Justitie belazert de boel..

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
Justitiële omrekenkoers anders
dan Europese omrekenkoers?


Het blijkt voor Justitie nogal moeilijk te zijn om een boete die oorspronkelijk in guldens is uitgeschreven om te rekenen naar euro\'s . Sinds wanneer staat fl 190,- gelijk aan € 99,83? Volgens mij is fl 190,- exact € 86,21 oftewel een verschil van € 13,62!!! Gelukkig had ik de \"aankondiging van beschikking\" bewaard (na eerst verscheurd te hebben waarna er een lampje ging branden) want ik laat het hier zeker niet bij zitten. Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer mensen zijn die vorig jaar ook een boete hebben gekregen tijdens hun bezoek aan de Japanse Motordagen waarbij dezelfde \'andere\' omrekeningsfactor is toegepast. Zo ja laat me dat dan even weten: Daan@motormaniacs.nl
Wat ik trouwens ook erg onbeschoft vind is dat ze van Justitie een brief versturen met verzenddatum 14-02-02 en dat diezelfde brief bij mij op 13-02-02 aankomt. Lijkt mij juridisch niet in de haak! Van Justitie verwacht je zoiets niet.

Tekst: Daan van der Keur

boete_01.jpg

boete_02.jpg


gevonden op www.motormaniacs.nl


Geen uitleg nodig...
 
Laatst bewerkt:
Gelezen ja, bij de invoering van de euro ervoor waken dat winkeliers de prijzen niet stiekem omhoog zouden doen maar wel zelf misbruik maken van de invoering van de € om ons nog meer te bestelen. |(
 
Dat betekent dus dat zij niet de fiere, standvastige handhavers van de wet, kerels uit één stuk, rotsen in de branding zijn waar ik ze altijd voor hield. Ik ben geschokt én diep bedroefd. \'T zal wel even duren voor ik hier overheen ben. ;( ;( ;(
 
Dat betekent dus dat zij niet de fiere, standvastige handhavers van de wet, kerels uit één stuk, rotsen in de branding zijn waar ik ze altijd voor hield. Ik ben geschokt én diep bedroefd. \'T zal wel even duren voor ik hier overheen ben. ;( ;( ;(
Oud nieuws, dat was al langer bekend. :+
 
Ik zou dus gewoon alleen die 190 piek betalen en verder jammer. Weet alleen niet of ze dat wel accepteren... :?
 
Zou die flik die die gele handgeschreven bon heeft opgemaakt zich niet gewoon vergist hebben in het bedrag van de boete?
 
Ik denk dat het heeft te maken met de nieuwe prijzen voor snelheidsovertredingen.

Ze hebben je een boete gegeven voor 20t/m 25 km te hard, kostte in 2001 190,- en nu 99 euro.

Dus geen foute omrekening, alleen hebben ze niet op de datum gelet.

bezwaar maken.
 
Ik denk dat het heeft te maken met de nieuwe prijzen voor snelheidsovertredingen.

Ze hebben je een boete gegeven voor 20t/m 25 km te hard, kostte in 2001 190,- en nu 99 euro.

Dus geen foute omrekening, alleen hebben ze niet op de datum gelet.

bezwaar maken.

:^ en zowiezo altijd bezwaar maken })
 
dat zegt al genoeg over hun organisatievermogen
zelf kunnen ze niet eens een administratie op poten houden
kortgezegd , ze beflikkeren de boel dus wel zo en is een vorm van diefstal
maar ja, deze zal wel in de doofpot gaan als , ja sorry, foutje in de administratie :j
 
Er is geen individu die niet voor misdadig zou worden gehouden indien het zich veroorlooft wat de staat zich veroorlooft!!!!!!! :j
(niet van mezelf, maar ben t r wel mee eens)
 
Aantal verkeersboetes dramatisch gestegen

Uitgegeven: 16-2-2002 13:35

LEEUWARDEN - Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) heeft afgelopen jaar 1,3 miljoen verkeersboetes meer verwerkt dan het jaar daarvoor. Dat betekent een stijging van bijna 16,5 procent in vergelijking met het jaar 2000.



In totaal werden 9,2 miljoen bonnen in behandeling genomen. Zeventig procent van de opgelegde sancties is opgelegd voor te hard rijden.

Volgens het CJIB zijn er veel meer boetes uitgedeeld, omdat er vorig jaar extra veel op de Nederlandse wegen is gecontroleerd. Deze extra controles zijn gehouden met het oog op bescherming van het milieu en om de verkeersveiligheid te vergroten met name op wegen binnen de bebouwde kom en wegen waarop een maximum snelheid van tachtig kilometer per uur geldt.

De boetes in 2001 leverden de staatskas ongeveer 377 miljoen euro op. Dat is bijna 65 miljoen euro meer dan in het jaar 2000. Het gemiddelde bedrag dat voor een boete moest worden betaald was afgelopen jaar 41,06 euro, tegen 40,17 euro het jaar ervoor.

Naast snelheidsovertredingen kregen weggebruikers ook parkeerbonnen (10 procent) en boetes voor het rijden door rood licht (3,5 procent). De meeste bekeuringen zijn uitgeschreven nadat de verkeersovertreding door automatisch werkende flitsapparatuur waren geregistreerd.


de derde alinea is de belangrijkste :er zijn gewoon meer controles geweest :j
en kijk eens naar het bedrag dat binnengekomen is :(
 
Op zondag 17 februari 2002 12:30 schreef bierelier het volgende:
...met het oog op bescherming van het milieu en om de verkeersveiligheid te vergroten met name op wegen binnen de bebouwde kom en wegen waarop een maximum snelheid van tachtig kilometer per uur geldt...

In die veiligheid gelooft niemand meer, dus ze gooien het nu op bescherming van het milieu. Eikels.
 
In die veiligheid gelooft niemand meer, dus ze gooien het nu op bescherming van het milieu. Eikels.
En dan te bedenken dat veel auto\'s en motoren het zuinigst en schoonst rijden bij 90 km per uur, als we dat doortrekken naar het argument dat het om het milieu gaat, dan kunnen we dus gerust met 90 km per uur door de bebouwde kom rijden. Dan belasten we het milieu het minst. :+
 
Ja, dat viel mij ook al op toen ik een acceptgirootje kreeg. Zouden ze een marge incalculeren omdat door hun eigen bureaucratische sloomheid een brief soms langer blijft liggen :?

Je hebt zes weken de tijd om bij de officier van justitie bezwaar aan te tekenen. Om te voorkomen dat iemand na zes weken en één dag bezwaar aantekent en gaat beweren dat hij de brief nog geen zes weken geleden ontvangen heeft en dus nog op tijd is met zijn bezwaar, gebruiken ze inderdaad een marge. Ze gaan er dus vanuit dat een brief binnen drie werkdagen bezorgd wordt.
 
En dan te bedenken dat veel auto\'s en motoren het zuinigst en schoonst rijden bij 90 km per uur, als we dat doortrekken naar het argument dat het om het milieu gaat, dan kunnen we dus gerust met 90 km per uur door de bebouwde kom rijden. Dan belasten we het milieu het minst. :+

Dan moeten we die 90kmh natuurlijk wel aanhouden bij al die klotedrempels.
 
zou zeker bezwaar maken .
houd er wel rekening mee dat een slak sneller werkt als het hele ambtelijke apparaat.
succes.
en geduld heeeeeeeeeeeeeelveeeeeeeel geduld
:} :} .
 
Op zaterdag 16 februari 2002 21:33 schreef Gizzmo13 het volgende:
Ik denk dat het heeft te maken met de nieuwe prijzen voor snelheidsovertredingen.

Ze hebben je een boete gegeven voor 20t/m 25 km te hard, kostte in 2001 190,- en nu 99 euro.

Dus geen foute omrekening, alleen hebben ze niet op de datum gelet.






Dat klopt inderdaad.
Het is inderdaad veranderd.

Maar dat soort fouten maken ze vaker.
Ik moest eerst een 8 maanden w8en voor me opleiding kreeg ik een brief thuis dat ik hem opnieuw moest doen keuringsrapport was maar 6 maanden geldig |(

Kan je zien hoe goed ze op de data\'s lette..
Ze letten er alleen op als ze hun salaris krijgen denk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan