Jurgen vd Goorbergh stopt met motorracen

Revz

MF veteraan
23 mei 2003
6.180
34
DEFINITIEF GEFINISHT

Hij heeft er wel even flink over moeten nadenken, maar uiteindelijk heeft Jurgen van den Goorbergh de knoop toch definitief doorgehakt. De beste Nederlandse motorcoureur van het afgelopen decennium zet met onmiddellijke ingang een punt achter zijn wegracecarrière. " Het is mooi geweest", aldus de inmiddels 36-jarige Van den Goorbergh, die in 1991 in Frankrijk zijn eerste Grand Prix (250cc-klasse) reed. "Het is tijd voor mijn 'tweede motorloopbaan', want ik keer de sport beslist niet de rug toe. Maar mijn tijd als wegracer is nu echt voorbij."
Jurgen van den Goorbergh stopt definitief met motorracen.

Gisteren tekende Van den Goorbergh tijdens een bliksembezoek aan Nederland een contract dat hem voor twee jaar aan het motormerk Honda verbindt. Die handtekening vormt de symbolische start van zijn tweede loopbaan. "Voor Honda ga ik allerlei promotionele activiteiten verrichten", zo legt de ex-wegracer uit. "Daarnaast blijf ik namens het Japanse motormerk ook actief op de motorfiets, want ik ga onder meer deelnemen aan het Nederlands kampioenschap Supermotard."

Van den Goorbergh, die aan het eind van het jaar zijn huidige woning in Monaco zal verruilen voor een fraai onderkomen in zijn geboorteplaats Breda, heeft echter meer actieve plannen, waarbij een beroemde woestijnrally een belangrijke rol inneemt. "Het is de bedoeling dat ik in december 2007 op een Honda-motorfiets van start ga in Le Dakar", geeft Van den Goorbergh een van zijn nieuwe uitdagingen prijs. "Om me zo goed mogelijk voor te bereiden ga ik, gesteund door Honda, de komende twee seizoenen veel offroad-evenementen afwerken. Zo ga ik meedoen aan het NK en EK enduro en staat zelfs deelname aan de Zesdaagse (het officieuze wereldkampioenschap enduro, red.) in Nieuw-Zeeland op het programma."

vdGoorbergh_05GP03_2040_AN.jpg


Wel jammer maar hij heeft gelijk als hij zegt dat er een tijd van komen en een tijd van gaan is.
Leuk dat hij nog bezig blijft voor Honda en Le Dakar gaat doen.
Vorig jaar heeft hij nog mooie races laten zien op de Minolta Motogp Honda.
Jurgen,bedankt voor al die jaren. :W





 
Laatst bewerkt:
Jeetje echt zonde! Maar als een echte verassing komt het ook weer niet! Ik had hem graag nog een jaartje op de ten kate honda gezien! Maar goed er is idd een tijd van komen en een tijd van gaan!
 
Goeie zet, denk ik. Beter dan overal maar achter aan blijven leuren om nog een zitje bij eoa tweederangs team te kunnen krijgen.
 
Goeie zet, denk ik. Beter dan overal maar achter aan blijven leuren om nog een zitje bij eoa tweederangs team te kunnen krijgen.

:^

Da's altijd zo jammer, de mooie prestaties vallen dan zo weg.




Le Dakar, wauw. Da's wel ff anders wat, ben benieuwd hoe hem dat zal vergaan!
 
Inderdaad jammer. Men had hem bij Minolta gewoon in dienst moeten houden ipv die andere koekenbakker, dan hadden we nog wat gezien :X

Jammer. Jurgen was/is een goed rijder.

Ik heb nu een beetje hetzelfde gevoel als destijds met Wilco, toen die de pijp aan Maarten gaf; niet echt op een hoogtepunt stoppen. Maar we gaan vast nog veel zien van Jurgen.

Misschien begint ie wel een raceschool O-)
 
ok hij stopt met motorracen? maar hij gat wel sm racen en aan de dakar meedoen? :?
ik schrok me rot man! dacht dat hij echt ging stoppen :o , blij te zien dat hij alleen in andere takken verder gaat!
lijkt me ook een mooie manier om wat meer aandacht voor de super motards in nederland te creeren :}
 
Jammer, jammer, jammer....

Wel leuk dat hij toch wel actief betrokken blijft bij de sport :Y :)
 
Ik denk niet dat hij een andere keus had. Voor Jurgen zelf vind ik het niet zo zielig, die gaat een leventje tegemoet waar wij allemaal jaloers op kunnen zijn.

Voor de Nederlandse motorsportfans is het spijtig dat er geen opvolger is.

Al met al heeft Jurgen af en toe hele mooie dingen laten zien. Dus ik zeg ook: Jurgen, bedankt voor de mooie momenten en geniet van je "pensioen"!!!! :Y
 
jammer jammmer jammer -O-

Alhoewel ik vanaf 98/99 pas echt actief de motorsport volg heeft Jurgen in die jaren toch mooie dingen laten zien. Zijn 5e plek in Philip Island in 2002 zal ik nooit vergeten :} :} :} :} :}

Goorbergh_LHFL_Up.jpg
 
Dan ben ik wel heel benieuwd op welke motor hij Dakar wil gaan rijden.
sm races zal wel de crf 450 zijn, maar Dakar motoren moeten op kenteken staan.
En Honda zal wel niet via een omweg dit willen realiseren, maar zelf met een mooi kanon naar voren komen.
De 450 en sm wedstrijden, zal dat wel genoeg vermogen zijn?
650 weer opnieuw van stal halen en die zal dan weer leverbaar worden? Of wordt het een totaal nieuwe fiets?
We wachten af.
:]
 
Dan ben ik wel heel benieuwd op welke motor hij Dakar wil gaan rijden.
sm races zal wel de crf 450 zijn, maar Dakar motoren moeten op kenteken staan.
En Honda zal wel niet via een omweg dit willen realiseren, maar zelf met een mooi kanon naar voren komen.
De 450 en sm wedstrijden, zal dat wel genoeg vermogen zijn?
650 weer opnieuw van stal halen en die zal dan weer leverbaar worden? Of wordt het een totaal nieuwe fiets?
We wachten af.
:]
Yamaha rijdt ook met een 450cc in dakar, cilinderinhoud lijkt me genoeg.
 
Jurgen heeft niet echt zijn helm aan de wilgen gehangen he :+
Hoezo niet zul je denken O-)
Hofmann heeft in ieder geval zijn helm voor een paar piekies gekocht :} :+ :+
en daarom kan ie natuurlijk starten in de dakar van dat geld _O- nu vallen de stukjes in elkaar :9 :+
helmjurge5as.gif
 
Dan ben ik wel heel benieuwd op welke motor hij Dakar wil gaan rijden.
sm races zal wel de crf 450 zijn, maar Dakar motoren moeten op kenteken staan.
En Honda zal wel niet via een omweg dit willen realiseren, maar zelf met een mooi kanon naar voren komen.
De 450 en sm wedstrijden, zal dat wel genoeg vermogen zijn?
650 weer opnieuw van stal halen en die zal dan weer leverbaar worden? Of wordt het een totaal nieuwe fiets?
We wachten af.
:]

Er is gewoon een enduro-versie te koop van de crf450 hoor. Een Nederland heeft er dit jaar zelfs Dakar mee gehaald.
 
ik ben er blij om dat gezeik steeds rond die man, dit had ie een jaar eerder moeten doen,staat hij eindelijk is weer met 2 voeten op de grond en ook tegelijk weer in breda want monaco is gelijk finito.
 
nou ik denk wel dat ie daar had kunnen blijven wonen hoor.Maar hij zat daar meer om een beetje in de richting te zitten van de wedstrijden.Nu hij is gestopt heeftie er niets meer aan om daar te wonen,wel leuk dat ze na breda komen hoor :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan