jullie mening over een wheelybar maken

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
ik ben bezig een yamaha TT600 op te knappen. het lijkt me leuk om een wheelybar te monteren om zo een beetje beter te kunnen wheelyen.

nu is het subframe van een TT600 naar mijn inzien te slap om er een wheelybar op te monteren, tevens zal hij dan veel te ver uitsteken (halve meter ofzo) omdat de achterkant van de motor zo hoog is.

ik ben van plan om er nu eentje op mijn achterbrug te maken.

nu is mijn vraag: zal dit mogelijk zijn? aangezien je achterbrug natuurlijk beweegt.?

graag hoor ik jullie mening..
 
oke, dat van dat lassen was ik al van plan ja. ik ga maar even kijken of ik mn achterspatbord niet in zn geheel een stik naar voren kan zetten. ik denk dat dat met een beetje zaag en weetwerk wel te doen is. dan blijft de achterkant tenminste netjes.

bedankt voor de tips! ik hou je/jullie op de hoogte.
 
leuk *O* ik heb van het weekend precies hetzelfde gedaan.
Op m'n afgetrapte rm125 kon ik eigenlijk slecht een belanspunt vinden omdat het vermogen bij zo'n ding zo kort aanwezig is (bekend verschijnsel bij een 2-takt maar bij mij is het extreem vanwege z'n leeftijd en wat die meegemaakt heeft O-) O-) :X )

mensen met ervaring verklaren me misschien voor gek maar ik dacht ga ook ff zo'n weelybar maken. aangezien het niet lang mocht duren (uurtje ofzo) heb ik een dikwandige pijp 22 gebogen van de ene kant van de achterbrug achter het wiel langs naar de andere kant.
aan deze pijp heb ik twee stukken hoekijzer gelast waarmee ik de pijp om de achterbrug heb geklemd. Om alles op z'n plaats te houden heb ik 2 profi slangklemmen gebruikt.

full


de uitslag was verrassend, het ging best goed. maatje van me reed achter me om te kijken wanneer ik de pijp raakte. ik moet zeggen dat het na een tijdje steeds beter ging om wat langere weely's te maken.
ik gebruik de weelybar eigenlijk om een beetje uit te vinden hoe ver je kan gaan en om een beetje vertrouwen te krijgen in het weely's maken.
ik ben verschillende keren tegengehouden door de pijp, dus voor mij was het effectief omdat ik er anders achter gelegen zou hebben
wanneer ik er wat meer vertrouwen in krijg buig ik de pijp misschien nog wel een keer verder om wat steiler achterover te kunnen :X
suc6
 
leuk *O* ik heb van het weekend precies hetzelfde gedaan.
Op m'n afgetrapte rm125 kon ik eigenlijk slecht een belanspunt vinden omdat het vermogen bij zo'n ding zo kort aanwezig is (bekend verschijnsel bij een 2-takt maar bij mij is het extreem vanwege z'n leeftijd en wat die meegemaakt heeft O-) O-) :X )

mensen met ervaring verklaren me misschien voor gek maar ik dacht ga ook ff zo'n weelybar maken. aangezien het niet lang mocht duren (uurtje ofzo) heb ik een dikwandige pijp 22 gebogen van de ene kant van de achterbrug achter het wiel langs naar de andere kant.
aan deze pijp heb ik twee stukken hoekijzer gelast waarmee ik de pijp om de achterbrug heb geklemd. Om alles op z'n plaats te houden heb ik 2 profi slangklemmen gebruikt.

(Afbeelding)

de uitslag was verrassend, het ging best goed. maatje van me reed achter me om te kijken wanneer ik de pijp raakte. ik moet zeggen dat het na een tijdje steeds beter ging om wat langere weely's te maken.
ik gebruik de weelybar eigenlijk om een beetje uit te vinden hoe ver je kan gaan en om een beetje vertrouwen te krijgen in het weely's maken.
ik ben verschillende keren tegengehouden door de pijp, dus voor mij was het effectief omdat ik er anders achter gelegen zou hebben
wanneer ik er wat meer vertrouwen in krijg buig ik de pijp misschien nog wel een keer verder om wat steiler achterover te kunnen :X
suc6

oke, wel geinig dat iemand het zelfde idee had :+

maar als ik het zo lees maak ik eruit op dat je hem puur als stop gebruikt om niet achterover te slaan..? echt met de bar lang over de grond schrapen heb je nog niet geprobeerd?

heb je het geprobeerd op de straat of op het zand?
 
ben ff bezig geweest op de straat, gewoon op het gas, ff los en dan vol gas.
aangezien ik nog onervaren ben heb ik pas een paar keer de weelybar aangetikt.
die voelde voor mij al aardig spannend aan :X goed, na een paar zaterdagen oefenen zal dit wel over gaan en dan zal ik ook gaan proberen om lange weelys te maken en zo ook de weelybar lang over de straat te laten schuren....
 
het blijkt te kunnen? dat zie je denk ik (!) verkeerd. ik ben heel benieuwd naar de hoek van de wheely nu. misschien gaat het nu nog goed, maar zodra je wat hoger komt en je choppy met de gashand wordt gaat het gegarandeerd fout.
 
en mijn verbetering/aanpassing ;) :9 geloof mij, het frame breekt nog eerder dan dat dat spul buigt.

ps. je vader heeft een velocette zag ik en woont in schagen. dan kent hij vast wel mijn vader. dhr alberda uit st. pancras. bezit ook zo'n type en heel wat andere engelse troep.
 
Laatst bewerkt:
He beste luitjes,

Heb een vraagje, misschien een beetje off-topic maarja wil het toch echt graag weten.
Ben op zoek naar valbeugels voor m'n gsxr750 uit '90 zodat niet al mijn kappen naar de donder zijn als ik probeer een wheelie te maken en gigantisch op m'n bek ga.
Misschien is het een optie om zelf iets aan elkaar te lassen? Wat denken jullie??
Of weet iemand een plek waar ik ze kan kopen?
Heb ook wel een sgehoord over valdoppen(rubber doppen die buiten je kappen uitsteken)Is dat anders een optie??
Ben benieuw naar jullie reactie.

Groeten tom
 
He beste luitjes,

Heb een vraagje, misschien een beetje off-topic maarja wil het toch echt graag weten.
Ben op zoek naar valbeugels voor m'n gsxr750 uit '90 zodat niet al mijn kappen naar de donder zijn als ik probeer een wheelie te maken en gigantisch op m'n bek ga.
Misschien is het een optie om zelf iets aan elkaar te lassen? Wat denken jullie??
Of weet iemand een plek waar ik ze kan kopen?
Heb ook wel een sgehoord over valdoppen(rubber doppen die buiten je kappen uitsteken)Is dat anders een optie??
Ben benieuw naar jullie reactie.

Groeten tom
kooi lassen kan, maar gaat jou niet echt helpen denk ik. als je valt met de snelheden die jij gaat maken tijdens het wheelieën schrijf je je motor gewoon af. een valkooi kan zelfs averechts werken en je frame beschadigen. een valkooi heeft nut bij slow wheelies, met minder harde klappen..
 
of geen zin meer?
ik heb wat gemaakt op mn werk, maar het bleek toch niet ideaal te zijn. kheb ook de normale optie geprobeerd, maar dat wordt echt te gek, het zal betekenen dat de wheelybar dan een halve meter achter mn spatbord zal uitsteken omdat de achterkant van een offroad hager is dan een racer. jammergenoeg gaat dit dus niet lukken '(

kben toch eigenwijs geweest en heb het begin idee gemaakt, gewoon om te proberen. voordeel van een offroad is weer dat ik hem in het gras kan uitproberen dus minder hard kan vallen. hij is bijna klaar en kzal een foto maken als ie erop zit. en of het goed gaat... kwestie van afwachten ;)
 
ik heb wat gemaakt op mn werk, maar het bleek toch niet ideaal te zijn. kheb ook de normale optie geprobeerd, maar dat wordt echt te gek, het zal betekenen dat de wheelybar dan een halve meter achter mn spatbord zal uitsteken omdat de achterkant van een offroad hager is dan een racer. jammergenoeg gaat dit dus niet lukken '(
onzin, echt waar.. hij moet echt geen halve meter uitsteken.. _O- so what dat de achterekant hoger is?? als de achterkant nou veel KORTER zou zijn ok.. maar dan nog.. 12 o clock!!


doe eens een fotootjevan de zijkant van je bike dan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan