JURGEN OUT <> ITOH IN???

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
gelezen op racesport.nl


Na de Dutch TT zou jurgen v.d. Goorbergh worden vervangen door Shinishi Itoh, vanwege het aanhoudende geklaag van de nederlander ten aanzien van de Bridgestone banden.

Het is misschien jammer voor de Nederlandse motorsport, maar als dit gebeurt dan weten we wel snel genoeg of het nu toch aan de banden of aan de coureur heeft gelegen.
 
Het is misschien jammer voor de Nederlandse motorsport, maar als dit gebeurt dan weten we wel snel genoeg of het nu toch aan de banden of aan de coureur heeft gelegen.
Mee eens.

Het is - met alle respect - eigenlijk hetzelfde verhaal als met Jos Verstappen. Klaagde steen en been over de Arrows, terwijl Frentzen nu bewijst dat er toch prima tijden mee te rijden zijn.

[me]Yuri ziet toch liever Jurgen op de NSR natuurlijk :) [/me]
 
Laatst bewerkt:
Jurgen is nou eenmaal geen knokker...
Bleek zondag ook weer.. 3 man crashen, 2 proberen er weer op de baan te komen, Jurgen laat de boel de boel.
 
Ach.. ik zou het wel erg jammer vinden als de Nederlander ook al uit de 500 verdwijnt. Dan moet alle hoop naar het De Graaf / Molenaar team.
 
Jurgen is nou eenmaal geen knokker...
Bleek zondag ook weer.. 3 man crashen, 2 proberen er weer op de baan te komen, Jurgen laat de boel de boel.

Dat heb ik ook gezien... maar kwam dat niet omdat hij zand in zijn mond had? ;)

Nee, ik denk dat het best wel een knokker is anders rij je niet op dat niveau. Daar rijden geen mietjes, daar geloof ik niets van.
 
Mee eens.

Het is - met alle respect - eigenlijk hetzelfde verhaal als met Jos Verstappen. Klaagde steen en been over de Arrows, terwijl Frentzen nu bewijst dat er toch prima tijden mee te rijden zijn.

idd net als Jos, wel in Monaco wonen, nog geen deuk in een pakje boter rijden en steen en been klagen.

HELLdesker het volgende:
Jurgen is nou eenmaal geen knokker...
Bleek zondag ook weer.. 3 man crashen, 2 proberen er weer op de baan te komen, Jurgen laat de boel de boel.

en zich nu goed praten op z'n site:
maar goed dat ik was gestopt, want er zaten steentjes in het blok, en als ik was doorgereden dan had ik het blok in de soep gedraaid
 
Zou toch wel jammer zijn voor de Nederlandse motorsport. Er is voorlopig geen opvolger, die de kwaliteiten heeft van Jurgen.

Maar ik denk ook dat Jurgen, net iets te kort komt ten opzichte van de echte top. Maar het is wel jammer dat zijn voor carriere zo ten einde loopt.
 
Mee eens.

Het is - met alle respect - eigenlijk hetzelfde verhaal als met Jos Verstappen. Klaagde steen en been over de Arrows, terwijl Frentzen nu bewijst dat er toch prima tijden mee te rijden zijn.

[me]Yuri ziet toch liever Jurgen op de NSR natuurlijk :) [/me]

Wel de juiste conclusie's trekken aub, Verstappen reed verleden jaar bij Arrows met een Asiatech motor, Frentzen rijdt nu met een Ford-Arrows motor, dus er valt heel weinig te vergelijken.
 
Wel de juiste conclusie's trekken aub, Verstappen reed verleden jaar bij Arrows met een Asiatech motor, Frentzen rijdt nu met een Ford-Arrows motor, dus er valt heel weinig te vergelijken.

En Youri wordt even op de plaats gezet! ;) :) Ik vind trouwens dat Jos wel echt goed kan rijden.

Maar ik zou graag Jurgen een keer op een "echt" snelle motor zien. Zoals ik Jos eens in een Ferarri wil zien.

Kijken wat er dan gebeurt.

waarschijnlijk 2x grindbak :+
 
Laatst bewerkt:
Och, nog een paar jaar, dan komt dat kleine
Limburgse kereltje van 12 :]


Joey nog iets..
Stond gisteren ook weer in de krant...was te laat,
als laatste vanuit de pitstraat moeten vertrekken
en als eerste met een halve minuut voorsprong
aangekomen :} 8-)

Als dat kereltje onder goede begeleiding blijft
komt het helemaal goed... :) :)
 
Och, nog een paar jaar, dan komt dat kleine
Limburgse kereltje van 12 :]


Joey nog iets..
Stond gisteren ook weer in de krant...was te laat,
als laatste vanuit de pitstraat moeten vertrekken
en als eerste met een halve minuut voorsprong
aangekomen :} 8-)

Als dat kereltje onder goede begeleiding blijft
komt het helemaal goed... :) :)

Wat een rare naam Joey Nogiets.... Maar laten we hopen dat dat een nieuwe volksheld wordt. :)
 
Wel de juiste conclusie's trekken aub, Verstappen reed verleden jaar bij Arrows met een Asiatech motor, Frentzen rijdt nu met een Ford-Arrows motor, dus er valt heel weinig te vergelijken.
Ok, dan kijk ik even naar Bernoldi. Die heeft niet echt vooruitgang geboekt met die nieuwe motor, dus ik denk dat dat wel meevalt.
Op dinsdag 18 juni 2002 13:20 schreef The Saint het volgende:En Youri wordt even op de plaats gezet! ;) :) Ik vind trouwens dat Jos wel echt goed kan rijden.

Maar ik zou graag Jurgen een keer op een "echt" snelle motor zien. Zoals ik Jos eens in een Ferarri wil zien.

Kijken wat er dan gebeurt.

waarschijnlijk 2x grindbak :+
Youri ;) :)
 
Dit stond er op racesport ook nog onder:

Of er waarheden zitten aan dit bericht weten we niet, waarschijnlijk acht ik het echter niet omdat Itoh toch al enige jaren weg is uit de GP’s en vaker langzamer rijdt dan Jurgen.

:^ In de testen voor aanvang van het seizoen bleef Jurgen Itoh ook al voor terwijl Itoh in Suzuka waar hij met de vijfcilinder reed op de eerste startrij stond.

En op zijn site staat behalve dat achteraf bleek dat het hele motorblok naar de klote gegaan zou zijn als hij door had kunnen rijden ook dat de gashendel beschadigd was en de kuip ernaast hing en hij dus niet door kon rijden.
 
In de testen voor aanvang van het seizoen bleef Jurgen Itoh ook al voor terwijl Itoh in Suzuka waar hij met de vijfcilinder reed op de eerste startrij stond.

Ik weet niet welke voorjaarstesten jij hebt gezien, maar in mijn belevingswereld was Itoh toch echt sneller met testen dan Jurgen. Ik denk dat Jurgen het wel prima vindt zo, lekker huisje in Monaco, wie doet 'm wat.....
 
Ed als je echt anti-jurgen bent moet je je ondertitel even aanpassen :z

Typisch Nederlands, als er een talent rondrijdt dat niet helemaal uit de verf komt begint half Nederland te kankeren. Steun die mensen liever en geef er wat positieve publiciteit aan. Misschien dat het bedrijfsleven dan wel warm loopt om te sponseren. Want budget is hier toch altijd het probleem. Dat zie je in alle vormen van auto/motorsport. :(
 
Update
Nog even een korte update; het is maar goed dat ik niet verder ben gegaan in de race - ik wilde wel maar toen ik de fiets oppakte zag ik dat de gashendel niet in orde was - ze hebben net de motor uit elkaar gehaald en er bleek zand en stenen in het blok gekomen te zijn. Was ik doorgereden dan hadden we zeker een blok in de vernieling gereden.....
Meestal roepen teams "waarom reed je niet verder", nu was men blij dat ik niet verder kon....

Jurgen


NIET BLATEN!~!!!
 
en ook nog dit:

In eerste instantie wilde ik verder maar ik zag dat de kuip er naast hing en mijn pols deed zeer. Van mijn pols zijn net foto's gemaakt en er is niets gebroken; wel is waarschijnlijk het kapsel beschadigd maar dat zal allemaal wel goed komen.


meeste mensen die op dr bek gaan liggen een week bij te komen.
Jurgen is een keer met 300+ zn vorwiel verloren.
Noem dat maar eens een mietje!
 
Ik weet niet welke voorjaarstesten jij hebt gezien, maar in mijn belevingswereld was Itoh toch echt sneller met testen dan Jurgen. Ik denk dat Jurgen het wel prima vindt zo, lekker huisje in Monaco, wie doet 'm wat.....

Zal dan wel aan je belevingswereld liggen...

Tijden van de beide testdagen in Catalunya voor aanvang van het seizoen:

full
 
Dat zetten we dan even hiernaast. Itoh met viertakt en niet op Bridgestones (qualificatie Suzuka):

full


Dat heb ik dus gezien :P . En al zegt dit nog niet dat Jurgen met een 4takt Honda op Michelins op de eerste rij had gestaan, het zegt in ieder geval dat hij niet zo'n prutser is als jij denkt.
 
ik zou het echt jammer vinden dat jurgen moet stoppen

oa. in de regen is het altijd genieten als je hem ziet rijden
 
Dat heb ik dus gezien :P . En al zegt dit nog niet dat Jurgen met een 4takt Honda op Michelins op de eerste rij had gestaan, het zegt in ieder geval dat hij niet zo'n prutser is als jij denkt.
Ik zeg ook niet dat Jurgen een prutser is, maar wel dat hij geen kampioensrijder is. Het feit dat hij een enkele keer hard heeft gereden op de 2-cilinder (1e startrij Assen) en de MuZ, maakt hem nog geen Mick Doohan of Kevin Schwantz.
Daarvoor neemt hij veel te weinig risico, en als je kampioen wilt worden, zul je toch regelmatig over je grens moeten rijden, want alleen dan kun je de lat hoger leggen.
(kijk maar naar Rossi, die is ook regelmatig gevallen tijdens zijn debuutjaar 125/250/500)
Je kunt zeggen dat ik een klepzeiker ben, maar om nou iemand de hemel in te prijzen, alleen omdat hij nederlander is, nee, dat gaat mij te ver. Ik vraag me af, als Jurgen geen nederlander zou zijn, hoeveel fans hij hier zou hebben. Ik heb in ieder geval nog nooit dit soort discussies gevoerd over Resis Laconi, terwijl kwa rijden deze twee coureurs niet voor elkaar onderdoen. (en dat al zolang Jurgen in de 500 uitkomt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan