Juiste bandenmaat ?

Monne

Rookie
18 mei 2006
7
0
Hoi !

Ben toe aan een nieuwe achterband 8-) en meen een voordelige gevonden te hebben o-op http://www.novarota.nl/martselect?sbc=1&ssi=30
En dan de Maxxis 130/90-16 67H TL M6103 Promax Rear
Nu is er een MT90 H 16T K112 gemonteerd.

Iemand enig idee of dit zal passen en wat de eventuele veschillen zijn ?

Bedankt !

Monne
:]
 
Juiste bandenmaat hangt af van de breedte en uiteraard diameter van je velg.
De vaak geplaatste link er nog maar een bij zetten: Brugsteen zet precies welke band op welke velg past en wat ideaal is. Zie b.v. de BT45.

130/90-16 M/C 67H TL ideaal is een 3.00" velg, past op 2.15-3.50", hoogte 636 mm, breedte 132 mm.
 
Handige link, bedankt.
Dat wordt dus meten geblazen.

Even voor de volledigheid : ik kan niet op motortype een achterband zoeken omdat de velg niet origineel is.

:)
 
Heb toch nog even (nogmaals) gechecked want ik wil nog wel eens voor de moeilijkste weg kiezen :+ maar neen, geen echte maataanduiding.

Dacht dus dat de MT90 voor de breedte zou staan en 16 de diameter, met deze gegevens kwam ik dus bij die Maxxis band.

edit : maar als er iemand ja of nee kan zeggen, heb ik dat liever :Y
 
Laatst bewerkt:
Bij een "gewone" velg staat de maat meestal op een van de spaken, b.v. J5.50x17. Bij spaakvelgen staat het misschien op de velg zelf, heb ik eerlijk gezegd niet zoveel ervaring mee.
 
Tnx ! hij zal dus passen want MT=130=de breedte.

Stel verder geen hoge eisen want ik rij d'r nauwelijks mee.
Ben'k voor een klein prijsje klaar (46,95)

*D
 
Heb vannacht maar snel besteld want de voorraad is minder geworden sinds ik dit topic startte (waarschijnlijk hebben ze maar een paar van die bandjes liggen).

Ik koos voor vooruitbetaling via de (Rabo) bank, heb het meteen overgeschreven en krijg nu al bericht dat de factuur voldaan is ! Wat snel van zowel bank(en) als shop !

Heb meteen bij een andere shop een goedkope (38,70) voorband besteld want m'n huidige is minstens 10 jaar oud en ik las net dat geadviseerd wordt om banden van 6 jaar of ouder te vervangen.

Nu wist ik wel dat oude banden risicovol zijn, maar ik schrok in eerste instantie nogal van de behoorlijke bedragen die men voor motorbanden vraagt.
Nu ben ik, met nog een binnenbandje erbij, klaar voor zo'n 100 euro (incluis zelf monteren ;) ).

Achteraf sowieso een heeele domme zuinigheid van mij om met risicovolle banden te rijden, ook al rijd ik niet veel en niet zo snel.

:]

 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, ik rijd nooit in de regen 8-) :P

serieus, ik rij er nauwelijks op (enkele keren per jaar) en al helemaal niet in de regen. 't is een gechopperde cb500 uit '74 :+

Voor mij zijn deze banden (denk ik ) de juiste keuze.

oh, en de reden waarom ik er niet veel mee rij is omdat ik eigenlijks niet een chopperman ben, wil dit najaar dan ook op zoek naar iets anders (wel een brik), maar wil m'n huidige behouden voor zo nu en dan /reserve :Y

 
Laatst bewerkt:
Nou, de achterband is al binnen ! Moet zeggen dat ik de looks van de band wel minder vind dan m'n huidige : hij's minder hoog en lijkt dus ieler.
Nu rijd ik er nog minder graag op ;( !

:)

Dacht dat zowel de hoogte als de breedte gelijk zouden zijn, waarbij 90 de hoogte van de wang aangeeft in verhouding tot de breedte (toch ?), en ze zijn beide 130/90. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien of niet goed begrepen.
Nou ja, bij deze motor is het kostenplaatje voor mij toch van groter belang.

Heb de oude band er inmiddels af, mede dankzij het topic over bandenwisselen.
Gebruikte een potkrik om de band van de veld te drukken en dat ging best goed.

edit : klopt toch wel : heb ze naast elkaar gelegd : de breedte en wang zijn gelijk maar het loopvlak van de oude band loopt veel boller en ook op de zijkant (da's dan dus loopvlak en geen wang) waardoor die hoger is.

edit 2 : het monteren is ook gelukt !
Toen ik er mee bezig was vond ik het tegenvallen, maar op het moment dat ie over de velg vloepte viel het me errug mee :+
:}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan