Juridisch topic?

Is er op MF behoefte aan een (juridisch) deskundigen sectie?

  • Ja, maar alleen echte deskundigen

    Stemmen: 11 78,6%
  • Ja, maar iedereen mag zegje doen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, het is nu al duidelijk op MF

    Stemmen: 1 7,1%
  • Nee, als ik hulp wil vraag ik er wel irl om

    Stemmen: 1 7,1%
  • Weet niet.

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk idee zo'n juridisch topic. Vraag twee juristen (maar ook accountants, belastingadviseurs e.d.) om een advies en je krijgt 3 meningen.

Volgens mij zou een beetje internationaal privaatrecht ook geen kwaad kunnen. Stel je bent lekker aan het toeren in de Ardennen en jouw via internet in Spanje bestelde bandje klapt als gevolg van een ondeugdelijk productieproces. Wat ga je doen als je na een langdurig en pijnlijk verblijf in het ziekenhuis/revalidatieoord weer thuis komt? Wie klaag je aan, welk recht wordt toegepast en welke rechter zou bevoegd zijn. Een deugdelijke koopovereenkomst ontbreekt.
Volgens mij een aardige tentamenvraag.
Onder de goede inzenders wordt een vulling van zowel voor- als achterband verloot (tegenwoordig al gauw E 0,50)

JS

8-)
 
Leuk idee zo'n juridisch topic. Vraag twee juristen (maar ook accountants, belastingadviseurs e.d.) om een advies en je krijgt 3 meningen.

Volgens mij zou een beetje internationaal privaatrecht ook geen kwaad kunnen. Stel je bent lekker aan het toeren in de Ardennen en jouw via internet in Spanje bestelde bandje klapt als gevolg van een ondeugdelijk productieproces. Wat ga je doen als je na een langdurig en pijnlijk verblijf in het ziekenhuis/revalidatieoord weer thuis komt? Wie klaag je aan, welk recht wordt toegepast en welke rechter zou bevoegd zijn. Een deugdelijke koopovereenkomst ontbreekt.
Volgens mij een aardige tentamenvraag.
Onder de goede inzenders wordt een vulling van zowel voor- als achterband verloot (tegenwoordig al gauw E 0,50)

JS

8-)


Zelfs al krijg je ogenschijnlijk tegenstrijdige adviezen (vaak valt erg mee en zit in nuances), dan kan dit al zeer behulpzaam zijn voor 't echie... Daar zal je namelijk precies tegen deze zelfde problematiek aanlopen. Hier zou je dan via 't forum al bekend mee kunnen raken, wat je irl in staat stelt om in ieder geval kritisch te zijn op jouw geboden oplossingen. Prima toch?

In tegenstelling tot ondeskundigen zijn deskundigen veelal opgeleid om ook tijdig hun eigen grenzen te (h)erkennen. Het is ook niet de bedoeling om hier gratis een volledig juridisch bijstandstraject aan te bieden, maar het zou mooi zijn als de algemene richtlijnen/wetgeving/procedures enigszins gestructureerd en gefundeerd uit de doeken gedaan kunnen worden als daar behoefte aan is.

Pfff... dit topic kost me veel meer tijd dan me lief is... morgen tentamen -O-
 
Laatst bewerkt:
Niet vergeten ff de poll in te vullen!

't levert of de modjes werk op of 't bespaart 't ze juist...
 
*** GAAP ***
:Z :Z :Z


Waar komen al die bomen vandaan? :+
En zie ik daar nu een vrijend (juristen)paartje tussen de bomen? :?

Ja hoor, ben er nog, en heb m'n conclusie al getrokken....

Kansloos verhaal hier... Op een speciale website zou 't nog kunnen... -O-

Ach, en toch... 't weer is mooi, heb nog wat vrije tijd de komende dagen, rij nooit te hard, dus boetes ontwijken hoeft voor mij niet, m'n machine is helemaal standaard, dus daar maak ik me niet druk over...

Zo af en toe moet je kunnen accepteren dat een verder uitstekend plan 't om praktische redenen niet haalt... En die eindeloze discussies over dit soort onderwerpen in de topics zijn ook wel hoogst vermakelijk. *O*

Zit gewoon naar mij te gapen zeg ;) ... en dat terwijl ik schadebehandelaar ben.....nou dan niet :+

Maar ik vrees dat het inderdaad toch bijna onhaalbaar is. De adviseur kan het zeker op een openbaar forum toch nooit goed doen en zonder papieren is advies sowieso kansloos.
En dan nog los van het feit wat een beetje goed bedoelde hulp op het forum voor gevolgen kan hebben :X ondervond ik ooit aan den lijve.
 

Kostte mij bijna mijn baan omdat een "collega" het nodig vond aan de interne fraudedienst te melden dat ik iemand een stukje opweg hielp met wat info. Werd verhoord door 2 onderzoekers alsof ik zojuist een super criminele activiteit had uitgehaald. Helaas weet ik niet wie de vriend/collega is :( ...... misschien maar goed ook, anders sta ik alsnog op straat.
 
Hoe is dat eigenlijk afgelopen voor je ??

Eerst verder lezen, dan pas vragen. |( |(

Gelukkig bij een berisping gebleven omdat mijn direct leidinggevende voor mij in de bres is gesprongen :} die weet wie ik ben en wat ik waarom doe. Pennenlikkers die willen scoren door dit soort dingen aan te pakken zijn daar te streberig voor, net als degenen die dit bij de baas melden. Ach ik denk dat bijna iedere medewerker wel eens hulp biedt die eigenlijk discutabel is ;) Er zijn heel wat collega's van geschrokken...voorbeeld stellen heet dat...eind goed al goed gelukkig *D
 
Vergeet niet het punt dat veel users als ze een probleem hebben dat rooskleuriger vertellen dan het eigenlijk gebeurd is. Kijk naar alle crash en bekeuringstopics. Veel users hebben zelfs in betrekkelijke anonimiteit last om hun ego aan de kant te zetten. :+
 
Vergeet niet het punt dat veel users als ze een probleem hebben dat rooskleuriger vertellen dan het eigenlijk gebeurd is. Kijk naar alle crash en bekeuringstopics. Veel users hebben zelfs in betrekkelijke anonimiteit last om hun ego aan de kant te zetten. :+

Zo gebeurt het ook met schademeldingen op kantoor. De eerste melding is telefonisch, maar als dan de beide schadeformulieren binnenkomen ligt het et even iets anders/nadeliger :X Plus het feit dat mensen komen met argumenten die niet ter zake doen of niet zijn aan te tonen.
 
Hmm, totaal 12 stemmen. Dat lijkt me niet representatief voor de hele populatie. Ik durf zelf dan wel de conclusie te trekken dat 't de meesten op 't forum niet boeit en dat ze zelfs te be%&*()@$#d zijn om ff de poll in te vullen B|

Wat mij betreft zou ik er dus vanuit MF (mods) er verder geen aandacht of moeite meer aan besteden. -O-

Slotje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan