Jurgen op Honda V4

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.802
482
5 oktober MC


PERSBERICHT

Met trots kondigt Kanemoto Racing aan dat zij terug zal keren als team in de nieuwe elite klasse van het 2002 wereld kampioenschap.
Het team zal in 2002 met een Honda NSR500 V4 aan de start komen en heeft de Nederlander Jurgen van den Goorbergh als rijder gecontracteerd.

In 2001 was Kanemoto Racing gecontracteerd door de Bridgestone voor assistentie bij het testen en bij de ontwikkeling voor de 500cc Grand Prix banden. Ook in 2002 zal Bridgestone banden blijven leveren aan Kanemoto Racing.

Team eigenaar Erv Kanemoto is direct verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de machines die 64 Grand Prix wedstrijden en 7 wereldkampioenschappen hebben gewonnen.

ERV KANEMOTO - Ik ben blij om in 2002 terug te keren in de Grand Prix.

Jurgen heeft bewezen talent te hebben op het hoogste niveau en ik hoop hem een goede machine te geven die hem zal helpen om top resultaten te behalen tijdens het seizoen. Tevens kijk ik uit naar de verdere samenwerking met Bridgestone , hun doel is om een band te ontwikkelen en produceren voor het motorracen die op het zelfde niveau ligt als zij in de F1 hebben behaald.

JURGEN – Ik ben blij dat we onze samenwerking bekend kunnen maken. Het is een eer om met iemand als Erv samen te werken. Daarnaast is het spannend om met Bridgestone de strijd aan te gaan. Kanemoto Racing en Bridgestone hebben al een jaar getest op veel GP-circuits en ik ben verrast en positief verbaasd over de door hen behaalde resultaten.
 
Eindelijk gaat er iets de goede kant op, nu Jos nog naar Jordan en we gaan een SNEL jaar tegemoet :]
 
Ik ben benieuwd.....het wordt toch wel weer eens tijd dat er een Nederlander in de bovenste regionen mee gaat rijden!!!
 
Ik denk dat Jurgen volgend jaar helaas weer rond P10 zal blijven hangen, we hebben eerst al de snelle fabriekshonda\'s en de yamaha\'s de suzuki\'s het antena3 team en verschillende viertakten en de aprilia\'s, en dan komt Jurgen op zijn \'99 machine (ja, beste mensen een \'99 machine!)
 
Nou Eddy waar haal je die info vandaan dat het om een 99 machine zou gaan?
Dit lijkt me toch wel heel erg sterk

volgens mij staan die dingen allang in het museum
 
Denk dat v/d Goorbergh erg veel testrondjes zal moeten maken om vertrouwd te raken met de nieuwe bandjes.

Maarre het is toch weer ruim 20 jaar(wie was dat ook alweer... vraagje aan jullie) geleden dat een nederlander reed op een 500 fabrieksfiets heren,ben benieuwd wat hij volgend jaar laat zien.
 
Ik had begin dit jaar ergens iets gevonden over het Kanemoto testteam en daar stond toen bij dat ze met een \'99 er aan het testen waren, ik weet niet of je het aan de machine zelf kan zien maar dit is \'em

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/180/d046afec9fa666022c4710cf1d55615d (WGP500bridgestone_1.jpg)​
 
Das dus onzin.

Volgend jaar rijdt van de Goorbergh in een fabrieksteam van Honda. Het Gresini team heeft twee plaatsen en 1 van die twee plaatsen zal het afstaan aan kanemoto racing aangezien er verplicht een team van 2 gevormd moet worden. Fabrieksteam wil dus zeggen dat ze gewoon de 2002 motor krijgen. Ze zullen dan een motor krijgen van dezelfde kwaliteit als honda pons nu heeft in vergelijking met rossi. Dus krijgen ze niet de nieuwste snufjes zoals rossi, maar wel gewoon een HELE goede motor. Nu maar hopen dat die banden een beetje fatsoenlijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op Zaterdag 06 oktober 2001 19:55 schreef ApriliaRs het volgende:
Das dus onzin.
--knip--
Ze zullen dan een motor krijgen van dezelfde kwaliteit als honda pons nu heeft in vergelijking met rossi. Dus krijgen ze niet de nieuwste snufjes zoals rossi, maar wel gewoon een HELE goede motor.

Inderdaad, dit hoorde ik vanmiddag ook.. En je weet hoe goed Barros en Capirossi meescheuren... 8-)
 
2002 wordt een mooi jaar voor de Nederlandse raceliefhebbers, Jos in een auto met fabrieksmotor en Jurgen op een topmotor, heb er nu al zin in!! *D
 
2002 wordt een mooi jaar voor de Nederlandse raceliefhebbers, Jos in een auto met fabrieksmotor en Jurgen op een topmotor, heb er nu al zin in!! *D


Wij Belgen ook.. moeten we eindelijk dat eeuwige excuus van jullie NL\'ers niemeer aanhoren.. \"wacht maar tot X een goeie motor/auto krijgt\".. zeur zeur..
 
Wij Belgen ook.. moeten we eindelijk dat eeuwige excuus van jullie NL\'ers niemeer aanhoren.. \"wacht maar tot X een goeie motor/auto krijgt\".. zeur zeur..
Klopt.

Jullie Belgen zeuren iig nooit, jullie hebben nl. helemaal niemand om over te zeuren. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan