Jurgen in de SBK!!!

Alias

MF veteraan
12 jan 2005
116.733
20
Breda / Vianen / Assen, 13 augustus 2005


FABRIEKS RIZLA SUZUKI VOOR JURGEN VAN DEN GOORBERGH

WK SUPERBIKE-WILDCARD IN ASSEN, UNIEKE SPRINGPLANK VOOR SEIZOEN 2006


De Nederlandse wegracetopper Jurgen van den Goorbergh maakt op zondag 4 september op het TT Circuit Assen zijn debuut in de zwaarste viertaktcategorie, het WK Superbike. De 35-jarige Bredanaar komt tijdens de Nederlandse ronde van het Superbike World Championship aan de start op een fabrieks Suzuki GSX-R 1000 van het Britse Cresent-Suzuki-Rizla team. Na een periode van stevig onderhandelen en alle partijen mobiliseren en enthousiast krijgen, maakte Nimag-Suzuki Directeur Motoren Henk Salomons vandaag bekend dat de deal met de participerende sponsors en de ‘Flying Dutchman’ rond is. “In nauwe samenwerking met het TT Circuit Assen en dankzij de bemiddelingen van LDP/Lee van Dam Productions zijn we rond gekomen met Rizla Engeland en Rizla Nederland om Jurgen in de oranje Rizla-kleuren te kunnen laten starten. Daarbij hebben we in Pioneer, Motoport en Moto73 een drietal extra partners gevonden die dit unieke project mogelijk maken”, meldt Salomons, die toevoegt: “En de Suzuki waarmee Jurgen aan de start verschijnt, is een heuse fabrieks machine, die momenteel in het Brits Superbike kampioenschap furore maakt, eenzelfde motor als waarop Aussie Troy Corser momenteel de WK-stand bij de Superbikes aanvoert. Nadat Jurgen van den Goorbergh na een moeizame overstap stopte in de Supersport 600 klasse, maakte hij begin mei een perfect debuut op een MotoGP viertakt, door de 6e plaats in het regenachtige Sjanghai uit het vuur te slepen. Met de ‘wildcard’ die Jurgen op 4 september wordt geboden, maakt de in Monaco woonachtige coureur dit jaar opnieuw een debuut, ditmaal in de WK Superbike klasse, waarin hij zo graag zijn raceloopbaan wil voortzetten.

Het optreden van Jurgen van den Goorbergh tijdens de vorige week in Assen verreden Rizla Racing Day heeft dus duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Daar maakte Jurgen voor het eerst kennis met het Britse Rizla Suzuki Superbike team en was onder de indruk van het materiaal en de professionaliteit. Sindsdien is er keihard gewerkt aan de totstandkoming van deze unieke mogelijkheid, waarmee Jurgen wederom zijn kunnen kan tonen en zich voor volgend seizoen in de kijker te rijden bij de Superbike-teams.

Vóór zijn WK-optreden tijdens het eerste weekeinde van september op zijn thuiscircuit, hoopt Jurgen nog te kunnen testen in Engeland, nabij de thuisbasis van het team. “Zowel Suzuki als ik willen beslagen ten ijs komen. Vanzelfsprekend wil ik kennis maken met het vermogen en de rij-eigenschappen van de GSX-R 1000. Daarbij rijdt het team in het British Superbike kampioenschap met Dunlop-banden, terwijl voor het WK Superbike alle rijders de verplichting hebben om met Pirelli te starten. Die nieuwe combinatie zal zonder twijfel andere afstellinggegevens van het rijwielgedeelte met zich meebrengen en die willen het team en ik goed uitgewerkt hebben voordat we naar Assen komen”, opent Jurgen.

“Het is altijd al de achterliggende gedachte geweest om in het WK Superbike in actie te komen. Toen ik de overstap naar de Supersport maakte, had ik in de planning om na 2 jaar naar de Superbikes te kunnen overstappen en ook daarin te kunnen scoren. Dat is begin dit jaar jammer genoeg niet gelukt, maar nu wel! Na het stoppen bij het Italiaanse Selmat team ben ik al in contact gekomen met Henk Salomons van Suzuzki Nederland. Toen hebben we al getracht een combinatie te vinden, maar die kwam niet van de grond. Zo’n twee weken geleden hebben Salomons en technische man Marc Hoegee hun focus op Engeland gericht en tijdens de Rizla Racing Day kon ik voor het eerst kennismaken met het team. De contacten die Henk Salomons heeft met Paul Denning, de grote baas van het Suzuki-Crescent team in Engeland, die ook het MotoGP-team runnen, zijn enorm goed. Iedereen steekt zijn nek uit; Suzuki en ikzelf het meest denk ik. Maar we zijn dolblij met de bemiddelingen van het TT Circuit Assen en de steun van sponsors Rizla, Pioneer, Motoport, Moto73 en mijn persoonlijke sponsors BCS, Evolution leathers, De Graaf Technisch Personeel en BelNed. Die maken deze unieke mogelijkheid voor me mogelijk en het klikt allemaal goed. Er is geen taalbarrière met het team, dat met twee motoren, 5 monteurs en trailer naar Assen komt. Verder ben ik gewend om om te gaan met machines met veel vermogen en ook in de MotoGP wist ik me snel aan te passen aan de voor mij nieuwe type slicks die ik kreeg voorgeschoteld. Ik veracht met die test een goed sturende machine te kunnen opzetten en daarbij heeft Suzuki zich al bewezen in het WK Superbike met 9 overwinningen dit seizoen. Je zult begrijpen dat ik er enorm veel zin in heb”, meldt Jurgen vanaf het TT Circuit Assen, waar hij dit weekeinde (13-14 aug.) deelneemt aan de BRL autoraces tijdens het Classic Car Festival.
 
en het bijbehorende plaatje

237645
 
Aardig.

Kijk eens op Freaks, check de tijd van het bericht 8-)

:P




(ben ik de enige die dat pak echt onwijs LELIJK vindt?)
 
Aardig.

Kijk eens op Freaks, check de tijd van het bericht 8-)

:P


(ben ik de enige die dat pak echt onwijs LELIJK vindt?)
dat was zo'n kort verhaaltje zonder dit mooie plaatje :P

en dat pak :r
laat ie maar gewoon gas geven, dan kan ik het hem vergeven :Y
 
Plaatje slaat nergens op als ie op een oranje motor gaat rijden en dan ook nog eens met een verkeerd startnummer. Komt nog eens bij dat in het artikel staat dat ie zich met de Rizla Racing Day in de picture heeft gereden (6 dagen geleden) en 'zware onderhandelingen' hier in geresulteerd hebben. Dan nog zo'n foto, nèh, verhaaltje hadden ze leuker kunnen maken :P


Maareh, ontopic, heeeel erg gaaf! :} :} :}
 
Plaatje slaat nergens op als ie op een oranje motor gaat rijden en dan ook nog eens met een verkeerd startnummer. Komt nog eens bij dat in het artikel staat dat ie zich met de Rizla Racing Day in de picture heeft gereden (6 dagen geleden) en 'zware onderhandelingen' hier in geresulteerd hebben. Dan nog zo'n foto, nèh, verhaaltje hadden ze leuker kunnen maken :P


Maareh, ontopic, heeeel erg gaaf! :} :} :}
volgens mij is het een gesoept plaatje -O-
 
volgens mij is het een gesoept plaatje -O-


ja tuurlijk is dat gesoept..das was een hele ouwe foto..hijs taat zelfs met zen erg oud model helm onder zn arm

Maarr, wel leuk om hem in actie te zien..aan de machine gaat het weer niet liggen en ik hoop dat hij een beetje testkilometers kan maken zodat ie leuk mee kan doen in de wedstrijd.
 
heeft ie zijn pak zeker niet met robijn daarmee blijven de kleuren fijn gewassen maar maakt geen mallemoer uit al gaat ie in zijn trainingspak rijden.
Helemaal te gek dat Jurgen weer zo'n kans krijgt. Ik wacht met spanning op zijn debuut en op de eerste reactie van Powergixxer? :P
 
Het is erg leuk dat Jurgen meerijdt maar wat ik helaas in hem mis, is de vechtermentaliteit die bijv. een Rossi tentoonspreidt.
Die veelbesproken actie met Gibernau zal je Jurgen nooit zien maken.

Jurgen is technisch erg goed en competatief snel maar in een duel heb ik hem al te vaak de onderspit zien delven.
Daarom is een positie hoger dan de sub-top niet weggelegd voor hem. '(
De motor is natuurlijk top. :)

Ik behoor natuurlijk tot die beste stuurmannen aan wal! :(

Het is wel een stimulans om Jurgen in actie te zien op Assen.
Ik hoop natuurlijk wel dat Jurgen de best mogelijke plaats bemachtigd.
Ik ga.
 
Geweldig dat JvdG deze kans krijgt,gun het hem ook,hoop dat hij vooraan mee kan strijden,al zal dit moeilijk worden,gelukkig krijgt hij nog wat tijd in Eng.om te wennen aan deze mach.en hem naar zijn hand af te stellen. :} :} *O*

Vanmiddag de 2 trib.krten voor hoofd/finishtrib.afgehaald bij MP. *O*
 
Laatst bewerkt:
Echt mooi dit! Dit is echt goed voor iedereen ook gewoon. Echt super nieuws, nu maar hopen dat hij mooie resultaten neer kan zetten :}

[me]Tamiya is heel blij met dit nieuws *O* [/me]
 
Dit is gewoon helemaal super!

Hopelijk gaat dit een vervolg hebben in het seizoen 2006!

@ Villie: leuk (en goed) interview op Freaks (ik had daar een compliment willen posten maar ik mag daar om de één of andere vage reden niet meer reageren.. :? )
Wel grappig om te zien dat 2 personen die de kritiek op JvdG niet schuwen met zo'n interview komen... ;)
 
Echt gaaf, zeker nu Barry niet mee doet.
Dan hebben we toch nog een Nederlander die voorin mee kan doen tijdens de SBK in Assen.
:]
 
De foto is 100% photoshop. Ze hebben er groot Suzuki en Rizla op moeten zetten om het Selmat logo weg te kunnen krijgen. Geen rits enz.
Begreep dat de motor ook gewoon Rizla oranje werd (als je overal alles leest en optelt)
Ben wel erg benieuwd wat hij gaat doen. Verwacht als het gewoon mooi weer is zeker nog geen topvijf! Hij mag dan wel de beste NL zijn, maar ik schat Corser, Haga, Laconi, en Vermeulen toch al hoger in, zeker als hij geen extra trainingen krijgt vooraf.
Wens hem wel veel plezier! Zal hij er eindelijk ook achter komen dat Suzuki gewoon de beste fiets is. SUZUKI Own The Racetrack
 
Ik hoop dat bijvoorbeeld Robert Menzen een beetje goeie spullen, en wat geld bij elkaar krijgt. JvdG heeft genoeg kansen gehad, tijd voor wat vers bloed zou ik zeggen!
 
Hier ook maar even dan...

Nog los van hoe Jurgen gaat presteren (en ik denk dat'ie prima voor de dag gaat komen :Y ) is het gewoon zielig om te zien hoe sommige mensen hier alles aangrijpen om azijn te zeiken. :X

Of je Jurgen nou een eikel of wat dan ook vindt, om een paar feiten kan niemand heen:

1. Jurgen van den Goorbergh is nog altijd met afstand de allerbeste nederlandse coureur. Daar kunnen een Bazza Veneman, Raymond Schouten, Hugo v.d. Berg, Arie Vos of wie dan ook op dit moment nog een puntje aan zuigen. Gelukkig zijn er weer een aantal talenten in opkomst maar tot nu toe heeft niemand uitzichten op een carriere die zich met Jurgen kan meten.

2. Jurgen heeft alles gedaan en gelaten voor zijn doel, succesvol zijn in de motorsport. Ik denk dat maar weinig mensen beseffen hoeveel hij daarvoor heeft gedaan en ook de waarde weten te schatten van het besluit om niet verder te gaan met Selmat. Da's niet arrogant, dat is realistisch.

3. Als je zonder grote sponsoren e.d. er in slaagt om in 1 jaar in 3 WK-klassen aan de bak te komen waaronder de 2 absolute topklassen (MotoGP en SBK) dan heb je iets in je mars. Dan kun je sturen en daarvoor verdien je respect.

Maar ja, voor sommige "nietsnutten en lamlullen" ;) (let op de knipoog) is de dag pas goed als ze iemand die wel iets presteert onderuit kunnen harken. :N

Ik hoop (verwacht) dat Jurgen het prima gaat doen in Assen, ik hoop echt dat hij volgend jaar het hele seizoen SBK gaat rijden! Ik heb al heel veel jaar genoten van de sportieve prestaties van Jurgen en hoop echt dat dat nog een aantal jaren voort zal duren. Dus:

Forza Jurgen!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Robert Menzen sneller dan Jurgen.... _O-

:W
 
Ik zeg niet dat Robert Menzen, of iemand anders, sneller is dan JvdG, alleen dat t wel verfrissend zou zijn als iemand anders eens wat kansen krijgt. Dat jij dat als een (persoonlijke?) aanval opvat, is voor jouw rekening! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan