Jullie mening svp.... Als opstapmotor

Ja of nee....

  • Doen

    Stemmen: 12 31,6%
  • Ligt aan zaken als remblokjes,tandwielen e.d.

    Stemmen: 20 52,6%
  • Niet doen

    Stemmen: 6 15,8%

  • Totaal aantal stemmers
    38

Wouter1234

MF veteraan
6 jun 2004
1.290
3
Hoorn
full


Merk: Yamaha
Type(nummer): Diversion 600 XJ
Soort: Toermotor
Kleur: rood
Cylinderinhoud: 501 - 600cc
Aantal cylinders: 4-cilinder
Bouwjaar: 1992
Opties: Handvatverwarming, Valbeugels
Yamaha diversion 600, kleur rood,voorzien van valbeugels,lichte schade aan tank en kuipje, voorband moet vervangen worden, vandaar de lage prijs.

Vraagprijs is 1000

Ja nog steeds opzoek. Die verhuurmotor durfde ik op jullie aanraden niet aan :)
 
Hoeveel kilometers?
staat van ketting / tandwielen / remblokjes?
 
Heb zelf een Div uit '95, bevalt nog steeds. Is geen snelheidsmonster, maar da's ook niet waar je op zit te wachten denk ik. Hoeveel km heeftie gereden?

Even ter indicatie: heb laatst €95 betaalt voor een nieuwe voorband (BT45), inclusief montage.

en handvatverwarming... :X ;)
 
600 diversion is een prima motor. kan niet oordeelen hoe de staat van deze is, maar doorgaans zeer robuste motor blok, een voudige techniek (gaat niet veel kapot).
enigste nadeel door mij bekend : wegligging bij natte weer. Niet zeer verontrustend maar altijd een beetje oppassen..

suc6
 
voorband is de kosten niet, denk dat ie "veel" km's heeft gelopen.
Hoeft niet slecht te zijn bij goed onderhoud.

Ik ben ook begonnen met een XJ600s... (na een misstap csr305)
Prima motor.
 
600 diversion is een prima motor. kan niet oordeelen hoe de staat van deze is, maar doorgaans zeer robuste motor blok, een voudige techniek (gaat niet veel kapot).
enigste nadeel door mij bekend : wegligging bij natte weer. Niet zeer verontrustend maar altijd een beetje oppassen..

Andere bandjes onder leggen. Leuk ding voor 1000 euro, gewoon doen.. prima opstapmotor.
 
Eerlijk gezegd vind ik 1000 euro een beetje weinig voor een Diversion uit 92.
Weet je zeker dat er verder niks mis is ?
Schadefiets misschien ?

En inderdaad effe naar de ketting, tandwielen, remmen ed kijken.

Als alles in orde is, is het een hele mooie beginnersfiets voor dat geld.
 
voorband is de kosten niet, denk dat ie "veel" km's heeft gelopen.
Hoeft niet slecht te zijn bij goed onderhoud.

Ik ben ook begonnen met een XJ600s... (na een misstap csr305)
Prima motor.
Wat is "veel"? Die van mij heeft nu zo'n 59.000 km op de teller, ongeveer 6.000km per jaar dus.
 
Wat is "veel"? Die van mij heeft nu zo'n 59.000 km op de teller, ongeveer 6.000km per jaar dus.

Denk dat jij ook weet dat 60000 veel is voor een motor daar de meeste motorrijders, mooi-weer-ridders zijn. ;)

Maar bij goed onderhoud is die km-stand niks natuurlijk.

Ik kocht mijn 748 uit 2001 met 6500km op de teller, waar ben je dan mee bezig?
(niet met motorrijden) :P
 
De volgende vragen maar even verstuurd aan de verkoper :


Wat is de km stand ?
Wat is het gebruik geweest van de motor ? (doeleinde)
Wat is de staat van de tandwielen e.d. ?
Is de onderhoudshistorie aanwezig ?
Voor de rest nog noemenswaardige dingen ?

Ben benieuwd, wil graag rijden :)
 
Voor een begin motor een prima motor...heb erop gelest...

Is het niet toevallig een oude lesmotor?
 
'k wil net zeggen: daar heb ik op gelest (niet die precies, maar wel een Div)
wat mij dus aanzet om te zeggen dat het als "opstapmotor" goed te doen moet zijn
 
Ben zelf met een zundapp begonnen. Brommertje opgevoerd totdat het een motor was. Wel illegaal maar ding reed als de brandweer. Op de snelweg zeker 110! Geen auto was veilig als Jan Pot eraan kwam gescheurd!! :]
 
Tja ik ken alleen m'n eigen fiets, een NTV. Daar ben ik dit jaar opgestapt tot mijn grote vreugde. De NTV lijkt wel op een diversion 600. Voordeel vindt ik cardan aandrijving (dat scheelt veel onderhoud) en een V blok is erg lekker rijden. Ik ken je budget niet maar ik ben zelf wel huiverig voor een motor met schade.

Kijk eens op ons topic Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic

Anyways succes met je keuze en veel veilige km's.


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Met een Div is op zich niks mis. Prima geschikt voor rustig toerwerk etc.

Hoe het met déze zit moet je natuurlijk zelf zien uit te vinden. Neem iemand mee die er kijk op heeft en ga vooral proefrijden. Sluit vooral de kans uit dat er meer aan de hand is, zoals een krom frame oid. Denk er ook aan dat nieuwe ketting/tandwielen en nieuwe banden al meteen een aardige kostenpost kunnen vormen.....

Overigens: Ik rijd gemiddeld zo'n 10.000 km per jaar en er zullen genoeg motorrijders hetzelfde of nog heel wat meer rijden. Zo'n gekke kilometerstand is dat dus niet, 60000, als je rekent dat die Div al 12 jaar oud is. De modernere motoren halen makkelijk de ton en vaak nog heel wat meer.
 
[amateurpsycholoog modus]

Aan de foto te zien zou ik zeggen dat het een lesmotor is van een kleine rijschool met daarnaast een < 25kW motor (Honda CB250 misschien?) in bijpassende kleur. De valbeugels versterken het vermoeden dat het hier een lesmotor betreft.

Ik vind € 1000 verdacht goedkoop voor een 12 jaar oude div.

[/amateurpsycholoog modus]
 
Zelfs al zijn de voorband, remblokken en kettingset ook aan vervanging toe, dan nog is het niet duur. En stel nu dat je in een extreem geval 1000 euro aan reparaties moet verrichten. Dan nog is het niet duur.

Een beetje schade haalt heel veel van de prijs af. 't zou best eens een leuke motor kunnen zijn.
 
zeker weten een lesfiets ,kijk de lesspiegels zitten er nog op !
Nou die zal wel lekker ingereden zijn... :X
Z`on fiets is meer voor een sleutelaar ,als je zelf je ketting nog niet eens kan vervangen zou ik er niet aan beginnen.
 
zeker weten een lesfiets ,kijk de lesspiegels zitten er nog op !
Nou die zal wel lekker ingereden zijn... :X
Z`on fiets is meer voor een sleutelaar ,als je zelf je ketting nog niet eens kan vervangen zou ik er niet aan beginnen.
:? Lesspiegels? Dat zijn de standaardspiegels hoor..

Ik heb er zelf nog 1 in de verkoop.. ook een 92'er met 19000 mijl op de klok. Die doe ik never nooit niet voor 1000 euro weg. Bij de eerste de beste dealer krijg je er al anderhalf keer zoveel voor, en dan hoef je niet eens te onderhandelen. Ik vind hem ook goedkoop, dus misschien een kijkje laten nemen door die gast van Promotor kan geen kwaad (die deden toch die checkup??)
 
:? Lesspiegels? Dat zijn de standaardspiegels hoor..

Ik heb er zelf nog 1 in de verkoop.. ook een 92'er met 19000 mijl op de klok. Die doe ik never nooit niet voor 1000 euro weg. Bij de eerste de beste dealer krijg je er al anderhalf keer zoveel voor, en dan hoef je niet eens te onderhandelen. Ik vind hem ook goedkoop, dus misschien een kijkje laten nemen door die gast van Promotor kan geen kwaad (die deden toch die checkup??)

Promotor ? Even wat gemist. Vertel... Vertel...

Heb trouwens nog geen reactie op die mail. Blijf wachten :)
 
promotor is geloof ik een organisatie/persoon die met je mee gaat en ALLES nakijkt dat na te kijken is, dus technische staat, papieren, etc... erg handig als je zelf niet zon kijk er op hebt, of gewoon niet door passies gedreven wilt zijn waardoor je sneller iets koopt dan je zou moeten (och dat kleine roestplekje kan vast geen kwaad... ;) )

theo
 
promotor is geloof ik een organisatie/persoon die met je mee gaat en ALLES nakijkt dat na te kijken is, dus technische staat, papieren, etc... erg handig als je zelf niet zon kijk er op hebt, of gewoon niet door passies gedreven wilt zijn waardoor je sneller iets koopt dan je zou moeten (och dat kleine roestplekje kan vast geen kwaad... ;) )

theo

Zo oud ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan