Juiste volgorde van ontluchten dual system Honda Varadero 2008 ABS

pigmaat

Die hard MF'er
13 apr 2011
465
62
Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde van ontluchten van het remsysteem van een Honda Varadero 2008 ABS uitvoering.
Betreft een dual systeem?
 
Ik heb even het boek van een VFR800 VTEC erbij gepakt:

Voorrem:
-Vul het reservoir met vloeistof en pomp enkele keren om wat in de rempomp zelf te krijgen.
-Sluit een remontluchter aan op de linker klauw op de buitenste ontluchtnippel en volg de instructies van de remontluchter.
-herhaal dit voor de rechter klauw.

Servorem (rempomp op linkerklauw bedient via een drukregelaar een zuiger op de achterrem):
-Vloeistof komt van het achterste reservoir.
-Haal de linker voorremklauw los en positioneer hem zodat de rempomp vijftien graden (naar boven toe) op pompt.
-Sluit een remontluchter aan op de drukregelaar (ergens onder je zadel ofzo) en volg de instructies van de remontluchter.
-Sluit de remontluchter vervolgens op de achterste remklauw aan op de nippel aan de binnenkant (middelste zuiger) en volg de instructies van de remontluchter.


Voetrem naar remdrukverdeler achterrem:
-Vloeistof komt vanuit het achterste reservoir.
-Sluit de remontluchter aan op de remdrukverdeler t.b.v. de achterrem en volg de procedure van de remontluchter.

Remdrukverdeler naar achterrem:
- Vloeistof komt uit het achterste reservoir.
-Sluit de remontluchter aan op de buitenste nippel (buitenste 2 zuigers) en volg de instructies van de remontluchter

Voetrem naar remklauw linksvoor:
-Vloeistof komt vanuit het achterste reservoir
-Sluit de remontluchter aan op de middelste nippel (middelste zuiger) op de voorrem en volg de instructies van de remontluchter.

Ik heb geen idee waarom we niet veel meer vragen hebben m.b.t. D-CBS. :/ Succes!
 
Ik heb een paar maanden geleden de remvloeistof wel ververst, maar mijn systeem was nog gevuld, dat maakt het wat makkelijker.
Exacte details ben ik alweer vergeten, maar er was wel iets apart aan de manier van ontluchten, ik geloof dat op een gegeven moment beide nippels op 1 klauw van dezelfde rempomp vloeistof kregen.

Op TCN staat wel aardig wat info over Varadero's.
Remmen ontluchten Varadero Dual Combinated system werkwijze ???
Via TCN wordt je naar de onderstaande link geleid.
http://moto.lexp.net/wiki/Bleeding_...em_(DCBS))_on_Honda_CBR1100XX_Super_Blackbird
 
Terug
Bovenaan Onderaan