Juiste accu voor R1 2001

Robin_ke

Die hard MF'er
8 mei 2011
419
41
Doetinchem
Heb mij gisteren een nieuwe accu besteld voor mijn R1 model 2001. Een Varta YT12B-4 / YT12B-BS Powersports AGM. Deze wordt in verschillende webshops aangeboden als juiste vervangings accu voor mijn Yamaha R1. Aangezien hij plat ligt was ik er vanuit gegaan dat het wel een gel accu zou zijn. Nu heb ik hem binnen gekregen en zie dat er een zuurpakket bij zit om af te vullen. Verbaast kijk ik de specificaties door en zie dat de maximale hellingshoek 45 graden mag zijn.
Het lijkt mij dan ook niet verstandig om deze nu te monteren, maar de vraag is; welke moet er dan wel in. Elke webshop waar ik zoek bied lood zuur accu's aan :? voor dit type motorfiets.
 
Die Lithium is me een beetje te prijzig. Kwaliteit van die JMT gel accu's lijkt mij wat twijfelachtig voor die prijs. Iemand ervaring met dit type accu ?
Overigens opmerkelijk dat ook deze webshop diverse lood-zuur accu's aanbied voor dit type motor.
Ik heb met een groepje allemaal de JMT Li-ion accu gekozen.
Misschien is er met een beetje zoeken ook nog iets goed en voordelig van Motobatt te vinden als je twijfelt.
Daar heb ik en meerdere op het forum ook goede ervaringen mee dit jaar (winterbike). (Of uiteraard Yuasa)

Er moet wel een model zijn die zo past..
Edit. Apart dat die er net niet uitkwam:
MotoBatt MBT12B4 Accu QuadFlex AGM
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan