Juridisch Hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even wat extra informatie vragen, ben je bij de zaak langs geweest om het te bestellen of heb je het via een webshop gedaan? Als je het via een webshop hebt besteld mag je de koop annuleren, alleen eventuele kosten voor retourneren naar de zaak zijn voor jou. Ben je bij de zaak geweest en heb je t besteld dan heb je een mondelinge (ver)koopovereenkomst en dan ben je wettelijk gezien verplicht om het product ook af te nemen mits dit ook voldoet aan de eisen en kwaliteit die afgesproken waren.

Je kunt dus best een jurist in de arm nemen, je 25kW setje zal er alleen maar duurder van worden. Volgende keer dus nadenken voor je iets besteld en nu gewoon betalen.

Telefonisch gezegt van bestel even een 25kw setje..
 
Snap ik, daarom wil ik wel kijken of hij het gewoon kan terug zenden en dat ik dan niet zit met een rekening van 180eu maar alleen verzend kosten.. samen blij. bied ik mijn excuses aan

Ik vraag om de feitjes waar ik recht op heb niet om wat nou aardig is voor de motorboer..als ik mijn recht weet kan ik daarop inspelen met hem samen en kijken of we een oplossing kunnen vinden

Tegen de tijd dat je terug moet vallen op juridische rechten ben je beide verliezers.
Je relatie met die leverancier is dan iig naar de kloten.

Los t gewoon menselijk op.
 
.. is het mogelijkdat je het terug kan sturen dan betaal ik de verzend kosten..
Dat is inderdaad een goed voorstel. En hij is er er ook half uur mee bezig geweest. :+
(maar dat laatste kan in overleg als service gezien worden.. hoeft echter niet..)
 
Snap ik, daarom wil ik wel kijken of hij het gewoon kan terug zenden en dat ik dan niet zit met een rekening van 180eu maar alleen verzend kosten.. samen blij. bied ik mijn excuses aan
Ik vraag om de feitjes waar ik recht op heb niet om wat nou aardig is voor de motorboer..als ik mijn recht weet kan ik daarop inspelen met hem samen en kijken of we een oplossing kunnen vinden

Het gaat niet om aardig zijn, maar simpelweg over een verloren eigenschap als "fatsoen". De motorboer heeft jou geen pistool op je hoofd gezet, jij koos er zelf voor om iets bij hem te bestellen. Dat kost hem tijd en geld.

In zo'n geval zou mijn vraag niet zijn wat MIJN recht is, maar wat de eerlijkste manier is om het op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Zag het net ja, had mijn bericht ook ge-edit, vlak nadat je me gequote had. Komt erop neer dat als je zelf gebeld hebt je aan de koop vast zit.

En ook dat is niet helemaal waar volgens mij ;)

Als ik bij Amazing Mike de Amazing Fryingpan koop die ik op televisie heb gezien bij Tellsell en ik bel op om die te bestellen....dan is het nog steeds een koop op afstand, ondanks het feit dat ik zelf heb gebeld ;)
 
Laatst bewerkt:
Snap ik, daarom wil ik wel kijken of hij het gewoon kan terug zenden en dat ik dan niet zit met een rekening van 180eu maar alleen verzend kosten.. samen blij. bied ik mijn excuses aan

Ik vraag om de feitjes waar ik recht op heb niet om wat nou aardig is voor de motorboer..als ik mijn recht weet kan ik daarop inspelen met hem samen en kijken of we een oplossing kunnen vinden

Dus je wil weten waar de motorzaak recht op heeft? Omdat hij het als bedrijf heeft gekocht heeft hij met zeer grote waarschijnlijkheid niet de mogelijkheid om het terug te sturen.
 
@ Baksteen of MGG of Bolski

_O- _O- _O- _O- _O-

Wie komt er nu mijn toetsenbord schoonmaken?

Je account is geblokkeerd tot 01-12-2012 15:06.

Door jezelf uit te loggen kan je tot die tijd weer meelezen in dit forum.
 
Heb die man net gebeld.. geprobeerd te onderhandelen, maar hij kan t niet terugsturen het setje is op framenummer gemaakt en dus is er maar 1 van.. en ben ik verplicht het te kopen.. verkopen kan i k het dus ook niet.
180eu naar dekloteeeeh
 
Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk?

edit.. ah 180 euro dus.. dat is best veel voor een foutje.

En hoezo op framenummer? Zijn die dingen zo uniek?
 
Laatst bewerkt:
Over wat voor bedrag hebben we het eigenlijk?

edit.. ah 180 euro dus.. dat is best veel voor een foutje.

En hoezo op framenummer? Zijn die dingen zo uniek?

Ik rij morgen wel naar ze zaak toe.. ik geloof niks van dat frame nummer.. volgens mij gewoon bouwjaar 25PC ofzo.. dat zijn meerdere motoren.. desnoods haal ik t pakketje o p en breng het zelf naar de postbode
 
Als je een pizza besteld ga je de bezorger toch ook niet vertellen dat je toch maar chinees gaat halen? :?
 
Als je een pizza besteld ga je de bezorger toch ook niet vertellen dat je toch maar chinees gaat halen? :?

Miscommunicaties ken gebeuren toch.

Ik had eerst met me pa afgesproken.. dat ik zijn motor begrens omdat hij er toch nooit op rijdt.. vond ie best..

achteraf moest ik zijn motor kopen.. ja doeii zit ik met een honda die niemand koopt..

nu gsxr 600 gehaald.
 
Heb die man net gebeld.. geprobeerd te onderhandelen, maar hij kan t niet terugsturen het setje is op framenummer gemaakt en dus is er maar 1 van.. en ben ik verplicht het te kopen.. verkopen kan i k het dus ook niet.
180eu naar dekloteeeeh

Op framenummer is gekeken welk type het is, setje zal dus voor al die type's geschikt zijn.

Gewoon op MP en hier op MF te koop zetten. Kom je wel vanaf.
 
Miscommunicaties ken gebeuren toch.

Ik had eerst met me pa afgesproken.. dat ik zijn motor begrens omdat hij er toch nooit op rijdt.. vond ie best..

achteraf moest ik zijn motor kopen.. ja doeii zit ik met een honda die niemand koopt..

nu gsxr 600 gehaald.

Ja, maar die miscommunicatie ligt bij jou en je pa, niet bij jou en die motorzaak.

Maar post je nu met 2 accounts door elkaar ??
 
Bij de motorzaak waar ik kom bestellen ze zonder aanbetaling voor hun vaste klanten maar laten ze anderen vooruit betalen. Ik begrijp nu wel een beetje hoe dat komt ...

Verder zeg ik over dit specifiek geval maar niets want dat zou erg onaardig worden. :/
 
Bij de motorzaak waar ik kom bestellen ze zonder aanbetaling voor hun vaste klanten maar laten ze anderen vooruit betalen. Ik begrijp nu wel een beetje hoe dat komt ...

Verder zeg ik over dit specifiek geval maar niets want dat zou erg onaardig worden. :/

Je mag t gerust zeggen hoor, maar ik voel me natuurlijk ook schuldig voor hun. wilde weten of er een mogelijkheid was om t terug testuren..
maar het is allemaal geregeld.
Denk niet dat ik dit heb gedaan om hun te pesten..het is een stukje service van hun wat heel fijn is..alleen heb ik nu een fout gemaakt. klaar.

close topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan