Juniorcup 2005

Moet de juniorcup blijven

  • Ja

    Stemmen: 21 91,3%
  • Nee

    Stemmen: 2 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23

74

Die hard MF'er
20 jan 2004
254
3
Hoogeveen
Waarschijnlijk is er volgend jaar geen juniorcup meer (ivm te weinig deelnemers), Ik zou dit een slechte zaak vinden voor de motorsport.
Is er geen oplossing om het allemaal wat goedkoper/meer toegankelijk te maken?
Bijvoorbeeld ism met Honda de CBR125R, : Goedkoop, 4 takt ??????????
Reageer maar, misschien kunnen we met z'n allen de CRT cq KNMV mee krijgen.

Er wordt nu niets meer gedaan voor de Juniorcup : Raalte afgelast, op vrijdag/donderdag races terwijl het schoolgaande jongens zijn!!!!!
 
De CRT en KNMV willen ook wel een Juniorcup, anders hadden ze die dit jaar al niet meer door laten gaan. Tot voor kort was het de Aprilia Juniorcup, maar omdat Aprilia geen geld meer had om de cup te laten 'leven' is het niks geworden.

Misschien is het iets voor de potentiële coureurs in de Juniorcup om samen met de KNMV een motorfabrikant over te halen om de Juniorcup nieuw leven in te blazen.
 
Ik geloof dat men zoiets wil (en moet doen!) opzetten als de duitse IDM-cup.
Allemaal Honda 125cc. Dat zet zoden aan de dijk natuurlijk!!!!

Dat moet je met elkaar doen, te weten: KNMV, CRT en geloof ook Arie Molenaar en evt. Ten Kate e.d..
Zijn vast wel meer mensen die evt. te porren zijn.. :]

Moet honda (of andere fabrikant) wel meewerken natuurlijk.

Hoeven de jongen sterren als Joey Litjens en Hugo v/d Berg niet steeds zo ver te rijden om in het buitenland te racen...

Scheelt hoop tijd,.....en geld *D
 
Vorig jaar was het een heel mooi seizoen voor de Juniorcup, en als je kijkt waar de top van toen nu rijdt dan zie je dat het een hele goede opstapklasse is! Dit jaar valt het wel tegen, Sveti wint het makkelijk, maar dat is mede omdat Frank Bakker de eerste paar wedstrijden heeft gemist (reed toen Vobiscup). Maar als je kijkt wat er nu verder rondrijdt achterin dan is dat niet veel soeps, met wat meer reclame en hulp moet het toch lukken om het weer net zo mooi te maken als vorig jaar. Persoonlijk vind ik het wel heel jammer dat de races elke keer op dond/vrijdag zijn (zoals laatst in assen, alhoewel het wel weer mooi was dat er 2 races waren), en ook jammer dat er in totaal niet veel races zijn ( geen rizla en niet iedereen gaat naar duitsland de laatste vh seizoen).
 
Ik geloof dat men zoiets wil (en moet doen!) opzetten als de duitse IDM-cup.
Allemaal Honda 125cc. Dat zet zoden aan de dijk natuurlijk!!!!

Dat moet je met elkaar doen, te weten: KNMV, CRT en geloof ook Arie Molenaar en evt. Ten Kate e.d..
Zijn vast wel meer mensen die evt. te porren zijn.. :]

Moet honda (of andere fabrikant) wel meewerken natuurlijk.

Hoeven de jongen sterren als Joey Litjens en Hugo v/d Berg niet steeds zo ver te rijden om in het buitenland te racen...Scheelt hoop tijd,.....en geld *D



Geld moet je sowieso wel hebben, anders hoef je niet eraan te beginnen. Het is eenmaal een dure sport geworden. O-)

 
Hallo, ik heb een mailtje naar Honda Ned. gestuurd.
Ik kreeg een brief terug met de mededeling dat zij geen mankracht hebben om daar energie in te steken.
 
Er is geen nieuwe instroom meer omdat het te duur is; wat kost het voordat je voor het eerst aan de JuniorCup mee kan doen: (geschatte bedragen)

- KNMV wegracecursus: 500 Euro
- KNMV Lidmaatschap: 45 Euro
- KNMV licentie: 90 Euro
- CRT admin kosten: 75 Euro
- Medische keuring: 50 Euro
- Helm, pak, laarzen, handschoenen: 1500 Euro
- Motorfiets: 4000 Euro
- Trailertje of bus, doe maar wat.

Dat is dus minimaal: 6000 euro. Heeft dat jong nog geen meter gereden en met die kleine apen weet je ook niet of ze het kunnen of wel leuk vinden.

Kan die beter gaan voetballen:
Schoenen, shirt, broek: 150 euro
Lidmaatschap : 100 euro
 
ik ben net 15 jaar geworden, had geen enkele ervaring, zie dit als een leerjaar, en heb 4 wedstrijden gereden op Assen en Eemshaven, en ga per training op Assen 3 seconden sneller. En rij nu rond 2.00. hoop aan het eindseizoen rond 1.50 te rijden. (hopende als die gelegenheid nog wordt geboden, gezien de perikelen rond de Juiniorcup...0
 
we hebben hier een groot gebrek aan "echte" circuits. je leert ook bijna niks op stratencircuits, waarom rijdt de Juiniorcup niet in Lelystad en polderputten (emmen)? er zijn toch ook andere alternatieven dan alleen Assen? ik heb niks op assen tegen hoor.
 
Mijn vader heeft CRT gebeld ( Henk De Vries) die kwam met de mededeling dat nog niks zeker was. De bessling wordt door KNMV in de eerste 2 weken van Augustus genomen.
 
Als je hard gaat me een 125cctje ..!! moet je ong 1.42 rijden ..!!!!!!!!!!!
Wij temisnte wel votigjaar in de Juniorcup :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/110580/fc90f3b7d57c1c7939cfcb5788705c33 (assen zolder 4.jpg)​
 
Als je hard gaat me een 125cctje ..!! moet je ong 1.42 rijden ..!!!!!!!!!!!
Wij temisnte wel votigjaar in de Juniorcup :]

Heb je wel gelijk in maar deze jongen is 15 jaar en heeft 4x gereden ... wacht even af wat die doet na een heel seizoen ...

als ze jou na je 4e rijles op assen hadden gezet reed je ook geen 1.40 ;)
 
maar vorig jaar vielen ze veel vaker...

weet tegen wie je het hebt heh, voor rijders als Ronald moeten we respect hebben :}

Maar ben je er al uit wat het gaat worden? Als je sv cup gaat rijden weet ik nog wel een 2e hands cupper staan...
 
Heb je wel gelijk in maar deze jongen is 15 jaar en heeft 4x gereden ... wacht even af wat die doet na een heel seizoen ...

als ze jou na je 4e rijles op assen hadden gezet reed je ook geen 1.40 ;)

Enig idee hoe oud braakie is??
 
Maar is er al meer bekend over de plannen van de juniorcup van volgend jaar? Want als die er niet meer is (en daar lijkt het op) dan is het wel zo netjes om dat znm te laten weten, kmnv/crt! Iedereen die een juniorcupracer heeft kan die dan op kenteken zetten en verkopen...

nog nieuws over de CBR125RR cup |( ?? Of moeten beginners nu meteen op een sv stappen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan