jurgen crasht

Raul

Die hard MF'er
5 jun 2001
840
1
Nieuw-Vennep
,,We waren banden aan het testen\'\', licht Van den Goorbergh toe. ,,Nét voor ik de rechterbocht in wil, sluit ik het gas af en wil ik beginnen met terugschakelen om naar twee te gaan. Op de telemetrie, na de crash, zien we dat het gas wel iets is afgesloten maar de motor is vol door blijven lopen. De eerste reactie als coureur is dan het pakken van de koppeling en remmen. Dan kom je met een weliswaar loeiende motor in de grindbak stil te staan, maar da\'s maar een kleinigheidje. Nu pakte ik dus meteen de koppeling toen ik merkte dat het gas open bleef staan. Deze weigerde alle dienst. Het hydraulisch systeem bleek afgebroken. Ik dacht: dit komt niet goed en ik ben er vanaf gesprongen.\'\'

De motor van Van den Goorbergh belandde met hoge snelheid in de bandenstapel. Het team bekijkt of er een oplossing kan worden gevonden voor het afgebroken frame zodat de Nederlander dinsdag verder kan testen.
 
Fijn :( :( :( :( :(

Nou kan hij weer niet genoeg rijden. Vraag me trouwens af: waarom moet het zo lang duren voordat hij zijn echte motor krijgt?

Het is toch ook niet te geloven hoeveel pech hij af en toe heeft.
 
Domme pech. Normaal gesproken heeft Erv Kanemoto technisch alles prima voor elkaar. Dit was nog een 2000 NSR die al veel testkilometers achter de rug heeft. En begin februari krijgt Jurgen zijn 2002 NSR pas.
 
[nietboeiendberichtmodus]
Ik las trouwens in dat artikel over die crash van Jurgen dat hij tegenwoordig in een Axo i.p.v. MQP pak rond rijd.
Hij krijgt overgens ook een nieuw helm design.
Zal tijd worden, dat \"ouwe\" design met die dobbelstenen vind ik erg lelijk.[/nietboeiendberichtmodus]
 
Ben toch wel zeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr brnieuwd wat het gaat worden dit jaar,als je de 2tact rijders moet geloven hebben ze nog kansen genoeg...oja dat vallen van jurgen gebeurt mij de laatste tijd teveel.
 
oja dat vallen van jurgen gebeurt mij de laatste tijd teveel.
Ik ben blij dat die laatste crash niet door de banden kwam.
De crash tijdens de eerste test kwam daar nl. wel door.
En als Jurgen het vertrouwen in die Bridgestones verliest, dan wordt het huilen dit seizoen ;(
Jurgen crasht normaal gesproken bijna nooit.
 
Jurgen heeft nog nooit op een straatmotor gereden om dat hij dat te onverantwoord vindt. :j

 
Laatst bewerkt:
Jurgen heeft nog nooit op een straatmotor gereden om dat hij dat te onverantwoord vindt. :j

Echt wel!
Heb er iig foto\'s van gezien.
Maar dat zal wel alleen voor de foto\'s zijn geweest.

Maar je hoort wel vaker dat die coureurs niet op de openbare weg rijden, lijkt me ook wel gevaarlijk met die rijstijl (en zou mischien ook wel niet mogen van de teams).
 
Echt wel!
Heb er iig foto\'s van gezien.
Maar dat zal wel alleen voor de foto\'s zijn geweest.

Maar je hoort wel vaker dat die coureurs niet op de openbare weg rijden, lijkt me ook wel gevaarlijk met die rijstijl (en zou mischien ook wel niet mogen van de teams).
rossie ramt er lekker op los in London... o.a. op een SM....
 
De nieuwste bevinding van jurghen:
\"Uiteraard hebben we de crash geanalyseerd - uit de data bleek dat het probleem niet het openstaan van de gas was maar zoals het er nu uitziet was de reden het weigeren van de voorrem. Deze heb ik voor de bocht gepakt (samen met de koppeling) om te vertragen en terug te schakelen maar de vertraging die je dan verwacht is niet gekomen....Het afbreken hydraulisch systeem van de koppeling was waarschijnlijk naar aanleiding van de crash - op de data is te zien dat deze voor mijn \"afsprong\" wel werkte.\"

Hoe kan een rem op zo\'n motor nu ineens het laten afweten?!?! :?
 
Smetman, dat stond ook in de allereerste post! :)

Die weigerende remmen is wel nieuw voor me. Maar hoe moet ik dat voorstellen? Snelheid over de 200 kph, motor vertraagd niet, dan maar been over het zitje zwaaien en stuur loslaten :? Zou bij 60 kph al niet graag van m\'n fiets afspringen.
 
Hij springt er geloof ik wel eens vaker af over de 200 km/u (2 jaar terug, Assen?????). Zou ie een nieuw pak gewild hebben?
En dat van die remmen stond niet in de eerste post! (\'t is maar dat je het weet he)
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil jou motor \'s morgens ineens niet meer starten? Kan gebeuren natuurlijk...

Heb je de wegrace ooit een klein beetje gevolgd :?

Op vrijdag 25 januari 2002 12:34 schreef smetman het volgende:
Hij springt er geloof ik wel eens vaker af over de 200 km/u (2 jaar terug, Assen?????).

Met 286 kph van z\'n MuZ. Het jaar daarop hing dat pak in Utrecht op de beurs. Zag er aardig toegetakeld uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan