jullie mening over een wheelybar maken

chrisscross

MF veteraan
28 okt 2003
21.394
6
Noord-Holland
ik ben bezig een yamaha TT600 op te knappen. het lijkt me leuk om een wheelybar te monteren om zo een beetje beter te kunnen wheelyen.

nu is het subframe van een TT600 naar mijn inzien te slap om er een wheelybar op te monteren, tevens zal hij dan veel te ver uitsteken (halve meter ofzo) omdat de achterkant van de motor zo hoog is.

ik ben van plan om er nu eentje op mijn achterbrug te maken.

nu is mijn vraag: zal dit mogelijk zijn? aangezien je achterbrug natuurlijk beweegt.?

graag hoor ik jullie mening..
 
Neem aan dat het wel makkelijker leert als
ie minder zenuwachtig is toch :?
Althans...ik doe het liever met een 125 dan met een 500..


een 125 is JUIST zunuwachtig. ik heb een crf250 maar een goede lange wheely maken met dat lichte ding is veel lastiger dan met de TT600. die heeft veel meer vermogen en kun je langer op power wheelyen. daar komt bij dat bij mn crf je dode punt wel kleiner lijkt..
 
Ik had een oud gebakkie en daar ging het prima op ( RM125)...maar het
vermogen zakte wel in elkaar na verloop van tijd.
Ik had daarvoor een RM80 kleine wielen (luchtgekoeld en korte wielbasis)
en die was hypernerveus...maar die zakte ook nie weg.
Op mijn wegmotor lukte het eerst wel...maar op een gegeven moment
werd ik bang toen het bijna een keer mis ging met neerzetten
en toen durfde ik het daar nie meer mee :N

Maatje van me was laatst bezig met zijn Maico 490 en dat zag
er onwijs nerveus uit. (bij het linke af)

Ben weer lekker bezig....probeer iemand anders te quoten in mijn vorige bericht
en vervolgens quote ik mezelf |(
 
Laatst bewerkt:
heb zo een stuntfilpje op dvd en die mannen doen t gewoon met hun spatbord achteraan en die zitten zelfs bijna met hun helm op de grond te schuren vanachter en zoals hier gezegd gewoon op motor rem terug naar voren gaan of een hele korte aan frame maken,belasting buah t is een frame gemaakt om schokken te ontvangen dus... :Y
 
Ik heb wel zoiets gezien op radiografische autos maar dan zou je de rode lijn langer moeten maken en met wieltjes aan de achterkant en veel steviger en breed. Dan houd die de motor tegen als hij achterover wil. Het wiel moet dan achter het zwaartepunt zitten.
zoiets zou heel misschien kunnen werken.
06a2855c3559a1ede0621fddd5a5a356

kan je dan niet beter een steunwieltjes/zijwieltjes construtie er van maken. kan je niet omvallen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan