Juiste wijze ketting spannen Yamaha FZS600

Kammetje

MF veteraan
13 apr 2019
2.274
2.474
Beste Allen,

Ik lees veel tegenstrijdigheden over hoe de kettingspeling te meten.

- Op de bok? Maar ja dat staat het ding compleet uit de vering?
- Op de jiffy? Maar ja Dan kun je niet draaien naar het meest strakke punt in de ketting.
- wellicht met iemand op de motor?

Meten (tussen 3 en 4,5 cm) vind ik toch lastig. Op de bok kan ik de ketting net niet tegen de achterbrug drukken. Staat de ketting te los?

Andere vraag. Op de Fazer 600 zit geen borgpen in de wielmoer. Kortom "gewoon" deze los en weer vast draaien op moment?

Alvast bedankt voor de input.
 
Ketting staat volgens mij op zijn strakst als de achterbrug precies horizontaal staat
Ik weer niet of dat het geval is als je erop zit
volgens mij kan jij beter je "volgens mij"-tjes voor jezelf houden.

duw eens een driehoek plat waarbij enkel de langste zijde van lengte mag veranderen.
zet die diezelfde driehoek eens horizontaal, vertikaal of om-het-even-waal , doe hetzelfde en zoek de verschillen.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij kan jij beter je "volgens mij"-tjes voor jezelf houden.

duw eens een driehoek plat waarbij enkel de langste zijde van lengte mag veranderen.
zet die diezelfde driehoek eens horizontaal, vertikaal of om-het-even-waal , doe hetzelfde en zoek de verschillen.
Ik denk toch dat ik gelijk heb , jij gaat er vanuit dat het scharnier punt het zelfde is al het voor tandwiel
 
Pagina 6-28

Op de middenbok en dan 30-45mm.

Pagina 6-42

117Nm
 
Ik denk toch dat ik gelijk heb , jij gaat er vanuit dat het scharnier punt het zelfde is al het voor tandwiel

tuurlijk... in europa ben je vrij in je denken :')
ik kan een 3-hoek tekenen, jij ook ? probeer anders eens een relevante driehoek te tekenen waarbij het kleine tandwiel en het scharnierpunt op dezelfde hoek liggen ... 8)7

zeker posten hè ! _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan