Jurgen op Yamaha

19 jun 2001
80
0
De dutch TT heeft een nieuwe sponsor. Toevallig de zelfde als het yamaha racingteam waar Olivier Jacque niks presteert. Nu wil, dat franse merk(kaloasis) meer bekendheid in Nederland. Jurgen is in hun ogen daar de man voor. De onderhandelingen zijn in volle gang. wordt vervolgd.
 
Gaaaffff. Jurgen :} op een Yamaha V4 :)
Gaat 'ie Max en Rossi helemaal zoek rijden op hun viertakten met veelsteveel vermogen. LOL

 
Jurgen op een V4 Yamaha is inderdaad een strak plan!
Maar aangezien Jaque net zo als Gaulauises Frans is schoppen ze hem er NOOIT uit. Ook andere door Gaulauises gesponsorde rijders zie ik nog niet zo snel vertrekken. Nakano rijd erg goed even als Mc Coy misschien dat de tegenvallende Haga het veld moet ruimen, maar die zou volgend jaar wel eens op een 4-takt Yamaha kunnen rijden.
Dus als we een beetje pech hebben mag Jurgen op zijn hoogst een Gaulauses sticker op zijn Proton plakken! :(
 
Yo turbo,
tot mijn spijt moet ik met je meegaan in je overwegingen, Gauloise en Jacque lijkt me bijna niet te scheiden,en Haga is m.i. dit jaar juist aan het wennen in de GP's om volgend jaar de 4-takt Yam. te rijden.
Beetje :( voor Jurgen !
Toch....... een beetje hopen kan geen kwaad :P

C.U.


:j
 
Ik hoop het, zou erg koel zijn.

Nog meer mensen trouwens die naar die Rizla Racingday in Assen gaan op 12 augustus? Jos Verstappen en Jurgen vd Goorbergh komen daar ook.
 
Jurgen zou volgend jaar op een overjarige v4 kunnen komen,dit is denk ik zijn laatste?kans.Met die proton zal het echt niets worden met alle respect voor jurgen en zijn team.
Volgend jaar komen er een aantal v4 fietsen vrij na intrede van de fourstrokebike's. :] (ooohhh wat word dat mooi)
 
Jurgen op een V4 Yamaha is inderdaad een strak plan!
Maar aangezien Jaque net zo als Gaulauises Frans is schoppen ze hem er NOOIT uit. Ook andere door Gaulauises gesponsorde rijders zie ik nog niet zo snel vertrekken. Nakano rijd erg goed even als Mc Coy misschien dat de tegenvallende Haga het veld moet ruimen, maar die zou volgend jaar wel eens op een 4-takt Yamaha kunnen rijden.
Dus als we een beetje pech hebben mag Jurgen op zijn hoogst een Gaulauses sticker op zijn Proton plakken! :(

Toch wel Turbo, anders zouden ze er nooit voor kiezen om een evenement in Nederland te sponseren. Dan kunnen ze hun geld wel beter besteden lijkt me. Let op het gaat echt gebeuren. Trouwens wat presteert die Jacque nou helemaal?
 
Naast Nederland sponsort Gauilauses ook de ZuidArikaanse GP, maar blijft Frankrijk het belangerijkste afzetland en daar is Jaque zo ongeveer heilig.
Jaque is overgens best goed (niets voor niets regerend 250cc wereldkampioen) maar hij heeft de vervelende gewoonte iedere keer dat hij er af valt de nodige botten te breken.
Zo ook dit seisoen hij heeft de nodige Gp's gemist en is nu nog steeds herstellende van zijn blesures. Niet echt een iedeaal begin van je eerste 500cc seisoen en dus eigenlijk leerjaar.
En dat Jaque nu in Duitsland pas zijn 4e geloof ik 500GP rijd en dan 6e word na ene Rossi op de streep te hebben geklopt vind ik echt niet verkeert. Met andere woorden ik heb niets tegen Jaque maar ik zie natuurlijk veel liever Jurgen op die 500 Yamaha rijden!
Al acht ik de kans erg klein, elk jaar zijn er weer van die verhalen, eerst met een 500 Suzuki in Team Molenaar en een jaar later was een Honda NSR500 V4 al toezegt! En uiteindelijk rijd Jurgen toch nog ieder jaar op niet kompetatief materiaal. Al met al ben ik zulke berichten met een korreltje zout gaan nemen, eerst zien dan geloven!
Het zou overgens schandalig zijn dat een franse sponsor Jurgen aan een V4 moet helpen omdat alle Nederlandse Multinationals het verreken! :(
Maar we blijven hopen!
 
Krijg altijd een beetje het Jos Verstappen gevoel hierbij, enorm talent maar altijd op slecht materiaal rijdend. :(

Kijk dan eens naar Maleisie, daar sponsort de overheid gewoon een coureur (Alex Yoong), zouden ze hier ook moeten doen.
 
Helemaal mee eens Revolution!
Alleen de Nederlandse regering zou racen eerder verbieden dan wanneer ze er geld insteekt!
 
Helemaal mee eens Revolution!
Alleen de Nederlandse regering zou racen eerder verbieden dan wanneer ze er geld insteekt!
Ze zouden eens moeten beseffen wat voor reclame ze zouden kunnen krijgen als ze eens wat meer moeite en geld zouden steken in de racerij in dit land, bijvoorbeeld een GP op Zandvoort, honderdduizenden buitenlanders die erop af komen, toptijden voor de lokale bedrijven, wereldwijde aandacht voor Nederland etcetera.

Maar nee, die geitenwollensokkentypes in Den Haag zullen ook vooral geen moeite daarvoor doen. |(
 
hehe, ue moet het wel iets breder zien he revolution..
Het grootste deel van de NEderlanders intresseert motoren zelfs geen bal.. om er dan VEEL geld tegen aan te smijten is niet meteen een logisch gevolg bij een regering met begrotingstekorten.
 
hehe, ue moet het wel iets breder zien he revolution..
Het grootste deel van de NEderlanders intresseert motoren zelfs geen bal.. om er dan VEEL geld tegen aan te smijten is niet meteen een logisch gevolg bij een regering met begrotingstekorten.

Gezien het aantal mensen, die de TT bezoeken en de mensen die daarna ons terug willen zien rijden ben ik het niet met je eens. Wanneer wordt Heiniken toch eens wakker? Oja en Turbo, dat Jacque kampioen 250 cc is wil niet zeggen, dat hij nu ook de sterren van de hemel rijdt. Op de motor blijven zitten is ook een vak :] |( ;(
 
Als jurgen spanjaard zou zijn had hij allang een topfiets gehad,maar helaas hij spreek geen spaans *D
 
Als Jurgen Spanjaard zou zijn, was hij nu al meervoudig wereldkampioen!!
Ik baal er enorm van dat die prutsers van een Gibernau en Cardoso wel op een V4 zitten en Jurgen niet! :(
Criville presteerd dit jaar niks maar krijgt volgend jaar waarschijnlijk gewoon weer het beste materiaal van Honda.
De Top 500 teams hebben een spanjaard in dienst voor de sponsoring en een top-coureur om resultaten te behalen.

en ja ik ga (waarschijnlijk) ook naar de rizla racingday *D
 
hehe, ue moet het wel iets breder zien he revolution..
Het grootste deel van de NEderlanders intresseert motoren zelfs geen bal.. om er dan VEEL geld tegen aan te smijten is niet meteen een logisch gevolg bij een regering met begrotingstekorten.

Volgens mij heeft de Nerdelandse :P regering de laatste jaren juist een meevaller gehad. Kunnen ze best in Jurgen steken,.... ook in mij trouwens...
 
Dit Interview stond op MotoGP.com als je tussen de regels door leest denk ik dat Jan Witteveen Jurgen op een 4-takt Aprilia wel ziet zitten.

Interview
25/08/2001
Jan Witteveen on the Aprilia 4 stroke for 2002

Aprilia are currently working on two 4 stroke projects: \'We have two projects in progress and we hope to bring them in at the first race of next season. At the moment I can\'t really reveal any more details or say how many cylinders they have. With regard to riders we feel we already have a few who are capable of doing a job on the new bikes but we\'re also looking outside the current crop for riders who could be suitable for this new project. Technically, all the riders doing well in 250 and 500cc interest us. Obviously we are also considering riders who have already worked with us such as Biaggi, Rossi and Capirossi, but there are non-Italians as well. We can\'t forget that the choice of rider also has major commercial implications. Taking into account that the project is in it\'s initial phases, we need someone who is not only fast, but who has the experience to help us with set-up problems.\'

Dus ze kijken uit naar een niet italiaan wie niet alleen snel is maar ook de ervaring heeft om hun met de set-up problemen te helpen.
Met andere woorden Jan Witteveen wil Jurgen volgend jaar op de 4 takt Aprilia :?
\'t zal wel weer niet zo mogen wezen of toch?
 
Na de race van vandaag mogen ze die KR3 wel op de schroothoop schoppen, het zit ook nooit mee. ;(
 
\'t kan me niet schelen waar Jurgen volgend jaar op rijd, Yamaha, Aprilia, Spartamet zolang het maar geen Proton Kr3 is!
 
Dankzij het geweldige programma van de NOS heb ik dus gemist wat er gebeurd is met Jurgen.. Waarom is ie uitgevallen :? ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan