Jouw motor,Jou band

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
Welke motor heb je...

op welke banden staat hij nu..gewoon 1(één)merk noemen.

en waarom(bevalt het)?..kom nou niet met ik rij met x om dat y kut is,dus geen andere merken af zeiken.

Ik rij CB600S.
Bridgestone,Omdat die er standaard om zit,rijd lekker.
 
Laatst bewerkt:
Suzuki GSX-R750 met Pirelli Dragon Evo's...

Ik heb nog niet met andere banden gereden. Deze bevallen goed, maar toch ga ik net als zovelen eens Bridgestones proberen..
 
R1 met Bridgestone BT010

Zijn de beste all round banden momenteel

Snel warm en goede grip in de regen, kom je helaas te vaak tegen.

Michelin sport bijv koelen snel af, al vaker verhalen gehoord van mensen die bijv na kleine stop of tanken bij de eerste bocht op der bek gingen.
En snel warm is toch wel erg lekker in voor- en najaar.
 
Op vrijdag 24 mei 2002 01:27 schreef Gizzmo13 het volgende:
R1 met Bridgestone BT010

Zijn de beste all round banden momenteel

Snel warm en goede grip in de regen, kom je helaas te vaak tegen.

Michelin sport bijv koelen snel af, al vaker verhalen gehoord van mensen die bijv na kleine stop of tanken bij de eerste bocht op der bek gingen.
En snel warm is toch wel erg lekker in voor- en najaar.

Ik vond toch dat ik redelijk lang moest wachten om 2 burnouts achter elkaar te doen... Het plakt best nog wel een tijdje. (En dan glipt het voorwiel dus weer weg).

Overigens nu...
2001 R6 --> BT010
En eig alleen maar vanwege de goeie verhalen hierzo.
 
R1 '96 ZX-6R met Bridgestone BT010

Zijn de beste all round banden momenteel

Snel warm en goede grip in de regen, kom je helaas te vaak tegen.

Michelin sport bijv koelen snel af, al vaker verhalen gehoord van mensen die bijv na kleine stop of tanken bij de eerste bocht op der bek gingen.
En snel warm is toch wel erg lekker in voor- en najaar.

:^

Vandaag krijg ik hem weer terug met 2 nieuwe 010's: 5700 km met de vorige achterband. Hopelijk haalt deze band de maand augustus (betwijfel het want ik heb 2 circuitdagen: 1 in mei, 1 in juli).

Voor het circuit zijn ze niet echt optimaal. Maar met mijn capaciteiten geven ze genoeg grip.
 
Dunlop D207 RR (Race Replica), hiervoor had ik gewone D207's. De RR's zijn maar iets duurder en hebben meer grip en vallen wat makkelijker de bocht in. (dat wil mijn brommer nl. niet zo graag)
Tch zijn ze voldoende stabiel; voor als ik even naar achter loop om koffie te zetten.
 
Motor: Yamaha FJ1200
Banden: voor; Continental TKV 11
achter; Continental TKV 12

Ken het merk niet, maar zijn wat mij betreft goede banden. (alhoewel ik nog moet kijken hoe lang ze meegaan op de FJ)
 
Laatst bewerkt:
VMax met 18"achterwiel ( ipv 15"standaard )
Avon Azzarro. Prettige ( en mooie ) band die goed plakt.
Is in 18" niet zoveel fatsoenlijks te vinden, maar is altijd beter dan wat er te vinden is in 15". Dat zijn allemaal chopperbanden, van die dikke ballonnen die alle kanten opwiebelen in de bocht. Wilde niet als alle VMaxrijders overgaan op een 17" achterwiel omdat dan m'n versnellingen nòg korter worden.
 
Yamaha Fzr 1000 uit '91
Voorband metzeler Mez1, achter Mez2.

Maar zaterdag koop ik voor een Bt010. De Mez1 is namelijk beetje uit de running. Deze bevielen mij wel altijd goed :] .De Mez2 achterband is iets harder maar nog nooit problemen gehad met slechte grip.

Als mijn achterband op is, zet ik daar een Bt020 (uh..klopt toch?) op. Deze is namelijk wat harder en als achterband bevalt mij dat goed.

Is dit een goede keuze ????
 
Ook michelins gehad (macadams)... afrader. Begonnen al te glijden voordat ik mijn stepjes op het asfalt kreeg.

Heb ik ook onder bij BMW R80/7. Bevallen erg goed, slijten mooi vierkant tijdens 20.000 snelwegkilometers... :P :P En dan heb ik het nog niet over de voorband, die is waarschijnlijk eerder uitgedroogd dan versleten. :) :)

En steppies aan de grond probeer ik toch niet. Maar kon laatst wel merken dattie iets begon te glijen, dus echt lekker sportief rijden gaat niet. Voor mijn ouwe brikkie voldoen ze echter perfect. :} :} :}
 
Motor: Kawasaki ZX9R
Band voor: Bridgestone BT010
Band achter: Michelin Pilot sport
Maar de achterband word binnen kort ook vervangen door een BT010.

Alle banden zijn goed als ze aan je verwachtingen voldoen })
 
Nog ff klein vraagje:

Is 160 Euro duur voor een Bt010 ?????

Prijs is incl. monteren en de hele mikmak en incl. 10% korting omdat ik altijd met een los wieltje aan kom zetten.

Welke maat?

Achterband: 160/60 ZR 17 incl montage €180 (Jij zult wel een duurdere 180 nodig hebben)
Voorband: 120/60 ZR 17 incl montage €150.

Ik lever m'n motor af bij de dealer en krijg hem met nieuwe banden terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan