Jullie Olieverbruik = ?????

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Ben nieuwsgierig naar het gemiddelde olieverbruik bij jullie motoren.
Heb zelf een nieuwe R1100 S en het verbruik ben ik nog niet helemaal klaar mee. Na de 1000 beurt ben ik nu 2000 km verder en het peilglas geeft het absolute minimum aan (onderste streepje). Volgens boekje is het verschil onderste streepje en bovenste streepje (ook wel bekend als minimum en maximum) 0,5 ltr. Zou dus inhouden 1 liter op 4000 km :( Ga dit dus ff opnemen met de dealer...
Maar goed wat is jullie verbruik nu ongeveer ? Oh ja rijstijl ga ik uit van sportief })


C.U.


:j
 
Verbruik is niks, gewoon om de 6000 km verversen...hoeft nooit wat bij.

Bij BMW is het normaal dat hij nogal wat olie verbruikt de 1e 10000 km geloof ik, heb dit vaker gelezen, ivm harde cilderwandlaag, die langere tijd nodig heeft om in te slijten ed.

ps mijne is een Jap natuurlijk.

CU :j
 
Laatst bewerkt:
Verbruik is niks, gewoon om de 6000 km verversen...hoeft nooit wat bij.

Bij BMW is het normaal dat hij nogal wat olie verbruikt de 1e 10000 km geloof ik, heb dit vaker gelezen, ivm harde cilderwandlaag, die langere tijd nodig heeft om in te slijten ed.

ps mijne is een Jap natuurlijk.

CU :j

stupid.gif

 
BMW's gebruiken ook wat olie a.g.v. blokconstructie; een Boxer gebruikt bijna altijd wat olie. Mijn GSX-R verbruikt nihil; geen olie bijvullen tussen de oliebeurten door, ondanks circuitgebruik! Met mijn vorige Thundercat idem, met mijn woon-werk fiets, XJ 600 van 1991, iets anders, die gebruikt misschien 50 a 100cc op 6000km.

Grtzz HagaSan.
 
Yep begrijp van jullie, en een andere S rijder dat ik inderdaad zo'n 10.000 km geduld moet hebben voor ik kan zeggen wat mijn olieverbruik precies is. THANKS voor de tip, nu voelt het iets beter ! Vond 1 liter op 4000 km toch wel ff te gek.
Boxer maatje vertelde mij dat hij BMW nederland gaat bellen met de vraag of het klopt dat je 5W-40 olie in de S kan gooien (aparte versnellingsbak olie) zonder dat dit problemen geeft. Al bij dealers nagevraagd, een zegt van wel ander van niet :? Weten jullie hier ook meer over ? Als dit nl kan hebben we voor de komende jaren genoeg olie (maatje heeft een vat van 60 liter staan met top 5W-40 olie :) )

C.U.


:j
 
Ben nieuwsgierig naar het gemiddelde olieverbruik bij jullie motoren.
Heb zelf een nieuwe R1100 S en het verbruik ben ik nog niet helemaal klaar mee. Na de 1000 beurt ben ik nu 2000 km verder en het peilglas geeft het absolute minimum aan (onderste streepje). Volgens boekje is het verschil onderste streepje en bovenste streepje (ook wel bekend als minimum en maximum) 0,5 ltr. Zou dus inhouden 1 liter op 4000 km :( Ga dit dus ff opnemen met de dealer...
Maar goed wat is jullie verbruik nu ongeveer ? Oh ja rijstijl ga ik uit van sportief })


C.U.


:j

heb je wel gelezen/gevraagt hoe je motor moet staan om op de juiste manier de oliepeil tecontroleren. als ie op de middenbok staat staat ie niet horizontaal/rechtop.

up yours
 
Laatst bewerkt:
Het is idd waar dat motoren als BMW de eerste 10K km vrij veel olie kunnen gebruiken. Kunnen, hoeft niet. Mijn vorige motor (K1100LT) verbruikte de eerste 3K km ongeveer 1 liter. Het verbruik begon daarna te dalen. Na de 12K km grens was het verbruik gedaald tot nagenoeg niets!

Wat betreft de auto-olie. Een BMW heeft een droge enkele plaat koppeling en ondervindt op dat gebied geen hinder van de additieven in auto-olie. Het zou overigens wel op andere plaatsen in het motorblok negatieve effecten KUNNEN hebben. Waarom zou je beknibbelen op een paar tientjes per jaar als je duizenden eurootjes uitgeeft voor een mooie fiets. Gebruik gewoon olie voor motorfietsen die voldoet aan de specificaties die door de fabrikant zijn voorgeschreven.

[edit]typo's[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 26 mei 2002 22:23 schreef lexe het volgende:heb je wel gelezen/gevraagt hoe je motor moet staan om op de juiste manier de oliepeil tecontroleren. als ie op de middenbok staat staat ie niet horizontaal/rechtop.

up yours

Ik weet niet wat jij voor middenbok heb, maar bij mij staat ie wel rechtop en horizontaal op de middenbok :?
 
Ben nieuwsgierig naar het gemiddelde olieverbruik bij jullie motoren.
Heb zelf een nieuwe R1100 S en het verbruik ben ik nog niet helemaal klaar mee. Na de 1000 beurt ben ik nu 2000 km verder en het peilglas geeft het absolute minimum aan (onderste streepje). Volgens boekje is het verschil onderste streepje en bovenste streepje (ook wel bekend als minimum en maximum) 0,5 ltr. Zou dus inhouden 1 liter op 4000 km :( Ga dit dus ff opnemen met de dealer...
Maar goed wat is jullie verbruik nu ongeveer ? Oh ja rijstijl ga ik uit van sportief })


C.U.


:j
wat zeur jij nou
mijn pijlglas is van streep tot streep 1 liter
en elke 4000 km is het 1 liter erbij
mn motor is nieuw gekocht, goed ingereden en gebruikt olie in de hoge toeren
niet zo verwonderlijk trouwens met zoveel geweld
mn Chevy doet dat niet want daar staat de krukas bijna stil.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan