JURGEN OUT <> ITOH IN???

Geen deuk in een pakje boter kunnen rijden en een prutser zijn komt volgens mij op hetzelfde neer, maar Jurgen is inderdaad geen Mick Doohan. Wel ben ik het (alweer) niet met je eens dat je de grens niet kunt vinden als je er niet regelmatig afvalt. Katoh werd wereldkampioen zonder crashen, maar nu valt ie er weer wel af. Vaak crashen is volgens mij meer een teken van onkunde dan van inzet.

Daarbij heeft Rossi wel weer erg veel mazzel dat ie nooit wat breekt, als ie net zo breekbaar was als b.v. Jacque werd ie ook nooit wereldkampioen.

En dat Jurgen een nederlander is maakt 'm niet beter als Laconi, maar wel interessanter voor de meeste nederlandse fans. En Laconi heeft o.a. een goeie kans gehad bij WCM-Yamaha, waar hij teamgenoot McCoy ook meestal niet bij kon houden. Laconi is wel snel, maar zeker niet constant. En dat is Jurgen nu juist weer wel.
 
Ik heb het idee dat Rossi vaak "speelt" met de andere rijders dat hij zich bewust ff laat afzakken om daarna alles weer in te halen

rossi is echt op dit moment de beste rijder in de 500cc
ik hoop dat volgend jaar als de superbike fietsen erbij komen dat het seizoen iets mooier/spannender word
 
Vaak crashen is volgens mij meer een teken van onkunde dan van inzet.
Het spreekwoord zegt het al:
met leert met vallen en opstaan
Hij die niet valt, zal ook niet leren. Heeft dus nix met onkunde te maken. Kevin Schwantz viel vaker dan ie erop bleef zitten, maar werd wel wereldkampioen, en is voor velen (mij incluis) de held allertijden. (Niet voor niets is #34 niet meer beschikbaar in de 500)
 
Niet voor niets is #34 niet meer beschikbaar in de 500
Zoveel rijden niet mee, en verder wilde niemand het nummer. De kans is groot dat Rossi zijn nummer ook zal mogen houden als hij ermee kapt.

Als Doohan een eigen nummer had gehad, 99 ofzo, dan had hij die ook wel mogen houden.
 
Zoveel rijden niet mee, en verder wilde niemand het nummer. De kans is groot dat Rossi zijn nummer ook zal mogen houden als hij ermee kapt.

Als Doohan een eigen nummer had gehad, 99 ofzo, dan had hij die ook wel mogen houden.
Er waren legio coureurs die met #34 van start hadden willen gaan. Vergeet niet dat Revin' Kevin een ambassadeur voor de motorsport is geweest, iets wat slechts enkelen hebben gepresteerd. Randy Mamola was ook zo'n ambassadeur. Dat soort mensen begrepen waar het ons fans om te doen is. Rossi heeft dat ook altijd goed begrepen, alleen is zijn suprematie iets wat (helaas) de sport weer net niet kan gebruiken, want niemand zit op F1/schumacher achtige taferelen te wachten.
 
Ook voor mij is :} Kevin Schwantz :} DE Coureur. Maar hij werd wel steeds geen wereldkampioen door te veel te crashen en uiteindelijk toch wereldkampioen toen zijn twee grootste rivalen door (zeer nare) crashes buiten spel kwamen te staan.

Ooit worden we het wel eens, maar het kan nog wel even duren :+ .
 
ik heb anders v.d Goorbergh nooit hoger zien eindigen in de wedstrijd dan zijn plaats gerealiseerd in de training; zonder dat er mensen door crashes en motorpech uitvielen.
volgens mij heeft die gewoon de ballen niet tijdens de race.
Iedere keer een ander excuus is trouwens wel knap om dat maar te verzinnen....ga dr maar aanstaan!
 
Ook voor mij is :} Kevin Schwantz :} DE Coureur. Maar hij werd wel steeds geen wereldkampioen door te veel te crashen en uiteindelijk toch wereldkampioen toen zijn twee grootste rivalen door (zeer nare) crashes buiten spel kwamen te staan.

Ooit worden we het wel eens, maar het kan nog wel even duren :+ .
ben het nu idd helemaal met je eens. Als Revin' Kevin niet zo vaak was gevallen, was ie waarschijnlijk vaker kampioen geworden.

Ik herinner me trouwens ook nog goed in 1992, toen werd ie door ene Mick D. van z'n motor getorpedeerd in Donington vlak voor die chicane, omdat deze meneer D. dacht ineens 6 rijders uit te kunnen remmen. Het koste toen Kevin zijn pols en het kampioenschap.
 
ben het nu idd helemaal met je eens. Als Revin' Kevin niet zo vaak was gevallen, was ie waarschijnlijk vaker kampioen geworden.

Ik herinner me trouwens ook nog goed in 1992, toen werd ie door ene Mick D. van z'n motor getorpedeerd in Donington vlak voor die chicane, omdat deze meneer D. dacht ineens 6 rijders uit te kunnen remmen. Het koste toen Kevin zijn pols en het kampioenschap.

Voor mij is Freddie Spencer DE coureur. Maar dat zal meer met jeugdsentiment te maken hebben. Was toen een jaar of 7 oud en kreeg toen voor m'n verjaardag een mok met een afbeelding van hem erop. Een paar jaar terug heb ik een biografie van hem gekocht.

Kevin Schwantz staat iig ook erg hoog op m'n lijstje.
 
we mogen blij zijn dat er een nederlander mee rijd en hoe die ook rijd maakt niet uit maar alles beter als helemaal geen nederlander.en als hij die banden niet goed vind dan is dat zo dan kan hij er niet mee rijden.en ik denk dat als wij een keer mochten meedoen dat we ook zo zouden zeiken hoor
 
Okeej beste aspirant Rossi's! Jullie weten het allemaal beter he. Het is altijd wel makkelijk om van buitenaf te ordelen. Wie van jullie racet er hier zelf? Wie van jullie weet hoe het allemaal in zijn werk gaat? Ik geef toe, het is geen coureur die barst van het talent, hij moet gewoon werken voor zijn prestaties, niet zoals Rossi, bij hem gaat het gewoon vanzelf *D Ik denk dat we gewoon moeten afwachten, en niet te overhaast conclusies moeten trekken. Kritiek leveren kunnen we allemaal! Laten we hem steunen in plaats van hem af te kraken, daar hebben we allemaal wat aan! Go Jurgen!
 
Wat een voorbarige reactie dat Jurgen geen knokker zou zijn omdat ie niet verder wilde rijden na de crash in Barcelona. De gaskabel was gebroken en dus valt er weinig te rijden/knokken. Overigens durf ik aan de kwaliteiten van Jurgen als stuurman niet te twijfelen. Kijk maar eens naar de geboekte resultaten op minder/slecht materiaal. Een hoop fabrieksjongens kunnen hier nog een puntje aan zuigen.

Itoh gaat overigens samen met Jurgen testen om de ontwikkeling van de banden in een stroomversnelling te krijgen.

Ik zou hem zo graag eens op gelijkwaardig materiaal als de topmannen zien. Er zullen er dan een paar vreemd opkijken als ie voorbij komt.
 
Op woensdag 26 juni 2002 11:50 schreef Soesoeki het volgende:
.. Overigens durf ik aan de kwaliteiten van Jurgen als stuurman niet te twijfelen. Kijk maar eens naar de geboekte resultaten op minder/slecht materiaal. Een hoop fabrieksjongens kunnen hier nog een puntje aan zuigen...
...Ik zou hem zo graag eens op gelijkwaardig materiaal als de topmannen zien. Er zullen er dan een paar vreemd opkijken als ie voorbij komt.
En daar verschillen dus de meningen. Ik ben van mening, dat zelfs op een 5-cilinder, jurgen nog niet in staat is om op het podium te komen. Hij ontbreekt het lef cq agressie om voorin te rijden.
 
Ed zou je je nick niet veranderen dan???? Flying Dutchman is toch de bijnaam van...........hoe heet die vent nou ook alweer ;)
 
Een mietje is het (geworden).
Lezen jullie zijn kolom in de Motor wel eens, altijd gelul over hoe lekker hij gegolfd heeft. Golfen is een bezigheid voor mietjes. Motorcrossen, super-motard of mountainbiken moet hij in plaats "shoppen" op de boulevard van MC.
Hij durft met smoesen aan te komen als dat zijn handvaten heet werden, van een onzin, en lulkoek over de banden. Dat Bridgestone (nog) geen banden kan maken die het een race volhouden, Oke, maar kwalificatie banden moet kunnen. Maar waar staat Jurgen, achteraan.

Weg ermee. Trouwens er is genoeg race-talent in Nederland, alleen racen is een kwestie van gunnen. Dus alleen met de juiste kontakten kan je verder en die kontakten zijn heel schaars.
 
Terug
Bovenaan Onderaan