Jouw motor,Jou band

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
Welke motor heb je...

op welke banden staat hij nu..gewoon 1(één)merk noemen.

en waarom(bevalt het)?..kom nou niet met ik rij met x om dat y kut is,dus geen andere merken af zeiken.

Ik rij CB600S.
Bridgestone,Omdat die er standaard om zit,rijd lekker.
 
Laatst bewerkt:
Welke maat?

Achterband: 160/60 ZR 17 incl montage €180 (Jij zult wel een duurdere 180 nodig hebben)
Voorband: 120/60 ZR 17 incl montage €150.

Ik lever m'n motor af bij de dealer en krijg hem met nieuwe banden terug.


Hmmmm, nou ik bedoel de voorband en dat is uit mijn hoofd een 120/70 zr 17....... Alhoewel :? , het kan ook nog wel eens een 120/60 zijn. En die kost dus 150 Euro zonder het "losse wiel" korting ?. Dan zal ik vanmiddag nog eens gaan rondbellen voor andere prijzen.
 
Hmmmm, nou ik bedoel de voorband en dat is uit mijn hoofd een 120/70 zr 17....... Alhoewel :? , het kan ook nog wel eens een 120/60 zijn. En die kost dus 150 Euro zonder het "losse wiel" korting ?. Dan zal ik vanmiddag nog eens gaan rondbellen voor andere prijzen.

Misschien dat ik goede-klanten-korting krijg: ik verslijt 2 voorbanden en 3 tot 4 achterbanden per jaar. :) Maar goed, rondbellen kan geen kwaad.
 
Ik vond toch dat ik redelijk lang moest wachten om 2 burnouts achter elkaar te doen... Het plakt best nog wel een tijdje. (En dan glipt het voorwiel dus weer weg).

Je kan best wel meerdere burn-outs achter elkaar doen, alleen, idd, merk je wel dat je achterband meer grip heb, je moet dan, om weer een burn-out te maken, iets feller je kopppeling laten opkomen.
Wat ook helpt is, door met slippende koppeling en iets gas te beginnen, eerst goed je voorvering te laten indrukken, dus meer druk op voorband.


En over het afkoelen, als je band in de "fik" gestaan heeft, kost het idd iets langer voordat die koud is. :)
 
K1200LT, Metzeler ME880 Marathon
Goede rij-eigenschappen, goede grip, duurzaam (nu al 18500 km en nog voldoende profiel).

Zullen waarschijnlijk vervangen worden door BT020 (reinf.). Deze zijn volgens ervaringen van andere K1200LT rijders iets minder duurzaam, maar hebben betere rij-eigenschappen (radiaalband) en betere grip bij nat weer.
 
K1200LT, Metzeler ME880 Marathon
Goede rij-eigenschappen, goede grip, duurzaam (nu al 18500 km en nog voldoende profiel).

Zullen waarschijnlijk vervangen worden door BT020 (reinf.). Deze zijn volgens ervaringen van andere K1200LT rijders iets minder duurzaam, maar hebben betere rij-eigenschappen (radiaalband) en betere grip bij nat weer.

Ik heb met m'n SV met BT010 zelfs 16.000 gehaald!!! Dat is heel bijzonder. Maar goed, dat was ook erg veel woon- / werkverkeer, en laatste paar duizend juist alleen maar bochten. En het canvas kwam er laatst doorheen. En het was de band uit de winter, dus nog rustiger gereden dan in de zomer. :)
 
Honda CBR600f2 met pirelli supercorsa's voor en achter compund S1 (supersoft) 100% OK
Na 1 circuitdag: voorband ziet er nog goed uit. Achter nog goed voor 1 of 2 circuit dagen.

Yamaha XT600 met Metzeler ME55 achter en 33 voor. Zijn wegbanden dus geen noppen.

Rij ook wel eens op een Honda CB1 met Metzeler MEZ1 voor en MEZ2 achter, geen problemen met de grip. Stepjes en knie aan de grond op Zandvoort.
 
Honda CBR600F Bridgestone BT45 voor/achter

Ben nog niet echt plat geweest, heb dan ook nog maar 1000km mee gereden. (Nieuwe motor) Volgende banden zullen beide BT010 worden. Mijn pa had deze op zijn motor, hiermee voelde ik wel zekerder aan dan met BT45.
 
GS500E met BT45

Lekker snel warm in vergelijking met mijn vorige bandjes (dunlop k665f voor, michelin macadam 50 achter). Heb er iig wel een beter gevoel bij.
 
fj1200, met Avon banden.
een supersport voor en een azzaro sport/toer achter.
De eerste keer omdat ze goedkoop waren. Dit is nu het tweede setje en nu heb ik ze omdat het me goed is bevallen.
Daarbij vind ik de 160 band van hun wel mooier staan bij mij. (standaard een 150)
 
R1. Originele nog voor en een Bridgestone achter.
Achter is net nieuwe. Een grote schaamrand nog
crap.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan