Jumpstart met condensator

Ik heb een jumpstarter die niet weigert en anders heb ik ook nog hele zware startkabels
Dus het enigste wat mij kan overkomen is dat er geen auto,s meer zijn ,maar dan heb ik nog de optie van een accu lader,bovendien heb ik ook nog een reseve accu
 
Waarom hebben we het over auto's starten op motor-forum/algemene motorpraat?
Gelukkig heb ik nog motoren met een oude vertrouwde kickstarter, waar zijn ze toch gebleven die kickstarters??
Ik heb nog drie motoren met een kickstarter, echt handig.
Eén van die motoren heeft zelfs geen accu dus die kan ook niet leeg raken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is vaak gedoemd te mislukken.
Ik spreek voor mezelf, hoewel ik doordat ik vrij lang ben en aan krachtsport doe, en ook nog veel ervaring heb met het aanduwen van een lichte terreinmotor, minder fysieke problemen bij het aanduwen zal ondervinden dan de meeste motorijders.

Toen mijn accu het vorig jaar opgaf nadat ik even gestopt was langs de Kromme Mijdrecht, probeerde ik mijn Triumph Speed Triple zittend aan te duwen met de hulp van een vrij steile helling naar een bedrijf dat daar gevestigd is onderaan de dijk. Het lukte diverse keren niet, en toen ik onderaan weer wilde afstappen voor een volgende poging (zonder mijn motor op de jiffy te zetten), bleef mijn voet achter een koffer hangen en viel de motor ook nog om...
 
Ik spreek voor mezelf, hoewel ik doordat ik vrij lang ben en aan krachtsport doe, en ook nog veel ervaring heb met het aanduwen van een lichte terreinmotor, minder fysieke problemen bij het aanduwen zal ondervinden dan de meeste motorijders.

Toen mijn accu het vorig jaar opgaf nadat ik even gestopt was langs de Kromme Mijdrecht, probeerde ik mijn Triumph Speed Triple zittend aan te duwen met de hulp van een vrij steile helling naar een bedrijf dat daar gevestigd is onderaan de dijk. Het lukte diverse keren niet, en toen ik onderaan weer wilde afstappen voor een volgende poging (zonder mijn motor op de jiffy te zetten), bleef mijn voet achter een koffer hangen en viel de motor ook nog om...
Het is mij altijd wel aardig gelukt, alleen een hoog gecomprimeerde ééncilinder niet.
 
Met veel 2takten lukt het meestal wel, met mijn Kreidler brommer kon het zelfs niet anders omdat ik de trappers had vervangen voor voetsteunen.
 
Laatst bewerkt:
Aanduwen is vaak een slag,duw maar eens een speedwaymotor aan.
ik heb zelfs mijn 1340 harley wel aangedouwd,maar dan moet hij het wel in éën keer doen,de tweede keer ben je helemaal kapot
 
Mijn ervaring met een 1200GS, aanduwen gaat niet, ook niet met twee personen die duwen. Achterwiel blokkeert gewoon in 2, en niet genoeg snelheid in 3. En helemaal niet met sneeuw/ijs. Wat wel werkt is met een andere motor slepen tot 40km/uur, en koppeling op laten komen in 4 of 5. Gaat heel soepel als je met minimaal drie personen bent vanwege de sleepkabel (of spanband). Als je al 10 km/uur haalt met aanduwen, bij 40 km/uur zit er gewoon 16x meer kinetische energie in. Vaak gedaan op een vakantie vanwege dat kapotte bmw starterknopje..

Ik begrijp de condensator techniek niet helemaal. Het is me duidelijk dat als je 6 2V condensators hebt, en je batterij nog 2V, je deze alle 6 waarschijnlijk nog kunt laden tot 2V. En als je ze dan in serie zet heb je 12V. Maar hoe doe je dat zonder relais voor 50-100 amp die een startmotor trekt? En als je batterij nog 6V heeft, dan brand een 2V condensator toch zeker door? Hoe controleer je dat op een printplaatje?
 
Ik dacht dat BMW rijders gewoon hun dealer belden die onder speed-dial staat.
Als je na het met verkeerde been uit bed stappen 12 uur later nog steeds problemen hebt met BMW kan ik wel vragen of er nog enige professionele hulp mogelijk is
 
Ik heb 2 motors en rij soms maanden niet met 1 van de 2 (om en om). Ze starten altijd, ondanks dat ik ze niet aan de druppellader heb of loskoppel.
 
Het hangt er ook best wel van of waar en hoe ze gestald zijn, mijn motoren op kamertemperatuur-stalling starten altijd.
 
Ik heb deze, doet wat hij hoort te doen, prima ding.
20230317_105739.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan