Jurgen naar Ducati

Kijk, zou Ronald ten Kate (naast chatten op www.wegraceforum.nl) ook nog meelezen op M-F?

Allereerst zou VdG de enige zijn met wie TK om het wereldkampioenschap zou kunnen strijden. Veneman en Vos hebben daarvoor nog te veel te leren in de internationale racerij. Die kans had TK ze wel kunnen geven.

De redenen waarom dit allemaal nooit heeft plaatsgevonden weet ik niet, ik weet wel dat er in zo'n geval altijd 2 partijen een rol spelen. Dus ook TK heeft nooit over bepaalde problemen heen willen stappen om een nederlander op topmateriaal in een WK-klasse neer te zetten. Dat is dus van alle betrokken partijen behoorlijk stom geweest aangezien daar veel goodwill (en geld) te verdienen was geweest...

Voor de ouderen onder ons, denk nog maar eens terug aan de tijd van de grote 3 en de publiciteit die ze kregen...Jack Middelburg in de Willem Ruis show, Hartog, Van Dulmen en Middelburg in Sterrenslag...het lijkt lullig, maar iedereen in heel nederland wist wie dit waren en wat ze deden. Motorsport stond breed op de voorgrond dankzij successen op de baan. Dus er kwam veel volk naar de TT. En naar Raalte, Hengelo, Oss, Tolbert en noem maar op. Dit trok sponsors naar de sport hetgeen de breedtesport flink ten goede is gekomen. Indirect zijn teams als het Hertog Jan team van Spaan en Timmer, Samson Sharp, PDM, Docshop Wevamed, Viplex, Hek en noem ze allemaal maar op een gevolg van de exposure gegenereerd door de successen van de grote 3.

En dat zou de huidige nederlandse motorsport goed kunnen gebruiken. En TK kan daar een grote rol in spelen...........

Jurgen op een TK Honda gaat de nederlandse motorsport het één en ander opleveren. Zeker als hij het nog kan volhouden totdat Veneman en Ten Braake genoeg gegroeid zijn om in zijn voetsporen te treden.
Laten we echt hopen dat dit allemaal gaat lukken!

Mooi stukje van Villie hierover op Racefreaks:

Tijdens een chatsessie op het Wegraceforum liet Ten Kate teammanager Ronald ten Kate doorschemeren dat een eventuele komst van Jurgen van den Goorbergh naar het Ten Kate Honda team niet onmogelijk is. Het wordt Ten Kate vaak verweten dat het team veel aandacht besteed aan buitenlandse coureurs, maar Nederlandse coureurs over het hoofd ziet.

Het team begint het tegendeel meer en meer te bewijzen. Allereerst werd al duidelijk dat Ten Kate coureurs Ronald ter Braake, Roy ten Napel en Danny de Boer zou ondersteunen in de EK Superstock 600. Een nieuwe klasse, opgezet om jong talent op te werken naar het WK Supersport 600 en WK Superbike.

Tijdens de chatsessie liet Ronald ten Kate doorschemeren dat Ten Kate wel degelijk interesse heeft in veteraan Jurgen van den Goorbergh. Dit jaar komt Van den Goorbergh uit in het Selmat Ducati team, maar weet nog niet te voldoen aan de verwachtingen die er aan het begin van het seizoen waren. Het Ten Kate Honda team is al enkele jaren onverslaanbaar in de Supersport 600 en lijkt ook dit jaar de zaken weer goed voor elkaar te hebben. Een combinatie van beide factoren zou een enorme opkikker zijn voor Van den Goorbergh en de Nederlandse motorsport.

Ronald ten Kate over Jurgen:

"In de loop der jaren hebben we al vele verschillende rijders in ons team gehad, die allemaal hun draai wel hebben gevonden. Waarom zou dat dan met Jurgen niet lukken?
Het lijkt er echter op dat we elkaar altijd mislopen, of hij heeft al bijgetekend of wij zitten al weer vol. Bottomline is dat we het jammer zouden vinden dat Jurgen zijn carriere als een nachtkaars uit zou gaan."

Een interessante ontwikkeling, waar we ongetwijfeld meer over zullen horen.

[effe pesten-modus]
Mooi om te zien dat je Jurgen nu niet meer te oud vindt, Villie....
[/effe pesten-modus]

:+
 
Kijk, zou Ronald ten Kate (naast chatten op www.wegraceforum.nl) ook nog meelezen op M-F?Jurgen op een TK Honda gaat de nederlandse motorsport het één en ander opleveren. Zeker als hij het nog kan volhouden totdat Veneman en Ten Braake genoeg gegroeid zijn om in zijn voetsporen te treden.
Laten we echt hopen dat dit allemaal gaat lukken!

Veneman groeien? In de ONK zeker, 9 vd 10 wedstrijden strijden met Hanson. Enige hoop is dat hij dit jaar alle Europeesche wedstrijden de snelste Suzuki rijder is. Anders zie ik heb niet in het WK SS terrecht komen, hoe jammer dat ook is.
 
100% zeker!

En voor de rest heeft Mavtri helemaal gelijk.....

Dus jij denkt dat vdGoorbergh in een team met Gibernau de vice wereldkampioen eraf rijdt???

er komt maar 1 woord in me op ( 2 eigenlijk ): wishfull thinking.
Kijk maar is naar de race in Le Mans van 2003 in de regen. Zo heb ik Jurgen nog nooit zien rijden. Jurgen is een goede subtopper, meer niet. Dat is ook precies de reden dat Biaggi dat EK won voor van de Goorbergh. Biaggi rijdt sinds zijn achttiende ofzo races, terwijl vdGoorbergh geloof ik al zijn hele leven racet.
8-)
 
Biaggi heeftwel superkarakter:hij gaat maar door.
Alleen wil het nog niet zo lukken op die fabrieksbrommer :(

JvdG heeft 2 grote nadelen: 1-hij is een Nederlander,dus commercieel niet bijster interessant voor de grote fabrieksmerken en
2- een hele trouwe fanclub hier op het forum :r ;) :(
 
Dus jij denkt dat vdGoorbergh in een team met Gibernau de vice wereldkampioen eraf rijdt???

er komt maar 1 woord in me op ( 2 eigenlijk ): wishfull thinking.
Kijk maar is naar de race in Le Mans van 2003 in de regen. Zo heb ik Jurgen nog nooit zien rijden. Jurgen is een goede subtopper, meer niet. Dat is ook precies de reden dat Biaggi dat EK won voor van de Goorbergh. Biaggi rijdt sinds zijn achttiende ofzo races, terwijl vdGoorbergh geloof ik al zijn hele leven racet.
8-)

Ja wij denken dat JvdG meer kan dan Jankebalk Glibbernougauw.
Alweer vergeten hoe makkelijk JvdG ging op de MotoGP Yamaha van Barros na zijn 1e SS seizoen?
Of denk jij dat Blibbernougwau zonder Spaans geld(telefonica)zo ver was gekomen als nu ?
 
Is Gibernau niet de enige die de laatste 2 jaar met Rossi kon bedreigen in het kampioenschap, terwijl hij niet op een volledig fabrieksondersteunde motor zat? Ik dacht van wel.
 
Dan nog was Gibernau de laatste 2 jaar 2de... en zie ik hem dat dit jaar wel weer herhalen.
Jurgen iig niet, al heb ik niets tegen hem.
 
Dus jij denkt dat vdGoorbergh in een team met Gibernau de vice wereldkampioen eraf rijdt???

er komt maar 1 woord in me op ( 2 eigenlijk ): wishfull thinking.
Kijk maar is naar de race in Le Mans van 2003 in de regen. Zo heb ik Jurgen nog nooit zien rijden. Jurgen is een goede subtopper, meer niet. Dat is ook precies de reden dat Biaggi dat EK won voor van de Goorbergh. Biaggi rijdt sinds zijn achttiende ofzo races, terwijl vdGoorbergh geloof ik al zijn hele leven racet.
8-)
Gibernau is het levende bewijs dat de combinatie veel sponsorgeld + beste motor van het veld + niet bovenmodaal getalenteerd tesamen toch tot een 2e plek in het WK kan leiden......
Na het absolute toptalent Rossi komt er een heel veld met onderling uitwisselbare coureurs. Daar hoort VdG ook tussen. Op gelijk materiaal hoeft hij voor de meeste coureurs in het MotoGP veld niet onder te doen. Dat houdt niet in dat hij ze altijd verslaat maar ze rijden 'm ook niet het snot voor de ogen.

Oh ja, wel even je feiten checken: Biaggi klom op 17 jarige leeftijd op de motor en reed op z'n 18e voor het eerst in competitie, JvdG reed vanaf z'n 17e Yamaha TZR standaardklasse....dat maakt dus niks uit.
 
Gibernau is het levende bewijs dat de combinatie veel sponsorgeld + beste motor van het veld + niet bovenmodaal getalenteerd tesamen toch tot een 2e plek in het WK kan leiden......
Na het absolute toptalent Rossi komt er een heel veld met onderling uitwisselbare coureurs.
Toch houdt hij een hoop coureurs achter zich, waarvan velen suggeren dat zij zo fantastisch zijn. Denk bijvoorbeeld maar aan Biaggi, Tamada, Edwards etc.
Met die 2e regel ben ik het wel eens.
 
Toch houdt hij een hoop coureurs achter zich, waarvan velen suggeren dat zij zo fantastisch zijn. Denk bijvoorbeeld maar aan Biaggi, Tamada, Edwards etc.
Gibernau kwam pas tot acceptabele resultaten nadat de viertakten geintroduceerd werden. Reden? Makkelijker te berijden, minder piekerig. Kortom "MotoGP voor dummie's"..... ;)
Vergelijk dat nou eens met Rossi, Biaggi, Capirossi, Barros enz. Allemaal mannen die zowel met een tweetakt als met een viertakt echt hard kunnen gaan.

Gibernau is in dit team aangenomen als 2e rijder achter Kato. Reden? Telefonica-pegels! Binnen het oorspronkelijke team had Kato ondersteuning van HRC en Gibernau niet. Weet je nog waarom? Gibernau presteerde in zijn jaren voor het officiele HRC Repsol Honda zo onder de maat dat HRC helemaal geen zin had om hem te nog te ondersteunen.......
Na het verongelukken van Kato heeft Gibernau optimaal geprofiteerd van het beschikbaar komen van de fabrieks RCV, de met afstand beste en gebruiksvriendelijkste motor in het veld. En dat heeft hij goed gedaan. Alleen had hij zonder het verongelukken van Kato nooit een fabrieks RCV in z'n vingers gekregen....

Moraal van dit verhaal: zonder de Telefonica-pegels was Gibernau na z'n ondermaatse presteren op de HRC Repsol Honda al lang de koningsklasse uitgevlogen.
 
Mag ik ook even opmerken dat Gibernau 8 jaar in de 500cc/MotoGP zit en dat zijn slechtse resultaat daarin (16e in 2002) werd beloond met een contract bij Honda? Stomtoevallig ging ook Suzuki's sponsor (Telefonica) over naar Gresini...
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk... de pegels zijn bepalend, maar ik zie vdGoorbergh niet de prestaties leveren die Gibernau de laatste 2 jaar wel heeft geleverd.
Buiten dat heb ik vdGoorbergh op de tweetakten nog nooit zien winnen
( Gibernau>>>Valencia 2000 ). En ook heb ik vdGoorbergh met zijn tweecilinders nog nooit op het podium zien staan, terwijl Gibernau op Jarama op het podium stond met zijn NSR500V2. Daarbij werd ie 4e op Catalunya en 6e op Brno.





Manuel “Sete” Gibernau Bultó
nationality · Spanish
born · 15 December 1972
grand prix début · 1992

Sete Gibernau is, in fact, the grandson of Francisco Xavier Bultó, who formed the famous Bultaco motorcycle concern. This wasn’t an automatic ticket into racing, and ultimate GP success has been a long time coming, despite some good opportunities. Up until 2003, Sete has not been known for consistency, but has always been capable of a flash of inspiration, particularly on a wet track. Equally, he has sometimes had the knack for throwing it away. However, this season has seen a new maturity, and this has led to a genuine challenge to pace-setter Valentino Rossi

1991
Having competed in trials, made his road racing début on 125cc production bikes

1992
2nd in Spanish 125cc Gilera Cup; World Championship 250cc début
Raced the number 64 Yamaha at the Spanish GP; no points scored

1993
5th in Spanish Ducados Open 250cc championship, on a Yamaha; 250cc World Championship
Raced the number 77 Yamaha for Marlboro Team Roberts at Járama; no points scored

1994
4th in Spanish Ducados Open 250cc championship, on a Yamaha; 250cc World Championship
Raced the number 45 Yamaha for Marlboro Team Roberts at Barcelona; no points scored

1995
3rd in Spanish Ducados Open 250cc championship, on a Yamaha; 250cc World Championship
Raced the number 94 Honda for Fortuna-Honda-Pons at Barcelona; no points scored

1996 Axo San Patrignano, number 16 Honda
In his first full 250cc Grand Prix season, Sete raced the Honda in the first twelve races, with best results of eleventh in Spain and Britain. For the last three races, he was drafted into the Marlboro Yamaha Rainey squad, replacing Tetsuya Harada on the Yamaha (retaining the number 16) and finishing eighth in Brazil. This gave him twenty points for the season, worth 21st place in the final table

1997 Yamaha Team Rainey, number 20 Yamaha
Gibernau’s reward for the last part of 1996 was a place in Rainey’s 500cc team, and he proved his worth with six top ten finishes. The best of these were seventh in Germany, eighth in Indonesia, and sixth in Australia. He finished up thirteenth in the championship, on 56 points

1998 Repsol Honda, number 15 Honda
For 1998, Sete was brought into the Honda works team to replace the unfortunate Takuma Aoki, paralysed in an accident during winter testing. This meant he would be riding the V-twin machine, as opposed to the V4 run for Mick Doohan, Àlex Crivillé and Tady Okada. Gibernau reached the podium for the first time, coming third at Járama, and was also fourth at Barcelona and sixth in Brno. Overall he was eleventh, with 72 points
Also finished second in the Suzuka 8 Hours, with Alex Barros

1999 Repsol Honda Team, number 15 Honda
Starting the year on the twin, with which he finished third in Spain, Sete inherited a full-on NSR V4 when Doohan’s career was ended in a crash at the third meeting of the season. By the end of the year, the Spaniard had finished in the top six on ten occasions, including further podiums at another three venues. His best result was second in South Africa. Fifth place represented his best season to date, on a total of 165 points

2000 Repsol YPF Honda Team, number 5 Honda
The 2000 season started well, with pole position in South Africa, but on the whole the works Repsol bikes were out-performed by the Pons and Nastro Azzurro teams’ examples. Indeed, although he finished in the top eight seven times, the best of these was just sixth place in the Czech Republic, and there was only one more appearance on the first two rows. This left Gibernau fifteenth overall, on 72 points, and both he and Okada were dropped from the team

2001 Telefónica MoviStar Suzuki, number 15 Suzuki
Hired to partner reigning champion Kenny Roberts, Sete discovered that the latest Suzuki wasn’t really podium material, with both Honda and Yamaha now having the advantage. Nevertheless, the Spaniard had a consistent record, finishing in the top ten on twelve separate occasions. However, his big moment came in the Valência race when, on the right tyres in drying conditions, Gibernau held off the challenge of Barros and Roberts to win his first GP. At the end of the year he was ninth in the table, and had 119 points to the 97 of Roberts

2002 Telefónica MoviStar Suzuki, number 15 Suzuki
The 2002 season was rather more erratic for Sete, on the under-developed GSV-R four-stroke. In particular, he flew in wet conditions at Suzuka and Estoril, dominating the latter race, but on each occasion he went down. As a result, his best results were sixth at Donington and fourth in Brno, and he was down in sixteenth place for the year. His tally of 51 points was almost doubled by team-mate Roberts

2003 Telefónica MoviStar Honda, number 15 Honda
Taking his sponsors with him, Sete has moved to the Gresini Honda squad for this year, and the pace-setting RC211V bike. Sadly, team-mate Daijiro Kato was killed in the first race, but Gibernau has really blossomed since taking over on the works-spec machine. With pole at Welkom, Sete has already won four times in ten races, and is looking like the biggest threat to points leader Valentino Rossi
 
Wat me al een tijdje op dit forum opvalt is dat er maar weinig mensen zijn die wat zien in Gibernau. En dat vindt ik jammer. Want feit blijft dat hij de enige is die Rossi nog enig sinds kan bedreigen. En dat hij geen tallent zou hebben is natuurlijk ook grote onzin. Geld speelt ook altijd een grote rol (Kijk maar wat er met Yamaha is gebeurd sinds Rossi er rijdt), maar als hij echt geen talent zou hebben dan zou hij allang weg zijn. Trouwens hoe zit het dan met al die personen die achter hem zijn gefinisht de laatste 2 jaar. (Op vergelijkbare fietsen) :X

En ja Jurgen is een tijd sneller geweest als Sete. Vooral toen Sete nog voor suzuki reed. Maar die tijd is allang voorbij. Ik zelf denk dat jurgen hem nu niet meer bij kan houden. Maar de enige echte manier om daar achter te komen is door ze allebei op dezelfde fiets te zetten onder dezelfde omstandigheden. En dat zie ik niet gebeuren.

Ik zou Jurgen ook het liefst weer in de Moto GP zien, maar ben bang dat het niet meer gaat gebeuren. Dus hoop ik dat hij nog een hoop mooie dingen kan laten zien in de WSS en misschien ook nog wel in de WSB.

En dat wilde ik nou ff kwijt... ;)
 
Ìk zie Jurgen nog niet veel presteren in Australië op zijn Ducati :Z
Is dus wel degelijk de combinatie van rijder/motor/pegels....







[me]Ninjabiker vindt dat Jurgen op een TenKate Honda moet stappen...[/me]
 
Niemand die iets durft te zeggen over het resultaat van Jurgen dit weekend? Komen vast reacties van: Als die en die niet uitgevallen was, zou hij nooit vijfde geworden zijn. Maar dat is ook racen, de vraag is niet OF je gaat vallen, maar WANNEER je gaat vallen. Ik vind dat hij goed gereden heeft. Op naar 't podium.
 
Niemand die iets durft te zeggen over het resultaat van Jurgen dit weekend? Komen vast reacties van: Als die en die niet uitgevallen was, zou hij nooit vijfde geworden zijn. Maar dat is ook racen, de vraag is niet OF je gaat vallen, maar WANNEER je gaat vallen. Ik vind dat hij goed gereden heeft. Op naar 't podium.
:^ ..idd, dit was iig al een beter resultaat :) En als je Jurgen hoort praten heb ik zo'n idee dat een overstap naar ten Kate nog ver weg is..als 't al gebeurd! Ze hebben 't lek nog niet boven want het verschil met de kopgroep was ook nu weer te groot, maar het ging best lekker.


Jurgens verhaal:
Ik had een goede start, dat gaf zeker een goed gevoel om de race mee te beginnen! Vanmorgen was ik veruit de snelste in de natte warm up - is verdorie al de tweede keer dat het 's ochtends nat is maar 's middags weer droog, tjonge wat baalde ik daarvan! Als het tijdens de race geregend had, was het resultaat heel anders geweest........

Anyway, naar omstandigheden dus tevreden - de 5de plek was het maximale wat we eruit konden halen. De anderen in de kopgroep begonnen de race wat voorzichtig, vanwege de harde wind, maar ik wist dat als ik ook maar iets wilde doen, ik er meteen voor moest gaan. Na een rondje of 5/6 waren mijn banden ver weg en tot overmaat van ramp brak na een ronde of 10 mijn stuurdemper. Kreeg ik nog flink wat klappen te verwerken in het stuur!

Woensdag ben ik pas weer thuis - na het bijkomen van de jetlag zal ik me melden.

Jurgen
 
:^ ..idd, dit was iig al een beter resultaat :) En als je Jurgen hoort praten heb ik zo'n idee dat een overstap naar ten Kate nog ver weg is..als 't al gebeurd! Ze hebben 't lek nog niet boven want het verschil met de kopgroep was ook nu weer te groot, maar het ging best lekker.
Ik vond toch dat Jurgen de zijn relatie met de 749 toch redelijk onbereikbaar noemde... Ben benieuwd wat ie in Monza kan. Denk niet dat Jurgen na vandaag erg tevreden is over zijn vriendschap.
 
:} :} :} :} voor Jurgen...

Voor een motor die niet wil is ie flink snel ermee... Maar ik vraag me af of ie naar die TK over stapt of niet. In het interview met Corné Kleijn was ie behoorlijk negatief over de machine. Ben benieuwd wat er van komen gaat. Misschien zegt het team wel dat ie weg mag, vanwege zijn kritiek. ( begrijp me niet verkeerd, zijn kritiek is terecht. ) Over drie weken zullen we zien hoe ie ervoor staat in Valencia...




Maar eerst.... MOTOGP!!!!!!! :] :] :] :]
 
Ik vond toch dat Jurgen de zijn relatie met de 749 toch redelijk onbereikbaar noemde... Ben benieuwd wat ie in Monza kan. Denk niet dat Jurgen na vandaag erg tevreden is over zijn vriendschap.
Nee, heb al ergens gelezen (..Telegraaf :? ..) dattie niet blij was z'n 5de plek..
..als je meeneemt dattie er de eerste 6 ronden goed bij zat verliest 'ie het laatste deel v/d race zo'n 23sec. ..dat is ruim een sec. per ronde, maar wel minder dan in de trainingen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan