BolletjeBas
MF veteraan
Even een vraagje:
Sinds kort heb ik last van een vervelende speedwobble die optreed rond de 50 en verdwijnt rond de 70.
De speedwobble is onstaan ná het verwisselen van mijn voorvorkkeerringen.
Nu vroeg ik mij af of er iemand hier is die mij kan vertellen wat de juiste manier van montage is van de onderdelen die ik hieronder beschrijf.
De procedure staat ook beknopt in het wphb, maar misschien doe ik toch iets fout waardoor de poten er niet helemaal lekker recht inzitten?
( het wiel heb ik er al weer uitgehad om te controleren op hoogte/zijslag, balans, onjuistheden aan de band, etc )
In het kort: wat is de juiste volgorde van aantrekken van het volgende?
Vorkpoten in bovenste kroonplaat vastzetten.
Vorkpoten in onderste kroonplaat vastzetten
Spatbordje vastzetten
wiel vastzetten ( pijltje van asklem in de richting zoals die moet en éérst voor helemaal aandraaien en dán pas achter, zodat achter een kier overblijft )
Forkbrace vastzetten
Klopt dit?
Wat zou het anders nog kunnen zijn? speling/te strak balhoofd?
Roep maar!
Sinds kort heb ik last van een vervelende speedwobble die optreed rond de 50 en verdwijnt rond de 70.
De speedwobble is onstaan ná het verwisselen van mijn voorvorkkeerringen.
Nu vroeg ik mij af of er iemand hier is die mij kan vertellen wat de juiste manier van montage is van de onderdelen die ik hieronder beschrijf.
De procedure staat ook beknopt in het wphb, maar misschien doe ik toch iets fout waardoor de poten er niet helemaal lekker recht inzitten?
( het wiel heb ik er al weer uitgehad om te controleren op hoogte/zijslag, balans, onjuistheden aan de band, etc )
In het kort: wat is de juiste volgorde van aantrekken van het volgende?
Vorkpoten in bovenste kroonplaat vastzetten.
Vorkpoten in onderste kroonplaat vastzetten
Spatbordje vastzetten
wiel vastzetten ( pijltje van asklem in de richting zoals die moet en éérst voor helemaal aandraaien en dán pas achter, zodat achter een kier overblijft )
Forkbrace vastzetten
Klopt dit?
Wat zou het anders nog kunnen zijn? speling/te strak balhoofd?
Roep maar!

Laatst bewerkt: