Juiste demper voor een TL 1000 s

Thijss

MF'er
18 mei 2004
54
0
Katwijk aan zee
Hallo,ik ben in bezit van een TL 1000 s maar heb een probleem.

De dempers die ik heb zijn waarschijnlijk zelf gemaakt door de vorige eigenaar,ze zijn van r.v.s en dempen volgens mij helemaal niet.
Na een uur rijden hoor ik de eerste vijf min alleen maar een costante piep in mijn oren en heb op mijn route altijd wel een autoalarm doen afgaan. :)

Maar dat heeft ook wel weer wat ;)

Ik wil heel graag het geluid blijven houden maar het mag best iets minder en mooier.

Hoe is dat met een set bos dempers???
En is het ook zo dat hij dan welicht beter rijd ???


Alvast bedankt voor je reactie,



Thijss
 
Laatst bewerkt:
Hallo,ik ben in bezit van een TL 1000 s maar heb een probleem.

De dempers die ik heb zijn waarschijnlijk zelf gemaakt door de vorige eigenaar,ze zijn van r.v.s en dempen volgens mij helemaal niet.
Na een uur rijden hoor ik de eerste vijf min alleen maar een costante piep in mijn oren en heb op mijn route altijd wel een autoalarm doen afgaan. :)

Maar dat heeft ook wel weer wat ;)

Ik wil heel graag het geluid blijven houden maar het mag best iets minder en mooier.

Hoe is dat met een set bosch dempers???
En is het ook zo dat hij dan welicht beter rijd ???


Alvast bedankt voor je reactie,



Thijss

denk dat zo'n bosch moeilijk te monteren is

20811115.JPG


:+

maar het geluid van een bos demper ken ik ook niet op v-twin
 
Hallo,ik ben in bezit van een TL 1000 s maar heb een probleem.

De dempers die ik heb zijn waarschijnlijk zelf gemaakt door de vorige eigenaar,ze zijn van r.v.s en dempen volgens mij helemaal niet.
Na een uur rijden hoor ik de eerste vijf min alleen maar een costante piep in mijn oren en heb op mijn route altijd wel een autoalarm doen afgaan. :)

Maar dat heeft ook wel weer wat ;)

Ik wil heel graag het geluid blijven houden maar het mag best iets minder en mooier.

Hoe is dat met een set bos dempers???
En is het ook zo dat hij dan welicht beter rijd ???


Alvast bedankt voor je reactie,



Thijss
Bos dempers klinken prima, mooi donker geluid en (vindt ik) niet associaal. Fikser heeft sinds kort een setje bos dempers er op, moet hem maar es vragen.

Ik heb zelf two brothers en zijn wel associaal }) ;)
 
BOS is ok. Geen overdreven extreem geluid, geen afgaande auto-alarmen.
Er zijn zo her en der wel geluidsfragmenten te vinden op Internet. (even googlelen dus)
Anders op de beurs luisteren, een aantal fabrikanten hebben een installatie om de tl of sv in combinatie met sportpijpen te beluisteren.

tlh
 
Hoi; heb nog een setje originele aluminium dempers liggen voor de TL 1000s. Zaten op mijn fiets gemonteerd totdat er haarscheurtjes in ontstonden. In de veronderstelling dat ze niet gemaakt konden worden, heb ik vervolgens andere (originele) gekocht.
Later heb ik toch iemand gevonden die ze kon lassen, moeten alleen nog gepolijst of opniew gecoat worden. Mogen voor een leuk prijsje weg.
ik hoor wel of je interesse hebt.
Jurriaan

Bijlage: TLdempers_1.jpg
 
Heb er inderdaad sinds kort een setje BOS aanhangen. Mooi geluid en niet te aso maar laat toch zeker weten dat er een dikke twin aankomt.
Als je wilt kan je wel effe komen luisteren, We zitten niet al te ver bij elkaar vandaan. Laat maar weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan