdeksels!

Tijdens mijn examen belandde ik in een situatie dat er een auto met 80 a 90 kmh invoegde op de snelweg. Op het moment dat ik de auto ging inhalen gaf deze volgas. Inhaalactie afbreken was geen optie omdat de auto waarin de examinator zat vlak achter me reed. Ik heb toen zelf ook vol gas gegeven en een stukje ongeveer 150 kmh gereden om de auto in te halen en weer op de rechter baan te gaan rijden.

Terug bij het CBR kreeg ik hier een compliment over omdat hij vond dat ik de situatie goed had opgelost. Dat ik hierbij te hard had gereden kon hem niet zo veel schelen. De snelheid die er buiten de bebouwde kom gereden word keek hij nooit zo naar.. "ik ben tenslotte geen politieagent" zei hij. :P

Succes allemaal!
 
Klinkt allemaal erg relaxed die examenverhalen... Beter dan met de auto 11 jaar geleden :)
Als ik goed begrijp is het examen zo'n half uur?

ik mag 3 maart (pas)...
 
iid klinkt relaxt haha ,, ik moet 18 uur lessen voor avd , heb nog geen autorijbeweis( wel schakelbrommerervaring) maar de eerste les viel me vies tegen :P me instructeur zij dat ik een geweldige motorrijstijl heb maar totaal geen verkeersinzicht |( ben ik wel met em eens,, k druk de motor overal voor -O- maarja zal zien hoe et loopt, 4 maart avd examen *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan