Jullie blessures (crossers)

Welke cross/enduro/sm blessure is je het meest bijgebleven?

  • Hoofd

    Stemmen: 2 5,4%
  • Nek

    Stemmen: 0 0,0%
  • Schouder

    Stemmen: 5 13,5%
  • Rug

    Stemmen: 2 5,4%
  • Ribben

    Stemmen: 4 10,8%
  • Lies/heup

    Stemmen: 2 5,4%
  • Arm

    Stemmen: 3 8,1%
  • Pols

    Stemmen: 1 2,7%
  • Hand

    Stemmen: 1 2,7%
  • Been

    Stemmen: 0 0,0%
  • Knie

    Stemmen: 15 40,5%
  • Enkel

    Stemmen: 1 2,7%
  • Voet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Inwendig

    Stemmen: 1 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    37

Remy43

MF veteraan
25 feb 2005
3.959
0
Losheimergraben
Crossen is niet de minst gevaarlijke motorsport en de meeste van jullie hebben dan ook al wel 's iets opgelopen tijdens een middagje pruttelen..

vertel, wie heeft waar ooit noemenswaardige pijn gehad en hoe..?
en hoe gaat het nu met die al dan niet oude blessure..?

ben wel benieuwd aangezien ikzelf een grote brokkenpiloot ben en vaak in de lappenmand zit -O-
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zijn het als meeste blauwe plekken en zere kont..
Verder wel eens dagje mank gelopen, of de trap niet opgekomen na de RBKO van de spierpijn... :P

Mijn ergste was deze, nee, niet cross!

7.JPG


8.JPG


9.jpg


10.JPG


11.jpg


Hier heel veel pijn van gehad, 3 weken lang ofzo...
Vól op staartbotje geland, en na de val geen gevoel in de benen.. Was best eng...
Maar kon nog opstaan, dus.. ;)

En in de pits, pijn verbijten!!

full

En dan ná die 3 weken weer het zand in, en dan tegelijk met een ander op harde baan een bult op gaan, met de sturen in elkaar geraken, en volgas achterover van de bult af, en ja, weer op de kont landen op een harde baan! _O- :N |(
 
Laatst bewerkt:
1 van de 1e keren dat ik reed ben ik er ook afgegaan op een bult op pottendijk. Lag naast de bult naar lucht te happen, en heb toen mijn borstbeen gekneust. Daar heb ik lang last van gehouden kan het nu soms nog wel vernemen terwijl het al bijna 2 jaar geleden is.
De beide wuppies weten dit ook vast nog die hebben me achter de bult weg gevist haha.
 
Niet met crossen maar met off roaden:
-ribben gekneusd (geen harnas aan)
-enkel verdraaid (geen laarzen aan)
-schenen opengehaald aan de steppies (geen laarzen aan)
-nat pak
-onderkoeld ('s winters rijden met zomerjas en T-shirt eronder)

Alles was te voorkomen geweest als ik niet zo eigenwijs was. Trek je bescherming aan, ook voor een kort ritje.
 
1 van de eerste keren in zutphen(industrie terrein) voorover af gegaan, ong. 1,5 meter door de lucht gevlogen. flinke hoofdpijn en een paar lichte kneuzingen aan over gehouden.

in arnhem een paar ribben gekneust.

in hummelo een paar vingers gekneust.

en veel schaafwonden enz.
nog niks gebroken, hoop ik ook zo te houden.
 
1e x rijden hummelo.... 2 ribben gebroken en 2 gekneusd... lekker begin :X

8e x rijden wederom voorover eraf alleen toen kwam de motor mij nog na... gevolg was een arm in het nog draaiende achterwiel. Ik heb toen achteraf nog mazzel gehad, ik had alles van mijn elleboog tot vingertoppen gekneusd en was hier en daar wat vel kwijt vd arm :X

Dat was wel het moment dat ik besloten heb dat ik beter op een lichtere motor kon beginnen..... en die heb ik nu!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Liesgescheurd met een inwendige bloeding.
Gas bleeg hangen en hup...daar ging ik.. Dat eindigde met ziekenhuisbezoek, een vervelend litteken en de reden dat ik moeite heb om een motor vaak aan te trappen.

2 Ribben gekneusd. Stuur net onder de bodyprotector gekregen.. Tja...zet dat ding dan ook vast!!
Pff...eitje...behalve als je lacht!

Paar middenvoetsbeentjes gebroken, omdat ik een paaltje raakte.
Paaltje staat er nog..


Schouderblad gebroken en AC-gewricht gescheurd en ontwricht.
 
Niet met crossen maar met off roaden:
-ribben gekneusd (geen harnas aan)
-enkel verdraaid (geen laarzen aan)
-schenen opengehaald aan de steppies (geen laarzen aan)
-nat pak
-onderkoeld ('s winters rijden met zomerjas en T-shirt eronder)

Alles was te voorkomen geweest als ik niet zo eigenwijs was. Trek je bescherming aan, ook voor een kort ritje.

@ niels: ben blij dat ik dat nog niet gehad heb
@ mario: au!!

idd, doe je geen 2e keer.. die onzin :(

ik ben een keer met een fles sterke drank op gaan crossen (yamaha yz426f) en die heb ik tegen een boom geparkeerd incl. mezelf.
gekneusd borstbeen en motor plat haha
dom dom, ik fiets aleen nog maar met een sapje op
 
Laatst bewerkt:
idd, doe je geen 2e keer.. die onzin :(

ik ben een keer met een fles sterke drank op gaan crossen (yamaha yz426f) en die heb ik tegen een boom geparkeerd incl. mezelf.
gekneusd borstbeen en motor plat haha
dom dom, ik fiets aleen nog maar met een sapje op

Dat is kut he O-)
 
- spieren in rug verrekt, spit dus.. meerdere malen
- rechter enkel op 2 plaatsen gebroken en enkelbanden afgescheurd (tafel heerde, landde met mn voet naast het stepje, wedstrijd uitgereden en daardoor toen clubkampioen haha)
- linkerknie verdraaid
- borstbeen gekneusd (botsing met boom in dronken toestand)
- ribben gebroken (weet niet hoe, kwam er zondags achter)
- knieen versleten, links 0,5cm speling haha
- rechter schouder uit de kom (val koninginnecross)
daardoor linkerbovenarm gevoelloos, waarschijnlijk iets niet goed in de nek?
- afgelopen zondag schouder weer uit de kom waarschijnlijk en stuk van het bot afgebroken, misschien opereren

rug blijft mijn zwakke plek, vaak problemen mee evenals m'n nek.
knieen wordt em ook niet meer, loop als een pinguin
schouder blijft het grote vraagteken......
 
gevolg was een arm in het nog draaiende achterwiel. Ik heb toen achteraf nog mazzel gehad, ik had alles van mijn elleboog tot vingertoppen gekneusd en was hier en daar wat vel kwijt vd arm :X

heb ik ook gehad! haha
lache.. ik zat toen achter een jongen aan die toen onk's reed.. ik denk wat jij, op mijn circuit :P
boem daar lag ik half tegen een boom _O-
 
haha ik heb het zelfde gehad zoals ik hier boven al zei haha. Zo verrot he helemaal als je moest lachen of hoesten ofso haha. Kun ji het nu ook af en toe nog vernemen dan ik wel als ik moet niezen ofso terwijl t al bijna 2 jaar geleden is.
 
oww dan heb ik nog even te gaan haha. Heb er verder ook geen last meer van gelukkig kan t soms nog heel even vernemen bijvoorbeeld met niezen ofso.
 
ik cross na ong 2 jaar en heb eig nog niets ergs gehad.
met crosse paar schaafwonden en 1 keer diep gat in mijn knie (ik was met mijn knie op mijn stuur gevallen)
en met onderhouden :P olie aflaten met warme motor en dan met je bloten armen tegen de uitlaat komen nja dan heb je natuurlijk wel een klein brandplekje:- *D
maarja
heb voor de rest nog geluk als ik dit zo lees :P
grtjs tim
 
Lang geleden linker knieschijf gebroken door tegen een boompje te kletteren.
Krijg je als je als jong knaapje zonder veel ervaring op een Maico 500 denkt te kunnen rijden :P


Iets recenter rechter knie, de bovenbeen spier die over de knie loopt en het mogelijk maakt dat je je been strekt gescheurd.
Met noppen op een regenachtige dag op asfalt in een bocht schijnbaar grip verwachten |( .... en op eoa domme manier vol op de knieschijf terecht te komen die netjes in de valbeweging meeging en de spier aan flarden trok. Door een verkeerde diagnose in het ziekenhuis (kneuzing, gaat vanzelf over....) een half jaar mee zoet geweest voordat ik weer normaal kon lopen.
 
haha ja zo kun je 't ook bekijken ;)

ja die lijst van mij getuigt van m'n niet aanwezige talent lol |(
en er gewoon op blijven kruipen ! ;)
 
Op mijn 12e uit kabelbaan geflikkert : scheur in nekwervel ,gips harnas 3 maanden
met 70 km/u met een trailmotor achterover : helemaal naar de klote
met windsurfen na een sprong in de branding : ribben gebroken en klaplong
Waterskieen : ribben zwaar gekneusd , 4weken niet kunnen liggen of zitten
met de fiets uit het cafe: schouder zwaar gekneus


met crossen : niets ernstig :?

ik zal wel niet hard genoeg gaan ;(
 
- spieren in rug verrekt, spit dus.. meerdere malen
- rechter enkel op 2 plaatsen gebroken en enkelbanden afgescheurd (tafel heerde, landde met mn voet naast het stepje, wedstrijd uitgereden en daardoor toen clubkampioen haha)
- linkerknie verdraaid
- borstbeen gekneusd (botsing met boom in dronken toestand)
- ribben gebroken (weet niet hoe, kwam er zondags achter)
- knieen versleten, links 0,5cm speling haha
- rechter schouder uit de kom (val koninginnecross)
daardoor linkerbovenarm gevoelloos, waarschijnlijk iets niet goed in de nek?
- afgelopen zondag schouder weer uit de kom waarschijnlijk en stuk van het bot afgebroken, misschien opereren

rug blijft mijn zwakke plek, vaak problemen mee evenals m'n nek.
knieen wordt em ook niet meer, loop als een pinguin
schouder blijft het grote vraagteken......

Ach, zolang die grote bek nog naar behoren functioneert.. _O-

Maar...je spant wel de kroon tot nu toe.

@ Baksteen:

Hebben we allemaal als klein jongetje niet eens op een te grote motor willen rijden? O-)
 
die grote bek blijft 't doen tot mn kaak breekt :9

linkervoet gebroken met een vreemd danspasje
ribben gekneusd tijdens m'n werk
linker schouder uit de kom tijdens werk met 't tillen van een deur, fout van collega
spier nek ingescheurd door toedoen baas...
middelvinger gebroken tijdens bandje omleggen in de garage haha (zelf gespalkt en gezet, wou wederom geen gips)

gods mooi .... we spannen samen de kroon tot nog toe mario :p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan