Juiste mapping Triumpf 955i van 1999 ...

Waaijer

Die hard MF'er
Donateur
8 feb 2007
594
31
Zoeterwoude
Hallo allemaal,

Ik heb een triumpf 955i van '99 aangeschaft en klaar gemaakt.
Afgelopen weekend 3 dagen bij onze oosterburen wezen knallen en doet het redelijk goed, alleen .....
Er zit een originele Sport uitlaat onder en roffelt nogal .. en vraag me af of de juiste mapping er in zit.

Weet iemand waar ik terecht kan voor redelijk geld om dat te checken en eventueel aan te passen?

Groet Marcel
 
Hij rookt niet blauw .. dus denk onverbrande benzine.
Voor we weg zijn gegaan heeft hij groot onderhoud gehad en stond het niveau op maximum, we hebben 1500 km gereden en het oliepeil staat nu precies tussen in.
Dus ....
Er werd opgegeven 3,4 ltr inclusief filter, toen stond hij precies tussen minimum en maximum in.
Ik heb er toen nog ongeveer 0,5 ltr bij gedaan en stond toen op maximum.
Nu na de rit staat hij weer tussen minimum en maximum in ...
 
Ik heb ook een Triumph 955i eerste generatie en die roffelt niet. Met en zonder sportdemper met verschillende tunes: geen roffels. Wel staat deze standaard te arm afgesteld. Bekende kwaal is dat de vacuumslangen naar de injectors droogtescheuren krijgen en ze daardoor slecht lopen, met name stationair. Die slangen kun je controleren en vervangen voor siliconen slangen. Als dat niet werkt en je hebt ook de sportdemper-tune geladen dan kun je er beter een echte monteur naar laten kijken want het kan van alles zijn.
De geribbelde slangetjes die op elk injector huis zitten waren inderdaad verdroogd en hard .. die zijn reeds vervangen met de beurt voor Ik naar Duitsland ging ..
 
Hij is van 2-1999
Hoe doe je een adaption reset?

Dat kan je in TuneEcu doen, nadat je de mapping hebt aangepast.

Hij loopt gewoon normaal stationair .. maar is wel een paar keer afgeslagen als we bij een afslag aan kwamen rijden.
Toen gelijk starten en gewoon statioir draaien.

Dat afslaan net voor je stilstaat kan ook betekenen dat hij te rijk staat.
In combinatie met je verhaal over benzine geur uit de uitlaat zou het ook kunnen dat er wel een mapping voor een open uitlaat op staat, maar niet de goede...

Als je geen kaas hebt gegeten van computers en TuneEcu, zou ik er even mee langs een dealer rijden.
Mapping controleren en eventueel nieuwe inladen is niet veel werk, en dan heb je gelijk even een professionele blik op de zaak.
 
Dat kan je in TuneEcu doen, nadat je de mapping hebt aangepast.



Dat afslaan net voor je stilstaat kan ook betekenen dat hij te rijk staat.
In combinatie met je verhaal over benzine geur uit de uitlaat zou het ook kunnen dat er wel een mapping voor een open uitlaat op staat, maar niet de goede...

Als je geen kaas hebt gegeten van computers en TuneEcu, zou ik er even mee langs een dealer rijden.
Mapping controleren en eventueel nieuwe inladen is niet veel werk, en dan heb je gelijk even een professionele blik op de zaak.
Oké red force .. dank voor je duidelijke uitleg.
Dealers zit ook een hoop verschil in kwa vakkundigheid .. maar rekenen kunnen ze wel.
Ik woon in Zoeterwoude .. weet jij nog een goede bij mij in de buurt?
In Noordwijkerhout zit wel MAK motoren ..dat is een kleine Triumph specialist.
 
Oké red force .. dank voor je duidelijke uitleg.
Dealers zit ook een hoop verschil in kwa vakkundigheid .. maar rekenen kunnen ze wel.
Ik woon in Zoeterwoude .. weet jij nog een goede bij mij in de buurt?
In Noordwijkerhout zit wel MAK motoren ..dat is een kleine Triumph specialist.

Als ik jou was zou ik echt even contact opnemen met Roke Motors in Mijdrecht. Goede zaak en Triumph dealer/specialist. Ik kom er zakelijk en privé al jaren, het zijn fijne concullega's die weten wat ze doen.
 
Oké red force .. dank voor je duidelijke uitleg.
Dealers zit ook een hoop verschil in kwa vakkundigheid .. maar rekenen kunnen ze wel.
Ik woon in Zoeterwoude .. weet jij nog een goede bij mij in de buurt?
In Noordwijkerhout zit wel MAK motoren ..dat is een kleine Triumph specialist.

Zit Bruurs daar niet in de buurt? Die staan goed bekend.
Roké in Mijdrecht is ook een goede.

Zelf ga ik naar Blom in Leusden, maar dat is voor jou wel heel ver uit de richting.
 
Je kan ook eens langs komen in Den Haag als je onproffestionele hulp wil; ik heb de tuneecu app (android) en kabel, dan kan je in ieder geval uitlezen welke mapping erin zit en reset adaptation doen, al denk ik niet dat dat veel gaat uitmaken. Adaptation aanpassen doet ie vanzelf als je rijd. Is vooral voor als je mapping wisselt zodat hij gelijk de goede settings inleert.
 
Als je wil kan je ook eens langs komen in Den Haag als je onproffestionele hulp wil; ik heb de tuneecu app (android) en kabel, dan kan je in ieder geval uitlezen welke mapping erin zit en reset adaptation doen, al denk ik niet dat dat veel gaat uitmaken. Adaptation aanpassen doet ie vanzelf als je rijd. Is vooral voor als je mapping wisselt zodat hij gelijk de goede settings inleert.


Inderdaad.
Dat had ik iets duidelijker uit moeten leggen.
 
Als je wil kan je ook eens langs komen in Den Haag als je onproffestionele hulp wil; ik heb de tuneecu app (android) en kabel, dan kan je in ieder geval uitlezen welke mapping erin zit en reset adaptation doen, al denk ik niet dat dat veel gaat uitmaken. Adaptation aanpassen doet ie vanzelf als je rijd. Is vooral voor als je mapping wisselt zodat hij gelijk de goede settings inleert.
Thanks voor het aanbod Maichel!
Als de remmen klaar zijn en DB killer er in zit wil ik eerst langs MAK motoren gaan.

Ik hou jullie op de hoogte! 👋 :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan