Jurgen naar Ducati

300 km/h lijkt me wel HEEL erg snel voor een 600cc machine.....
Wat haalde ze uiteindelijk voor topsnelheid op Monza????
Schat zo'n 285km/h of nie??? :? :?

Volgens Ten Kate was het 300 km/u. Ben er zelf helaas niet bij geweest....
Maar goed, zelfs 285 echte kilometers p/u, op een circuit, uit een 600cc,is helegaar
niet misselijk!
 
Volgens het bericht op de site van Jurgen, wel.

Jurgen zal komend seizoen in de Supersport klasse uitkomen voor het SLM Ducati Racing team, op een Ducati 749R. Zijn teamgenoot wordt de 25-jarige Italiaanse rijder Andrea Berta. Ook Patrick verhuist mee naar het nieuwe team en zal zoals we gewend zijn de vering en banden voor zijn rekening nemen.

Het team krijgt fabrieksondersteuning van Ducati Corse, en dankzij de komst van een nieuwe ondernemer in het team is er een extra hoog budget.

Jurgen kijkt er naar uit de Ducati te proberen: "Voor mij is het een droom die uitkomt, ik ben heel blij met de overeenkomst met SLM Ducati Racing. De 749R met z'n twee cilinders is heel speciaal, het is de Ferrari van de motorwereld, een hele bijzondere en prachtige motor."

Serafino Foti (team manager): "We zijn heel trots dat we een coureur als Jurgen in dienst hebben en ik wil iedereen, en met name Ducati, bedanken voor hun bijdrage aan dit project. We zijn ons ervan bewust dat de titel een grote uitdaging zal zijn, maar we zullen ons uiterste best doen Jurgen een competatieve machine te geven, éen die een rijder als hij verdient."

Jurgen zal op 13 en 14 december voor het eerste kennismaken met de Ducati 749R in Valencia.
 
Een 1 jarig contract zo uit het verhaal op te maken.....

Wat denken "wij" ervan????

hij zegt: Het is als of een droom is uitgekomen....

Ik schat de belgarda yamaha iets hoger in. Denk dat dat een beter/completere WSS motor is...!!!!

De stelling: -WAT ZIJN JURGEN'S KANSEN IN 2005????
 
Een 1 jarig contract zo uit het verhaal op te maken.....

Wat denken "wij" ervan????

hij zegt: Het is als of een droom is uitgekomen....

Ik schat de belgarda yamaha iets hoger in. Denk dat dat een beter/completere WSS motor is...!!!!

De stelling: -WAT ZIJN JURGEN'S KANSEN IN 2005????

Net zo veel kans als ie op de proton reed denk ik :? :? :? :? :?
Ik ga in ieder geval van het slechste uit, dan valt het altijd mee........ :X
 
De 748r was dit jaar DE openbaring ( met Lanzi) en dit in hun eerste seizoen ss als enige tweepitter! :}
 
GAAF!!! dat ie in ieder geval nog weer een team heeft. Kunnen we in ieder geval het komende jaar "hopen" op goede resulataten. De geschiedenis laat helaas zien dat de 750 van ducati niet veel hoge ogen heeft gegooid in de SS. Natuurlijk beginnen alle teams hoopvol aan het nieuwe seizoen en ik schat Jurgen ook veel hoger in dan Lanzi maar ik heb mijn twijfels bij die machine. Op één of andere manier heeft dat ding het nooit geweldig gedaan in de SS. dit in tegenstelling tot de tweepitters in de WSB. (waar zou dit aan liggen?)
Positieve is in ieder geval dat hij het komende jaar geen grijze muis is qua uitstraling. Inderdaad de ferrari onder de supersort. Die jongens hebben hun commerciele zaken altijd goed voor elkaar.
Ik vind het beter als nog een jaar met de R6 want die fiets haalt het ook niet tegenover de CBR'en.
Jurgen gefeliciteerd!!! :}
 
De 748r was dit jaar DE openbaring

Vind je? Mij viel het al met al nogal tegen voor een motor met 150cc meer dan de rest van het veld. Verder dan af en toe een leuke uitschieter is men niet echt gekomen toch?

Het is hoe dan ook wel leuk voor Jurgen. Weet iemand iets over dat SLM team? Met wie hebben ze het afgelopen seizoen gereden? Het team klinkt mij niet echt bekend in de oren.
 
Vind je? Mij viel het al met al nogal tegen voor een motor met 150cc meer dan de rest van het veld. Verder dan af en toe een leuke uitschieter is men niet echt gekomen toch?

Het is hoe dan ook wel leuk voor Jurgen. Weet iemand iets over dat SLM team? Met wie hebben ze het afgelopen seizoen gereden? Het team klinkt mij niet echt bekend in de oren.
Deze.



SL Racing



Team Manager Serafino Foti
Riders MacPherson Iain

Ducati 749 R
Bussei Giovanni

Ducati 749 R
 
Ja idd, na enig zoeken was ik daar zelf ook net achter gekomen.

Bussei is halverwege het seizoen alsnog overgestapt naar de SBK en Iain McPherson reed vrij onzichtbaar rond. Hopelijk kan het team iets meer voor elkaar krijgen dan afgelopen jaar.
 
Niet meteen een team waar ik warm van wordt. Meer een team als Steve Martin in de WSB. Meedoen voor de plaatsen 5 t/m 10 met af en toe een uitschieter.
Alhoewel. Van Haga was ook een B-team en die deed het toch iets beter. Wie er op zit zegt dus ook iets..............................
JURGEN!!!!!!!!!!!!!..................................RIJJEN!!!!!!!!! :]
 
Vind je? Mij viel het al met al nogal tegen voor een motor met 150cc meer dan de rest van het veld. Verder dan af en toe een leuke uitschieter is men niet echt gekomen toch?

Het is hoe dan ook wel leuk voor Jurgen. Weet iemand iets over dat SLM team? Met wie hebben ze het afgelopen seizoen gereden? Het team klinkt mij niet echt bekend in de oren.
Nou, 5e plaats in het kampioenschap ( Lanzi) vind ik zeker ( in hun eerste seizoen) niet slecht, kan alleen maar beter worden! ( die 150cc meer is te verwaarlozen, zie motogp, meer cylinders is en blijft relatief voordelig in de racerij).
ik ga niet beweren dat het een kampioensfiets is maar een top 5 plaats of podium moet kunnen ( regelmaat scoort, zo ook dit jaar).
 
full
 
ja zo'n motor maar alleen met LEERDAMMER als sponsor |( |( |(
geen sponsor dus
The SLM team hope that a new partner, Enzo Maccherrone a Business person from the Automotive and Building sectors, and direct support from the Ducati factory will give the team the edge it needs to compete at the front next season.
Jurgen and the team will have its first test at Valencia on 13th and 14th December.

quote crashnet.
effe wachte......
 
Nou, 5e plaats in het kampioenschap ( Lanzi) vind ik zeker ( in hun eerste seizoen) niet slecht, kan alleen maar beter worden! ( die 150cc meer is te verwaarlozen, zie motogp, meer cylinders is en blijft relatief voordelig in de racerij).

Jawel, maar in de MotoGP hebben de motoren onafhankelijk van het aantal cilinders allemaal dezelfde cilinderinhoud, 990cc. In de SS gaat het over 600 tegenover 750cc, en dat is toch even 25% erbij.

En nog even voor de duidelijkheid,het is niet hetzelfde teram waar Lanzi dit jaar voor reed he. Het gaat om een priveteam dat dit jaar ook reed met de 749R, maar dan redelijk anoniem.
 
Lanzi heeft alleen in Assen geen punten gescoord,pech? of gevallen.
Met de betrouwbaarheid zit het dus wel goed.

Buiten dit heeft Casoli "ooit" heel goed gereden op een Ducati in het Supersportgebeuren,het kan dus wel ;)
 
Jawel, maar in de MotoGP hebben de motoren onafhankelijk van het aantal cilinders allemaal dezelfde cilinderinhoud, 990cc. In de SS gaat het over 600 tegenover 750cc, en dat is toch even 25% erbij.

En nog even voor de duidelijkheid,het is niet hetzelfde teram waar Lanzi dit jaar voor reed he. Het gaat om een priveteam dat dit jaar ook reed met de 749R, maar dan redelijk anoniem.
o.k o.k, maar in de motogp hebben ze dan een gewichtsvoordeel t.o.v. 4 cylinders.
Anyway, het gaat me meer om het potentieel van de fiets.
Ben al blij dat een Nederlander mee doet ( welke dan ook).
 
o.k o.k, maar in de motogp hebben ze dan een gewichtsvoordeel t.o.v. 4 cylinders.
Anyway, het gaat me meer om het potentieel van de fiets.
Ben al blij dat een Nederlander mee doet ( welke dan ook).
Alleen is het weer een team/bike waar een hoop twijfels aan vastzitten,zoals het wel meer is geweest met Nederlandse(zeker Jurgen) rijders.

Ik hoop voor Jurgen dat het droog en warm genoeg is tijdens zijn testritje in Valencia en zodoende een goed beeld kan krijgen van die 749R,hier kan het vriezen :+
 
Alleen is het weer een team/bike waar een hoop twijfels aan vastzitten,zoals het wel meer is geweest met Nederlandse(zeker Jurgen) rijders.

Ik hoop voor Jurgen dat het droog en warm genoeg is tijdens zijn testritje in Valencia en zodoende een goed beeld kan krijgen van die 749R,hier kan het vriezen :+

Mijn mening is dat je in de WSS klasse alleen kampioen kunt worden als je op een Ten Kate CBR600RR zit. Anders kun je het vergeten....
En een contract voor 1 jaar!!!!

Hoop en denk dat jurgen voor de plaatsen 3 t/m 5 zal moeten gaan.

Dat lijkt me reeel. ;)

Maar beter is natuurlijk altijd meegenomen...
 
Volgens het bericht op de site van Jurgen, wel.

Jurgen zal komend seizoen in de Supersport klasse uitkomen voor het SLM Ducati Racing team, op een Ducati 749R. Zijn teamgenoot wordt de 25-jarige Italiaanse rijder Andrea Berta. Ook Patrick verhuist mee naar het nieuwe team en zal zoals we gewend zijn de vering en banden voor zijn rekening nemen.

Het team krijgt fabrieksondersteuning van Ducati Corse, en dankzij de komst van een nieuwe ondernemer in het team is er een extra hoog budget.

Jurgen kijkt er naar uit de Ducati te proberen: "Voor mij is het een droom die uitkomt, ik ben heel blij met de overeenkomst met SLM Ducati Racing. De 749R met z'n twee cilinders is heel speciaal, het is de Ferrari van de motorwereld, een hele bijzondere en prachtige motor."

Serafino Foti (team manager): "We zijn heel trots dat we een coureur als Jurgen in dienst hebben en ik wil iedereen, en met name Ducati, bedanken voor hun bijdrage aan dit project. We zijn ons ervan bewust dat de titel een grote uitdaging zal zijn, maar we zullen ons uiterste best doen Jurgen een competatieve machine te geven, éen die een rijder als hij verdient."

Jurgen zal op 13 en 14 december voor het eerste kennismaken met de Ducati 749R in Valencia.
nah..dit kon ik dus niet vertellen.. :) hihi...
maar jurgen...ik hoop dat je hoge ogen gooit...(en zeker met de fabrieksondersteuning moet dat lukken...)
 
Ik hoop ook dat hij leuk me kan komen volgend jaar, want zo'n wedstrijd is toch wel een tikkie spannender met Jurgen voorin. Ik vrees ook wel dan die Honda's volgend jaar alleen maar sterker zijn.
 
Op crash.net maken ze ook melding van VDG's nieuwe contract:

Former Yamaha Italia rider Jurgen van den Goorbergh, who finished third in the World Supersport title chase this season, has signed to ride for the SLM Ducati team for next season.

Van den Goorbergh battled with pace-setting Ten Kate Honda team-mates Karl Muggeridge and Broc Parkes throughout the 2004 season aboard his R6.
But 2005 will now see the Dutchman move from the factory backed Yamaha team to the satellite SLM Ducati outfit, formerly known as SL Racing Ducati.

"For me it is like a dream come true," said van den Goorbergh. "I am happy about the contract signed with SLM Ducati Racing and with the 749R being a two cylinders it is very special, the Ducati is like the Ferrari in the motorcycle-world, an absolutely beauty and a very special bike."

"We are very proud to have engaged a rider like Jurgen and I would like to thank all - Ducati first of all - that have contributed to this project," said team manager Serafino Foti. "We are perfectly aware that the championship will be an hard challenge, but we will do our best to give Jurgen a competitive machine: the one that a rider like Jurgen deserves."

Van den Goorbergh will take his head technician, and brother, Patrick with him to his new team.

SLM also hope that a new partner, Enzo Maccherrone, and direct support from the Ducati factory will give the team the edge it needs to compete at the front next season.

Jurgen and the team will have their first test together at Valencia on December 13-14.
 
Dat gaat helemaal goedkomen volgend jaar.

De Ten Kate honda's zullen voorop rijden maar in mindere mate als dit seizoen.
De 749R zal de outsider worden met enige overwinningen
De R6'en en suzuki's zullen strijden voor de plaatsen achter deze twee.

Groeten Fietske :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan