Jouw motor,Jou band

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
Welke motor heb je...

op welke banden staat hij nu..gewoon 1(één)merk noemen.

en waarom(bevalt het)?..kom nou niet met ik rij met x om dat y kut is,dus geen andere merken af zeiken.

Ik rij CB600S.
Bridgestone,Omdat die er standaard om zit,rijd lekker.
 
Laatst bewerkt:
Motor; Kawa ZXR750 Banden; Contiforce-max (continental)

Reden; moest ik eens proberen van m'n dealer, rijdt er zelf ook op, ook circuitgebruik, en ze zouden me aangenaam verrassen zei íe. Is ook zo, super grip,voor een aangename prijs. Heb zelf eigenlijk altijd bt-o1o gebruikt maar voel geen verschil, alleen in portomonee. :]
 
Thundercat
1e setje Dunlop 204 voor en achter: 12.000km beide bandjes, maar zwabberde en gleed snel, maar wel gecontroleerd.
2e setje Bridgestone\'s 010 voor en achter: 7000km achter en voor gaat nog wel de 10.000km halen, stuurt goed, glijdt veeeel minder, geen gezwabber :} , nadeel: achterband snel op (vooral op de snelweg).
3e setje Wordt BT020 achter en BT010 (of BT012) voor om toch langer met de achterband te kunnen doen (hopelijk minder snel vlakke kanten).
 
Fazer 600
Bridgestone BT057 standaard montage. Bevalt goed. (BT010 en BT020 zijn beter)
Ga nu Michelin Pilot Road proberen, eens wat anders dan al die BT\'s van Bridgestone.
 
hahaha een of andere [censuur] heeft hier een oud topic gekickt...

Maarre... komtie:

GSX-R 750 met Michelin Pilot Sport.

Bevalt goed, behoorlijke levensduur, goede grip, niks op aan te merken. Duurt even voor ze warm zijn, maar de grip is ook koud niet echt slecht. En in de regen zijn ze ook super.
Alternatief: BT010, maar echt beter vind ik ze niet; alleen wat sneller warm.

Woon-werk motor: Yamaha XJ600 met Bridgestone BT045, dual compound, redelijk goede grip voor zo\'n motor/band, en behoorlijke levensduur. Ook in de regen en zo ligt ie goed. Alleen op het eind is de (achter)band kei-vierkant; komt van de vele snelwegkilometers. Dat stuurt, met name in de regen, wel wat minder.

Grtzz HagaSan.
 
Ik rij een CBR600F2 met Maxxis Supermaxx banden. Ze zouden vergelijkbaar zijn met de BT020.

12564


Mooi profieltje he! :]

Ze zijn verkrijgbaar sinds de zomer afgelopen jaar (en zolang zitten ze al bij mij erop).
http://www.maxxis.com/
 
Laatst bewerkt:
Ze zaten er nieuw onder toen ik hem kocht dus ik weet niet precies wat ze kosten, maar ze bevallen erg goed. Ook bij nat weer nog goede grip (tot een zeker limiet). Ik heb alleen geen vergelijkings materiaal. Maar als je BT010\'s eronder zet achter dan moet ze al bijna geen snelweg rijden anders krijg je vierkante banden. De Maxxis hebben pas nog in een blad gestaan. Zal het ff opzoeken en posten........

MMmmmmm kan hem hem niet vinden. Waarschijnlijk stond het in een Motor & Toerisme die ik geleend heb.
 
Laatst bewerkt:
Mn motor is een Suzuki SV650S.
De banden die eronder zitten zijn Metzelers ME4. Die zijn op nat wegdek niet echt stoer te noemen. Niet echt een lekker gevoel, glibberd te veel. Met droog weer, best aardige grip. Tot hoever weet ik nog niet, heb ff moeten wennen aan de motor en toen was het ineens afgelopen met het mooie weer. ;(

Volgende setje banden wordt zeer waarschijnlijk Bt010 voor en Bt020 achter. Natuurlijk even bij Van Veen in Kwintsheul laten doen, 30% korting op Bridgestone! :}
 
Motor ; Nico Bakker Barracuda
Banden ; Metzeler Rennsport.

Heb bewust gekozen om achter 180 te gebruiken,
waardoor de fiets gemakkelijker wenbaar is.
Super banden voor fietsen die tot het uiterste worden gedreven.
 
Op maandag 02 december 2002 14:07 schreef Erik van Dam het volgende:
Rennsport RS1 voor een RS2 achter (tweedehands uiteraard)
Vorige week nog haastig mee op natte wegen gereden: doen 't gewoon prima! :}
[/quote

Rij absoluut niet TE haastig op nat wegdek met die banden want dan ga je gegarandeerd op je bek. Weet ik uit ervaring '(
Met koud weer doen ze het wel prima na een paar opwarmronden en bij warm weer....hoef ik niet te vertellen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan