Juiste tijd voor een motor???

Verder ga ik er niet over in.
Veel plezier met je aankomende motor.
Denk er goed over na waar je op begint.
 
Laatst bewerkt:
Uberhaupt al eerst moet sparen om een rijbewijs te kunnen betalen en dan ook nog afvragen of je een motor kan betalen. :')
 
Na vele post later zie ik dat mensen nog over de R1 zitten. Had op pagina 3 ofzo besloten om een R6 te nemen boven de R1. De reden dat ik tot deze keuze berperkt heb ik zoweiso dat ik sport motors mooier vind dan andere, no offense. Smaken verschillen he.

Verder voor de duidelijkheid deze keuze staat nog niet vast voor de mensen die dat wel denken. En ik zal over de R6 nog even in mijn 1e post vermelden aangezien sommige mensen alleen 1e en laatste post lezen.
 
Wat een gezeik zeg laat die man toch zo'n r6 nemen als hij dat toch wil

ik ben zelf 20 en ben ook begonnen met een r6 kan gewoon hoor ligt allemaal aan je eigen rijstijl

koop gewooon wat je leuk vind en laat andere lekker prate
 
Wat een gezeik zeg laat die man toch zo'n r6 nemen als hij dat toch wil

ik ben zelf 20 en ben ook begonnen met een r6 kan gewoon hoor ligt allemaal aan je eigen rijstijl

koop gewooon wat je leuk vind en laat andere lekker prate


Ik hoop dat praten je beter afgaat dan schrijven.
 
beide een r1 en een r6 zijn niet geschikt om een passagier op mee te nemen. Tuurlijk het kan. Maar dat houte plankje wat ze een duozit noemen, dat zal je passagier je niet in dank afnemen.

ga er vanuit dat je eerste motor wel een deukje of krasje zult hebben. hoeft geen ongeluk te zijn, kan ook gewoon dat je met het achteruit lopen van de motor het zwaartepunt wat te ver van je houd waardoor je hem niet meer houdt. en ik kan je vertellen, een schade op je eerste motor is kut. Mocht je iets kiezen, neem dan een tweede handse die wat schade mag oplopen. Is nog goedkoper met aanschaf ook ;).

kwa looks zijn er overigens ook nog veel andere motoren die in de buurt komen. Al de triumph daytona gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]

of wat dacht je van een honda cbr 600 f:
[afbeelding]

de eerste kun nog veel lol mee beleven, die heeft namelijk onderin wat koppel. De tweede wordt door sommige wel gezien als de ideale motor om mee te beginnen. Die laat het nog toe dat je wat foutjes maakt. Een r6 is wat dat betreft een beetje een serie moordenaar. Het kan je beste maatje worden, en je kunt er veel lol mee beleven. Maar het kan zo omslaan en dan hakt je je hoofd in.

ik rij overigens een naked (triumph speed four) Super motor, kon hem voor niet al te veel krijgen, maar ik merk zelf dat je bij je eerste motor een beetje begint aan te voelen wat je allemaal wil van een motor. Misschien ben ik de enige daarin, maar je kunt bij een proefrit niet echt weten of het precies de juiste motor is. Ik vond deze super om op te rijden (en vergis je niet, ik vind het nog steeds een super motor) maar je merkt wel de dingen die je mist of de dingen die je nog verwacht van een motor. En als je dat eenmaal weet, dan kun je bij de volgende aankoop een betere beslissing maken. Het is nu toch koffiedik kijken.

overigens, ga er maar van uit dat je nog een hoop spullen naast demotor moet aanschaffen. Niet alleen kleding, maar denk ook aan.

tanktas, sloten, panniers, beschermstukken voor de tank, double bubble ruitje, etc... etc...


Komt hij met een Daytona 675 ;) Dat is zeker 'leuk rijden' op het circuit !
Naar mijn bescheiden mening de beste SS'er in zijn klasse, met nadruk op SS'er, heb op maar weinig gereden wat zo spartaans op circuit gebruik is gemaakt. Er zijn maar 2 manieren waarmee ik er op de openbare weg mee zou kunnen rijden zonder pijntjes te krijgen. Vol aan het gas, of elk half uur 'rookpauze'.
 
Nog los van het hele gebeuren over vermogens. Heb je wel eens op een R1/R6 gereden? Als je op de zondagmiddag even een stukje rijd is er weinig aan de hand, maar over langere afstanden zul je wensen dat je een toermotor had hoor.
Wat ik zelf ook leuk vind is wanneer jij op bijvoorbeeld een naked rijd en je rijd met een racer je je winst moet halen op de bochten. Het is dus indirect ook bevordelijker voor je bochtentechniek.

Maar wat eerder gezegd is, ga gewoon eens lessen, maak je niet zo druk om wat voor motor je wil. Zodra je een paar lessen onder de riem hebt besef je wel dat een racer niet alles is. Al denk ik wel net zoals mensen hierboven dat wanneer je weet dat je een sterke motor hebt je er ook voorzichtiger mee zal omgaan. Waar je met een 25kw motor denkt dat er minder kan gebeuren denk ik dat je eerder ongelukken maakt dan iemand die zich terdege beseft dat ie op een krachtige motor zit waar hij voorzichtig mee moet zijn.
 
Komt hij met een Daytona 675 ;) Dat is zeker 'leuk rijden' op het circuit !
Naar mijn bescheiden mening de beste SS'er in zijn klasse, met nadruk op SS'er, heb op maar weinig gereden wat zo spartaans op circuit gebruik is gemaakt. Er zijn maar 2 manieren waarmee ik er op de openbare weg mee zou kunnen rijden zonder pijntjes te krijgen. Vol aan het gas, of elk half uur 'rookpauze'.

kwa looks wel hetzelfde, ik toon hem dat er andere merken zijn die er ook heel mooi uit zien.
 
Welkom!

Wat je gaat kopen mag je lekker zelf weten, maar persoonlijk zou ik op een "mindere" motor beginnen. Het lijkt me zo vervelend om al meteen je droommotor te hebben. Na 2 jaar ben je er misschien op uitgekeken en een echt betere motor kan je dan niet meer vinden (ja, het 2010 model misschien :P ).

En een oefenmotor in de prak rijden is een stuk minder erg dan meteen je dure r6 in de vangrail boren.

Maar zoals ik al zei, je bent een grote jongen, de keus is aan jou.
 
R6 kopen omdat je 'm mooi vind is prima, maarjah de kans dat je je eerste motor op de grond legt is aardig groot en dan kun je wel janken.
Verder is beginnen op een R6 bijvoorbeeld voor de meeste mensen niet ideaal. Deze fietsen rijden zo strak dat je er niet echt mee leert rijden, ze straffen je pas af als je op het randje rijdt. (En dan strafffen ze hard *D) Een fiets zoals de ER-5, CB 500, GS 500 etc. zijn fietsen die veel meer morren en geven dus veel meer gevoel over wat er in het vooronder gebeurt.
Het moraal van dit verhaal, van een slechte fiets leer je beter rijden. :]

Over het tijdstip van kopen, in het najaar zijn de fietsen vaak iets goedkoper. Bij het eerste mooie weer gaan de prijzen weer omhoog. Maar om de basis vaardigheden te leren op nat en/of koude achtergrond zou ik persoonlijk niet zo snel doen. O-)

p.s.
Ik ben begonnen met een SV650 en rijdt nu op een Moto Morini Corsaro 1200 Veloce. Het SV'tje is een super fiets, ziet er goed uit en rijdt als een duiveltje. *O*
 
Qua tijd om te lessen?
Lekker in de winter, heb ik ook gedaan en absoluut geen spijt van.
14 jan begonnen, 1 april pasje op zak, volg het Centrale lestopic op het moment maar eens, die wachtijden nu :Z :N
 
Laatst bewerkt:
Na vele post later zie ik dat mensen nog over de R1 zitten. Had op pagina 3 ofzo besloten om een R6 te nemen boven de R1. De reden dat ik tot deze keuze berperkt heb ik zoweiso dat ik sport motors mooier vind dan andere, no offense. Smaken verschillen he.

Verder voor de duidelijkheid deze keuze staat nog niet vast voor de mensen die dat wel denken. En ik zal over de R6 nog even in mijn 1e post vermelden aangezien sommige mensen alleen 1e en laatste post lezen.
Mi moet je niet op uiterlijk afgaan, tuurlijk is het belangrijk en als je voor de uiteindelijke keuze tussen 2 of 3 motoren staat kun je best het besluit op basis van uiterlijk nemen.
Maar uit die honderden modellen moet je niet op uiterlijk kiezen.

Motorrijden is een risicovolle bezigheid, het is dus belangrijk dat je je comfortabel en vertrouwt met de motor voelt. Voor sommigen is dit inderdaad een SS, maar probeer eerst eens even verschillende type motoren voordat je in een bepaalde hoek gaat zoeken. Wellicht past een ander type motorfiets qua karakter veel beter bij je. Dat is naar mijn mening het belangrijkst bij een motorfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan