Jurgen van den Goorbergh nog niet zeker van plaats

Status
Niet open voor verdere reacties.
3 jul 2002
140
0
Assen
Eerder konden jullie lezen op TT BACO/ racesport.nl dat Jurgen in onderhandeling was met diverse sponsoren om een “zitje” te bemachtigen in de MotoGP voor 2003.

De onderhandelingen met een groot Nederlands bedrijf ( Philips ) zijn echter voorbij. Alles leek in kannen en kruiken, maar op het laatste moment hebben ze afgehaakt ! Terug bij af ? Er staan nog enkele opties open, dus hopelijk kunnen we binnen nu en enkele weken positiever nieuws van de “Flying Dutchman” on-line zetten dan nu het geval is, want Sete Gibernau verruilt Suzuki voor Gresini Honda. Hiermee neemt Sete de sponsor Telefonica MoviStar mee.


Het team van Suzuki zal daarom zitten te wachten op nieuwe geldschieters. Jurgen is een optie voor het team, maar er liggen meer kapers op de kust ! O.a. Garry McCoy en John Hopkins.

Deze laatste twee races heb ik me kunnen bewijzen, heb ik kunnen laten zien dat ik 'gewoon' bij de top tweetakt-rijders hoor. Nu wil ik me graag bewijzen op een viertakt, echter de beslissing hiervoor ligt niet in mijn handen. Ik heb gedaan wat ik moest en kon doen....

Het was al met al een seizoen met vooruitgang. We hebben ons echt van beneden naar boven gewerkt. Ik heb nog geen beslissing genomen wat ik ga doen als 'de hoge heren' in mijn nadeel beslissen - ik ben niet van plan om te stoppen maar heb ook geen zin om een soort ' tweede plan' uit te gaan voeren... Kortom, ik ga alleen maar voor de top! En top, dat is de MotoGP zeker, het is een klasse met ongelofelijk veel con-currentie en het is in mijn ogen de meest competatieve vorm van gemotoriseerde sport, en ik ben er nog niet klaar mee!

Zodra er nieuws is horen jullie het van me, nu ga ik eerst een aantal mensen in het rennerskwartier gedag zeggen, wat opruimen en wellicht vanavond nog even naar de 'end of season party'.

De hoop nu gevestigd op een grote sponsor voor Jurgen. Het gekke is dat deze geldschieters blijkbaar niet in Nederlanders investeren. Na verluid steekt een dochter onderneming van ABN-AMRO wel geld in Alex Barros ? En hoe zit het met die Nederlandse fondsen voor topsporters ?

De resultaten van zondag waren overigens wel zeer goed te noemen. Een zevende plek voor Jurgen. Jammer dat het succes laat in het seizoen is geboren. We blijven duimen !
 
Ik word inderdaad ook schijtziek van al die grijze pakken managers bij die nederlandse multinationals. Gaan liever golfen oid dan sponsoren in de auto/motorsport. Hun buitenlandse collega's zijn veel frivoler wat dat betreft en denken ook aan hun PR. Laat Shell (Koninklijke Olie is de echte naam) eens de knip trekken. Vorig jaar reed er wel een Shell team, maar wel zonder nederlandse rijder. Ook Jos Verstappen kampt al jaren met dit probleem. HAd er zonder Rossi wel eens iemand van Nastro Azurro gehoord? Nou ik niet. Hoeveel Italianen denk jij dat bijv Dommels of Bavaria kennen. Trouwens waarom geen Durex of Pampers of Magnum of Mora op een racer??
 
vind ik ook

op deze manier wordt het helemaal niets met de nederlandse auto en motor sport..

onze beste motorcoureur krijgt het al bijna niet meer voor elkaar om te racen, wat dan wel niet te denken van nieuw nederlands talent??

dat wordt dan al helemaaaal nix :(
 
Ik vind het erg jammer voor Jurgen, maar ik kan me het wel voorstellen van Philips en de ABN. De Nederlandse markt is nogal klein, dus dan kies je liever voor een rijder uit een land met een grote markt. En zeker in een tijd dat het economisch wat minder gaat. Heeft Jos Verstappen niet een potje geld? Dan kunnen ze dat beter inzetten voor een fiets voor Jurgen.
 
Maaruh, als het niets wordt waar moettie dan z'n geld mee verdienen? Zijn er nog mogelijkheden in de WSB of zo?
 
Ze moesten eens een keer wat minder geld in het voetbal stoppen en wat meer in de race sport. Er kijken een paar honderd miljoen mensen naar bijv de F1 en misschien wat minder naar de MGP, maar altijd nog meer dan de PTT TPG Vodafone Televizierring Oranje Voetbalcompetitie.

Ik zou het iig wel weten. Minder voetbal meer motorsport op tv. :P
 
Op zondag 03 november 2002 21:17 schreef EdwinO het volgende:
Ik vind het erg jammer voor Jurgen, maar ik kan me het wel voorstellen van Philips en de ABN. De Nederlandse markt is nogal klein, dus dan kies je liever voor een rijder uit een land met een grote markt. En zeker in een tijd dat het economisch wat minder gaat. Heeft Jos Verstappen niet een potje geld? Dan kunnen ze dat beter inzetten voor een fiets voor Jurgen.

heb je weleens goed naar de west honda's van capirex en barros gekeken?
heel klein staat bovenaan de kuip geel/groen ABN...

(weet alleen niet zeker of het ook op de 4takt pons staat...)

denk dat dat door barros komt, want tijdens de braziliaanse gp staat de helft van het circuit vol met ABN borden... :?
 
Dit heeft te maken met Banco Brazil dit was een partner van senna en van Barros toen onze abn banco brasil overnam moesten deze contracten mee, van Lee van damm weet ik dat de nederlandse directie hier graag vanaf zou willen.

Zij zullen zeker niets in Nederland doen
 
Zullen ze dat geld zeker gaan uitgeven aan een tennistoernooitje (ABN Amro toernooi) met een zootje over het paard getilde tennissers. Vandaag hoorde ik weer dat die vent die in Parijs won 402.000 dollar kreeg. Volgens mij kan Jurgen daar bijna een jaar voor rijden.
 
hoorde van de week iets over de netto winst van shell in het derde kwartaal, 500 miljoen euro ofzo?

kunnen ze daar niet een procentje of wat van missen???
Is toch gvd erg dat je zo goed bent en er gewoon niemand is die je wil helpen, nou als ik mevrouw heineken was , dan reed ie op een een knalgroene fiets!!!


edit net op de radio, abn-amro 2e kwartaal 600 miljoen euro winst.

Van jurgens forum:
Jarno
Senior Member
Geslacht:
Berichten: 514
Re: Teams waar Jurgen mee in gesprek is.
« Reactie #355 Gepost op: 11/03/02 om 22:49:59 » Reageer met citaat Bewerk bericht

--------------------------------------------------------------------------------
Suzuki is niet op zoek naar een sponsor, maar naar een goede ontwikkelingsrijder die die motor weer naar de top kan brengen. En wie bel je dan? Juist, Jurgen en Patrick.

En kijk een beetje uit met berichten van racesport.nl voor nieuws aanzien. Die site is er niet vies van een beetje te speculeren. Dat Philips de bewuste sponsor zou zijn is bijvoorbeeld volgens mij volledig uit de lucht gegrepen, en het is al helemaal niet zo dat de komst van Jurgen naar Suzuki afhangt van het meebrengen van een sponsor.
IP gelogd


 
Laatst bewerkt:
Wie speculeert hier nu?, ik kom vaak op circuits en al vanaf de GP van Brno doen de geruchten van het berijf met de lampjes de ronde, dat sites als TTbaco.nl en racesport.nl als gerucht vermelden is toch leuk, niets is zeker tegenwoordig.

Kijk naar Barris die zou naar kawasaki gaan en ook TV comentatoren leek dit niet ondenkbaar is het dan zo vreemd dat de sites die ik eerder noemde hun ideeen hier op loslaten, ik vind beide sites boeiend, niemand hooeft ernaar te kijken, maar ik zou ze snel missen want motoGP.com is ook niet alles toch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan